Długa podróż. Jak przygotować auto? Co sprawdzić przed wyjazdem?

eng, 23.06.2010, 22:34 « poprzedni - następny »

eng

Witam.

Jak w tytule. Jakieś sugestie? Osobiście uważam, że należy sprawdzić:

- ciśnienie w oponach
- lampy
- koło zapasowe plus cały osprzęt do wymiany
- ważność gaśnicy
- ważność przeglądu i ubezpieczenia
- poziom oleju
- poziom płyny chłodniczego

Coś jeszcze?

Petersan


T

Cytat: Petersan w 23.06.2010, 22:41
Co to jest długa podróż?
Engowa długa podróż to 500 km. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Nie masz nic do powiedzenia Tomek to się nie wypowiadaj. Co do długości podróży 650 km w jedną stronę. Nie mówcie, że nic nie należy sprawdzać przed dłuższą jazdą.

T

Cytat: eng w 23.06.2010, 22:44
Nie masz nic do powiedzenia Tomek to się nie wypowiadaj.
Co Ty dzisiaj taki agresywny jesteś?

Cytat: eng w 23.06.2010, 22:44
Co do długości podróży 650 km w jedną stronę. Nie mówcie, że nic nie należy sprawdzać przed dłuższą jazdą.
Takie rzeczy jak płyny itp. sprawdza się normalnie, co jakiś czas, od paru godzin jazdy Ci nie wyparują.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Dzialanie i poziom plynu do spryskiwaczy ;)
Kiedys w okresie jesiennym mi wezyk spadl od zbiorniczka i jechalem bez spryskiwaczy jakies 300KM - horror !

eng

Ale ktoś może jechać np 3 tyś kilometrów. Czy w temacie SPRECYZOWAŁEM jak długa ma być podróż. Przecież wiadomo, że nie chodzi mi o 50 kilometrów. Podobnie jak zabezpiecza się w pewien określony sposób auto przed zimą podobnie można je skontrolować przed dłuższą podróżą. Sprawdzenie ciśnienia i lamp jest bardzo ważne. Jak zatrzymają Cię pały w jakimś Wygwizdowie i okaże się, że masz spalonego Xenona to zatrzymują Ci dowód ew dostajesz mandat i wyjazd masz już spieprzony. Dlatego pewne rzeczy należy po prostu sprawdzić na w razie czego.  W tym ważność ubezpieczenia i przeglądu.

Petersan

Chłopcy, dajcie sobie po razie  :D

Tutaj akurat zgadzam się z Tomaszem, płyny wypada kontrolować co jakiś czas, a nie tylko przed trasą...

Nie wiem, czy taka checklista jest przydatna... W każdym razie osobiście się tak nie spinam.

Jasne, że stan opon/ciśnienie - tak, ale gaśnica...?

Idąc tym tropem, możesz sprawdzić jeszcze stan klocków/telefon do Assistance/stan bieżnika itp itd.

co kto lubi...
pzdr
Peter

eng

Ciągle odbiegacie od tematu. Nie piszemy tu jak dbać o auto. Nie mówimy czy też piszemy o stałej eksploatacji. Tylko o KONTROLI przed dalszą trasą. Mogłeś sprawdzać poziom płynu dziś a za tydzień masz wyjazd i właśnie tuż przed nim okaże się, że masz wyciek. A gaśnica uważasz, że jest nie ważna? Mandat za nie ważną gaśnicę to 100 zł. A po co to płacić jak wystarczyło by to po prostu sprawdzić. Checklista jest jak najbardziej potrzebna żeby potem na urlopie nie myśleć o takich gównach.

auchim

ja tylko ciśnienie sprawdzam przed większymi trasami, gaśnicy to w ogóle nie mam  :) a niedawno zaopatrzyłem się nawet w trójkąt ostrzegawczy  :D. Wszystko do zmiany koła przejrzeć wypada, nigdy tego nie robiłem bo wiedziałem że mam ale warto to zrobić bo się można nieźle zdziwić :P ostatnio jak piasta się posypała chciałem koło odkręcić i wyszło że standardowy klucz forda nie pasuje do nowych alusów a jak zacząłem podnosić auto to zębatka w lewarku się rozwaliła  :]

weksla

Darek nie zapomnij jeszcze sprawdzić czy na pewno masz prezerwatywy w apteczce:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Nie używam. Jestem hardkorem ;]

Petersan

eng ja nie twierdzę, że w Twoim podejściu jest coś nie tak, po prostu sam tego wszystkiego nie sprawdzam.
A może powinienem... Nie mówię, że nie.

Apteczka wg kodeksu jest nieobowiązkowa więc eng zgrywa hardkora...
Jakby za brak gumy był mandat, to już by miał na sobie  :D

pzdr
Peter

Jondi

Cytat: KLUSEK w 23.06.2010, 22:50
Dzialanie i poziom plynu do spryskiwaczy ;)
Kiedys w okresie jesiennym mi wezyk spadl od zbiorniczka i jechalem bez spryskiwaczy jakies 300KM - horror !

znam to mi spadł w drodze z Łeby do giżycka a potem jeszcze musiałem przejechać z giżycka do krakowa... nic przyjemnego naprawdę

Co do gaśnicy to sie można zdziwić kiedy sie przyda... ja ostatnio gasiłem jakieś volvo na alejach w krakowie

Polecam pojechać przed wyjazdem np do stacji kontroli dać gościowi kilka zł i poprosić żeby przetrzepał auto
Ja zawsze sprawdzam przed każdą trasą ciśnienie w oponach i płyny bo nie fajnie sie leci np autostradą z mała ilością powietrza

T

Cytat: eng w 23.06.2010, 22:54
Ale ktoś może jechać np 3 tyś kilometrów.
Jak ktoś jedzie 3 tys. km w jedną stronę to najlepiej żeby wybrał się wcześniej na mały przegląd i tyle, bo zagranicą średnio przyjemnie się naprawia auto. A w 6 tys. już może wyjść coś sporego. Ale 3 tys. zagranicą i 500 w Polsce to zasadnicza różnica.

Cytat: eng w 23.06.2010, 22:54
Czy w temacie SPRECYZOWAŁEM jak długa ma być podróż.
Nie, ale przypadkowo wiedziałem gdzie się wybierasz i dla 500 km nie ma sensu odprawiać jakichś rytuałów. ;)

Cytat: eng w 23.06.2010, 22:54
Podobnie jak zabezpiecza się w pewien określony sposób auto przed zimą podobnie można je skontrolować przed dłuższą podróżą.
Przed zimą to może się malucha zabezpieczało 30 lat temu, co Ty niby robisz w Mondolocie przed zimą?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club