[Mondeo] Wypalona korkowa uszczelka EGR-Bypassa, czym zastąpić?

weksla, 11.04.2012, 20:25 « poprzedni - następny »

weksla

Hej
Temat dość niszowy, gdyż mało osób ma taki wynalazek jak mam ja:
Mianowicie chodzi mi o EGR Bypass (czyli domowy wynalazek wsadzany między kolektor a rurę od EGR zamiast oryginalnego zaworu recyrkulacji spalin.
Ale do rzeczy:
Oryginalnie ten Bypass miał na metalowej zaślepce doklejona uszczelkę zrobioną z korka. (Domniemam iż miała ona wyrównać nierówności metalu w zaślepce)
Oto foto:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ja wcześniej zawsze miałem jakieś nieszczelności na kontakcie EGR bypassa i rury łączącej Bypass z Intercoolerem. Nieszczelności te zawsze powodowały opaski (te standardowe).
W momencie jak kupiłem porządne opaski takie które już nie puszczą, i wymieniłem te stare, w układzie zrobiło się szczelnie, a jednocześnie auto było odczuwalnie mocniejsze.
Dziś jeździłem trochę dynamiczniej niż zawsze i potem zajrzałem do silnika a tu zonk, Bypass zarzygany olejem, więc szukam co jest grane. Czyżby znów opaski, ale nie, po paru chwilach zauważyłem spaloną i wydmuchaną ową uszczelkę zrobioną z  korka. Więc przyczyna zdiagnozowana, teraz co proponujecie dać w zamian tego korka żeby zrobić to dobrze i tak aby układ był szczelny i szczelność była długotrwała.
Wygląda to tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Czy myslicie że wystarczy dać oryginalną uszczelkę jaka była montowana w tym miejscu tj, mniej więcej milimetrowa blaszka, czy dociąć i przykleić jakąś gumę (ale to pewnie się stopi pod wpływem temperatury) Nie wiem co robić jak myślicie?



Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Na przykład: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.contakt.pl/ptfe-pyta-2mm-330x330-mm-p-8302.html
Można z tego wyciąć też uszczelki termiczne pod kolektor dolotowy itp. Ja będę robił sobie cały komplet. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Widzisz, niezłe to, szkoda tylko ze trzeba kupić taki kawał, a odporne to na np. olej?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 11.04.2012, 20:52a odporne to na np. olej?
Dają to pomiędzy głowicę, a kolektor dolotowy w mocnych autach i trzyma, więc chyba jest odporne na wszystko. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Trochę dziwne, że dali tam korek. Skoro zaślepki z cienkiej blaszki czasem potrafi przepalić... Mimo, że spaliny przechodzą wcześniej przez chłodnicę (przynajmniej u mnie) to i tak mają wysoką temperaturę.
W tym miejscu to powinny uciekać ci spaliny a nie powietrze.
Ja bym dał tam taką zaślepkę z blachy kwasoodpornej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/17-zaslepka-egr-ford-mondeo-mk-iii-2-0-tdci-i2256019858.html
I co najwyżej dla pewności przesmarował jakąś pastą do wydechów dla uszczelnienia...
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

kacperek_27

Dzięki Ry2y za link.
Pokusiłem się, wydałem całe 6zł z wysyłką i przed chwilą zamówiłem.
W końcu zabiorę się za zaślepienie. :)

Zdam relacje, jak wrażenia z jazdy.

Pozdrawiam

T

Cytat: Ry2y w 12.04.2012, 06:59Ja bym dał tam taką zaślepkę z blachy kwasoodpornej:
No to na pewno, to co podałem może służyć tylko jako uszczelka. A tak swoją droga, to najlepiej byłoby zaślepić ten EGR przy wyjściu z kolektora wydechowego, bo inaczej spaliny i tak docierają w okolice kolektora ssącego i niepotrzebnie go nagrzewają. No i ich przepływ też jest przez to w jakiś sposób zaburzony.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

No, najlepiej zrobić tak jak Auchim zrobił, czyli zaspawał otwór gdzieś przy samym wydechu i w ogóle wywalił te rury od EGR'a
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

weksla

jak jest szczelny Bypass to sądzę że jest wystarczająco dobrze. A ja dziś tymczasowo założyłem zawór EGR, gdyż jak rozkręciłem Bypass to pod uszczelka zauważyłem że Ci Angole zrobili bubla, bo zamiast zrobić idealną płaszczyznę kołnierza zrobili nierówne i dali uszczelkę, jutro w pracy chłop mi to sfrezuje na idealna płaszczyznę.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

linkgrabber

dałoby sie oszukać jakoś kompa w ten sposób jak mam EuroIV?? EGR sterowany elektronicznie.
Firme mam taką która byłaby w stanie wykonać mi taki bypass tylko myśle czy trzebaby w niego wstawić jakiś czujnik czy coś, czy może wystarczy go jakos dezaktywować w kompie? ;)

Z tego co czytałem na mondeoklubpolska to po założeniu tej zaślepki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/1-5-zaslepka-egr-ford-mondeo-transit-2-0-2-2-tdci-i2436827207.html
check wyskoczył, mam taki sam EGR ;)