[Mondeo] Po TB zaświeciła kontrolka silnika

Falubaz 1, 06.01.2013, 00:18 « poprzedni - następny »

Falubaz 1

07.01.2013, 22:09 #15 Ostatnia edycja: 08.01.2013, 20:44 by Falubaz 1
Cytat: Tomasz w 07.01.2013, 22:00
Check zawsze oznacza jakieś konkretne błędy — sprawdź jakie.
p1411 chyba taki był. Mój sprzęt jest w Poznaniu bo kolo pożyczył będę miał w Sobotę. 

« Dodane: 08.01.2013, 14:24 »

Kontynuacja wątku, więc dziś rano po całej nocy raz jeszcze sprawdziłem ew nieszczelności, brak.
pojechałem do kolegi aby pożyczyć skaner błędów i jest tylko jeden p0122 czyli Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy więc mam już pewność że to czujnik przy przepustnicy nie zabezpieczyłem go podczas szlifowania i pewnie dlatego padł.
Sprawdzę czujnik położenie pedału gazu ale nie sądzę by to było to.
c.d.n

« Dodane: 08.01.2013, 20:44 »

Dodatkowy objaw nie mogę utrzymać obrotów w granicy 1300 obr/min i to zarówno z podłączona wtyczką do przepustnicy jak i bez ? Czy to może oznaczać jednak też uszkodzony czujnik położenia pedału gazu?
Obroty schodzą a zawór bocznikowy wyję przy 1900 - 2200 obr/min więc też go wymienię.
Jeżeli ktoś z was ma taki zaworek to proszę o kontakt 665277270 Przemek.
Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym dlaczego obroty przy zmianie biegów nadal nie spadają dlaczego nadal tak się dzieje, mam świadomość że mój wąż (zrobiłem sam) nie jest pewnie w 100% szczelny ale czy to moze dac takie objawy.
Jutro będzie oryginalny wąż odmy podaje wam numer : 2S7E-6C658-BA

c.d.n

Falubaz 1

Tomasz. Pytanie do Ciebie, czy po wyczyszczeniu przepustnicy okazalo sie ze przepuszcza powietrze czy wtedy obroty w trakcie jazdy nie spadaja w momencie wcisniecia sprzegla? Jezeli czujnik przepustnicy jest walniety to komp nie wie jakie jest polozenie i dawkuje tylko z impulsu czujnika pedlu gazu i masy powietrza a przepustnica jest wolna, wiec dlaczego obroty silnika nie spadaja przy zmianie biegow?

NeroN

Primo - co to za błędy dokładnie.

Secundo - ST220 ma progresywną przepustnicę. Założyłeś zwykłą, więc masz albo cały czas lekko otwartą, albo nie otwiera się cała - sprawdź.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: Falubaz 1 w 07.01.2013, 21:09p0122 czyli Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy
Dziwny błąd. Może coś nie kontaktuje? Zacznij od podłączenia się komputerem i sprawdzenia, czy TPS działa właściwie. W ogóle zrób porządną diagnostykę komputerową, a nie tylko sczytanie błędów. Bez tego zwykle ani rusz. ELM + ScanXL w zupełności do tego wystarczy.

Cytat: Falubaz 1 w 08.01.2013, 23:44Tomasz. Pytanie do Ciebie, czy po wyczyszczeniu przepustnicy okazalo sie ze przepuszcza powietrze czy wtedy obroty w trakcie jazdy nie spadaja w momencie wcisniecia sprzegla? Jezeli czujnik przepustnicy jest walniety to komp nie wie jakie jest polozenie i dawkuje tylko z impulsu czujnika pedlu gazu i masy powietrza a przepustnica jest wolna, wiec dlaczego obroty silnika nie spadaja przy zmianie biegow?
Trudno powiedzieć, tym steruje ECU, które często próbuje być inteligentne (z naciskiem na "próbuje"), więc różne rzeczy mogą się dziać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Falubaz 1

