[Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00

Venomus, 20.07.2012, 11:20 « poprzedni - następny »

Venomus

20.07.2012, 11:20 Ostatnia edycja: 22.07.2012, 14:24 by Venomus
Nie widziałem tutaj żadnego Kocura, także czas to zmienić.  :)

Ford Cougar 2.5 V6 ST/SVT 2000r.

Modyfikacje Silnika:
- poliftowy DURATEC - 2495ccm3
- UIM SVT z polerowanymi kanałami
- LIM SVT z thinblade
- przepustnica SVT rozwiercona z 60mm do 66mm z thinblade
- świece platynowe SplitFire
- przerobione IMRC
- termostat 77st.

Czekają:
- wałki, głowice i tłoki SVT, zawory na 2 kąty ;)
- ECU MASTER DET3 - do podłączenia i strojenia

W planach:
- Swap na 3.0

Układ Dolotowy:
- dolot mojego pomysłu
- stożek podwójny Simota 200mm

Do zrobienia:
- dodatkowy dolot powietrza ze zderzaka
- osłonięcie i zabudowa stożka a'la K&N FIPK

Układ Wydechowy:
- podwójny przelotowy wydech Postert'a
- kolektory wydechowe i y-pipe od TOYOSPORTS + bandaże
- totalny dekat

Układ Napędowy:
- sprzęgło, docisk i wysprzęglik LUK ST200
- Zestaw letni - INOVIT TUNING APIS 18" ET35 + 225/40/18 Bridgestone Potenza S001 XL
- Zestaw zimowy - OZ S/B PERL 16" ET 35 + 205/55/16 Goodyear UltraGrip 7+ XL

Układ Hamulcowy:

- obecnie seria tarcze przód 278mm gładkie Zimmermann, tył 258mm Zimmermann
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge

Do zrobienia:
- tarcze przód 300mm od Focusa ST170 + zaciski Mondeo MK3
- tarcze tył 278mm Cougar 2.5 + zaciski przednie Cougar 2.0
- ręczny hydrauliczny

Modyfikacje Zawieszenia:
- amortyzatory Sachs przód i tył
- sprężyny KW -40mm Przód, sprężyny Weitec -35mm tył
- wszystkie gumy zastąpione poliuretanami
- wahacze odnowione na poliuretanach

W baaardzo dalekich planach :P:
-gwint

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
- oryginalna skóra
- shortshift -60%
- zegary Indiglo
- żarówki wymienione na diody LED

Car audio:
- Radio 2DIN EONON
- przód HERTZ ESK570
- tył HERTZ ECX690
- przód + tył podłączone pod wzmak VIBE411
- skrzynka JBL 1214BP + CARPOWER HPB-1502
- cała instalacja na grubych porządnych kablach
- wygłuszenie miękkimi matami całego środka

Body KIT i Oświetlenie:
- lotka na tylnej klapie i lampach od wersji konceptowej CONCEPT S
- blenda od wersji konceptowej CONCEPT S
- usunięty tylny środkowy STOP
- wszystkie żarówki zmienione na LED-y
- tylne lampy od Mercury USA
- xenony

W planach:
- Body kit (Roush, Wing West)
- nowy kolor:Zielony Ultimate Green (Focus RS), Pomarańczowy Focus ST, Performance Blue ST220

Fotki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tak brzmi - próbne kółko na torze Wyrazów :): Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=_f_qwUGFx6c&feature=player_embedded
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

NeroN

Ładna sztuka :)

Szkrzynie masz 5tke ?

A po tym torze to warczy warczy a nie jedzie ;D
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Venomus

Skrzynia 5, MTX75 :) Czyli standard. Myślę, żeby coś z nią porobić, ciut za długa na 2 i 3.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

T

Fajny Cougar. Ciekawie zrobione felgi, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad czymś podobnym w Mondeo. Dziwi mnie tylko trochę, że wielu z Was montuje w Cougarach tą tylną lotkę. Moim zdaniem tył tego auta, już w serii optycznie nieco przyciężki, robi się jeszcze bardziej masywny. Ale ogólnie bardzo ładny kotek. :)

Wrzuciłbyś jakąś wyraźniejszą fotkę silnika. :)

PS. Na dwa kąty to chyba zawory. ;)

« Dodane: 21.07.2012, 18:42 »

Cytat: NeroN w 20.07.2012, 13:57A po tym torze to warczy warczy a nie jedzie
Widać, że kierowca jechał bardzo zachowawczo, dopiero pod koniec zaczął się rozkręcać. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Wilu117

Felgi bardzo fajne, dźwięk wydechu nie za bardzo mi się podoba ale to tylko moje zdanie :)

T

Moim zdaniem jak na brak katów dźwięk jest bardzo fajny. Niestety wtedy prawie zawsze pojawia się ten niezbyt przyjemny rezonans i tak już chyba musi być.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Venomus

Mi się bardzo podoba mój dźwięk. Nic w nim bym nie zmieniał, na żywo jest bardzo agresywny :). U mnie jest ta różnica,że mam 3" wydech Postert'a,  a nie jak u większości robione 2,5" wydechy w wielu firmach. Wydechu już nie wymienię ;). Jedynie co, to poprawię kolektory i Y-pipe, bo mają za małą średnicę. Znam fachowca co mi skopiuje je, ale zwiększy ich wymiar.

Co do wyglądu  moim marzeniem właśnie było upodobnić mojego Kociaka do Concepta, brakuje jeszcze czarnych lamp poliftowych itp. , ale to pierdoły ;)

Co do jazdy po torze, tak jak napisałem, było to pierwsze kółko zapoznawcze po torze ;). Moje S001 skończy na tym torze żywot :)

Borykam się teraz z największym problemem czyli ze spalaniem, ponad 10l w trasie, a ok 20l w mieście i nie wiem co z tym zrobić. Problem znowu powrócił, a sondy nówki. Wlałem na pusty bak 20l, i po 80 km stanąłem. Czyli ponad 20l chleje cholera :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

T

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Mi się bardzo podoba mój dźwięk. Nic w nim bym nie zmieniał, na żywo jest bardzo agresywny :). U mnie jest ta różnica,że mam 3" wydech Postert'a,  a nie jak u większości robione 2,5" wydechy w wielu firmach.
Ja mam prawie cały wydech 2*2", nie licząc krótkiego przejścia przez tylne zawieszenie o średnicy 2,8". :)

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Jedynie co, to poprawię kolektory i Y-pipe, bo mają za małą średnicę. Znam fachowca co mi skopiuje je, ale zwiększy ich wymiar.
Jak już chcesz je robić od nowa, to nie kopiuj tych co masz tylko zrób je tak jak trzeba. :) Średnica to najmniejszy (lub w przypadku 2,5 żaden) problem w tym zestawie. Prawdziwy problem to proporcje długości primary runnerów, proporcje średnicy primary i secondary runnerów, no i konstrukcja samej y-pipe. Ale nie wiem czy to w ogóle będzie działanie ekonomicznie uzasadnione, o ile nie robisz tego bardzo po znajomości, to tanie to nie będzie...

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Borykam się teraz z największym problemem czyli ze spalaniem, ponad 10l w trasie, a ok 20l w mieście i nie wiem co z tym zrobić. Problem znowu powrócił, a sondy nówki. Wlałem na pusty bak 20l, i po 80 km stanąłem. Czyli ponad 20l chleje cholera :P
To może być problem z gniazdami sond lambda w kolektorach...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Venomus

Cytat: Tomasz w 22.07.2012, 12:50Jak już chcesz je robić od nowa, to nie kopiuj tych co masz tylko zrób je tak jak trzeba.  Średnica to najmniejszy (lub w przypadku 2,5 żaden) problem w tym zestawie. Prawdziwy problem to proporcje długości primary runnerów, proporcje średnicy primary i secondary runnerów, no i konstrukcja samej y-pipe. Ale nie wiem czy to w ogóle będzie działanie ekonomicznie uzasadnione, o ile nie robisz tego bardzo po znajomości, to tanie to nie będzie...

Wszystko co już mam zrobione i będzie zrobione to pod 3.0, które już od dawna miało wejść do mnie, ale jeden silnik był totalnie zajechany, a później wypadek itd. itp. i ciągle coś opóźnia ;) Także zostanie mi tylko potem kupić dół od Jaga i zrobić kilka przeróbek co za tym idą ;)
Co do kosztów, to mam zaprzyjaźnionego spawacza artystę, który robi wszystko, począwszy od wydechów, a kończąc na rozpórkach i kolektorach. Koszt materiału nie będzie duży, tylko roboty bardzo dużo. Jednakże cenowo ma wyjść tyle ile za komplet Toyosport'ów, a będzie wszystko idealnie.

Jakby ktoś był zainteresowany, to jak moje zrobię, to poproszę gostka by zrobił jakąś krótką serię, wyszło by pewnie taniej w grupowym zamówieniu :)

Trzeba by skompletować dane i długości by było idealnie. Bo na "oko" to nie ma sensu, zrobi się jeszcze gorzej.

Cytat: Tomasz w 22.07.2012, 12:50To może być problem z gniazdami sond lambda w kolektorach...

Sondy pracują idealnie, testowane były, logi sprawdzane na kompie. O ile je skrócić?

Ogólnie jest strasznie zalewany od dołu aż do góry, czuć aż paliwo wewnątrz. Problem ze spalaniem już od bardzo dawna mnie nurtuje, raz jest ok, a później wraca. Wymieniałem sondy 3 razy, okazało się, że te co były dobre i tak powodowały duże spalanie.

Pomaga mi reset kompa i adaptacja, tylko, że kilkadziesiąt km mija i znowu problem.
Normalnie kiedyś mi spalał w trasie do 130km/h 7-8l, w mieście maks 15, teraz ponad 20 i jest masakra.
Katy pousuwane, totalny przelot, wtryski zregenerowane. Tylko żadnego strojenia jeszcze nie robiłem, nie wiem czy do Heko jechać czy ECUMastera Det 3 i tym robić.

Tutaj mam wykres z jeżdżącej hamowni Heko, którą robił pomiary na Torze Wyrazów podczas Zlotu Cougarów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak usłyszałem ile mój wypluł to się normalnie załamałem :P Silnik jest w 100% idealnej kondycji, także to nie problem mechaniczny.
Niestety całą moc i moment no i wykres zniszczył mi mój gorący stożek, który był w ogóle nie zabudowany i żadnego dolotu powietrza nie miał. Po rozmowach z kilkoma osobami tracę na takim gorącym stożku nawet 20KM i tyle samo momentu. Jak stożek jest zimny czuć, że jedzie, jak się zagrzeje to już koniec przyjemności.
Ogólnie przy obecnym setupie mojego 2.5, mam nadzieję, że 200KM i 230Nm będzie.
W dalszym ciągu kombinuję zabudowę stożka i dolot zimnego powietrza do niego, ale myślę czy czasem nie zamontować airboxa od ST200 i wkładkę K&N :)
Kiedyś byłem wielkim przeciwnikiem stożków, ale jak usłyszałem dźwięk mojego silnika na stożku zmieniłem zdanie. Tylko jakoś muszę pogodzić wydajność z tym dźwiękiem ;)

Tutaj 2 filmiki jak brzmi od środka i na zewnątrz :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=rNcph27xi6E&feature=plcp

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=to5vuZqNx7Y&feature=plcp
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

wilhelm

Greku i Fala w swoich modzonych ST200 - ten 1 po remoncie, u heka shamowali auta na 180 i 17x koni. Więc ten wynik 179 wg. mnie nie jest wcale taki zły :D

200 koni z 2.5 na hekowej hamowni jest raczej nie do osiągnięcia...

Venomus

Cytat: wilhelm w 23.07.2012, 00:28200 koni z 2.5 na hekowej hamowni jest raczej nie do osiągnięcia...

Spokojnie do osiągnięcia ;) Tak jak napisałem, pomiary były na totalnie zagrzanym stożku, no i jeszcze wałków nie dałem ani żadnego strojenia. Wszystko pokaże hamownia, jak ogarnę te pierdoły.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

NeroN

Raczej zbyt mozno odsuniete sondy od strumienia spalin - jak zalewa.

Tym bardziej ze po adaptacji jest dobrze przez pewien czas ( jedzie na mapach fabrycznych).
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Venomus

Cytat: NeroN w 23.07.2012, 11:42Raczej zbyt mozno odsuniete sondy od strumienia spalin - jak zalewa.
To może być to, tylko, że wcześniej nie miałem tych kolektorów i miałem to samo :) .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

NeroN

Przepływka, czujnik temp głowicy ?

Skoro masz dobzre po resecie tzn. że jakiś czujnik 'kopie' dawki.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Venomus

Jutro będę właśnie się ze wszystkim bawić, zrobię logi i może uda się dojść z czym je problem.

Żadnych błędów na OBD nie wyszło, przepływka sprawdzona i wyczyszczona.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D