OK nastała chwila kiedy się już można zamknąć temat. Przepustnica jest oryginalna od ST  więc progresywna, błąd p 0122 i tylko ten. W dniu dzisiejszym postanowiłem iść śladem uszkodzonego TPS i tu ważna informacja dla użytkowników ST 220 MK3, potencjometr położenia przepustnicy jest nie wymienny! Panowie proszę przeczytać do końca ja sam do dziś myślałem że można zamontować od 2.0 ale nie można,potencjometr jest tak zamocowany że nie można go odkręcić (pewnie na ciepło skręcali) więc trzeba kupić nowy koszt 850 zl razem z przepustnicą lub używkę. Mój był uszkodzony mechanicznie sprężynka która jest w środku pękła i porysowała całą taśmę więc dlatego miałem takie objawy. Wymieniłem przepustnicę i po wykonaniu adaptacji wszystko jest OK.
Brak błędów, obroty w normie, wszystko tak jak trzeba, ale by nie było zbyt kolorowo to otrzymałem dziś worek ze śmieciami od ruska na maskę co zakończyło się małym pościgiem i Policją Rusek dostał mandat a jak porysowana maskę i pęknięty gril. 
Bardzo dziękuje wszystkim za wsparcie.

NeroN

TPSa do ST220 nie występuje. Ale można lkupić po numerze od Expolrera, Mustanga etc. ~250zł ori sztuka.

Ale good że się powiodło :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Falubaz 1

Cytat: NeroN w 09.01.2013, 23:15
TPSa do ST220 nie występuje. Ale można lkupić po numerze od Expolrera, Mustanga etc. ~250zł ori sztuka.

Ale good że się powiodło :)

Tak to najważniejsze. Patrz a ja dziś obdzwoniłem serwisy, hurtownie i nawet mam koleśa w Ford Polska i ten też mi powiedział że tylko z przepustnicą jako jedna część występuje potencjometr.
Dziękuje za info, mam kolektor ssący na sprzedaż od ST 220 :D

T

Ten TPS jest w bardzo wielu modelach Forda, trzeba tylko pamiętać, żeby nr seryjny zaczynał się od F4SF (jest jeszcze F5RF, który działa w drugą stronę). Na ebayu zamienniki kosztują ok. 100 zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Wilu117

Cytat: Falubaz 1 w 09.01.2013, 23:10potencjometr jest tak zamocowany że nie można go odkręcić (pewnie na ciepło skręcali)

To ja jeszcze sprostuję - potencjometr jest wymienny i bez problemu można go odkręcić.
Dwie śrubki na krzyżak.

platiniumm

pewnie czujnik położenia przepustnicy jest wymienny. Wartosci jakie powinna pokazywać na zamkniętej powinno być ok. 17,5-18,5 % otwarcia - ja mam 18,2% , a na otwartej gaz w podłogę powinno być ok 94% - ja mam 93%.

Chodzi jak zły a ostatnio po wycieciu katów znowu poczułem radość z jazdy st a i check zaswiecił się dopiero po 700km

« Dodane: 10.01.2013, 22:34 »

a jeszcze jeśli ktoś potrzebuje do testów czujnik położenia przepustnicy to mogę pożyczyć bo mam sprawny luzem.

Falubaz 1

Cytat: Wilu117 w 10.01.2013, 18:26
To ja jeszcze sprostuję - potencjometr jest wymienny i bez problemu można go odkręcić.
Dwie śrubki na krzyżak.
Chętnie to zobaczę :D ja mam sprzęt i może trafiłem na wyjątkowe sztuki gdyż w starej przepustnicy urwały się śruby a nie puściły. 

T

Może trafiły Ci się jakieś wyjątkowo zapieczone...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Falubaz 1

Cytat: Tomasz w 10.01.2013, 23:37
Może trafiły Ci się jakieś wyjątkowo zapieczone...

Mam klucz Gedore z nasadkami który pokazuje z jaka siłą się dokręca lub odkręca i przy 108 Nm stwierdziłem że to niemożliwe bo koła np w WDB 210 E300 dokręca się z siłą 102Nm ale przy 125 Nm pękła śruba. Nie ważne, grunt to znalezienie problemu i rozwiązanie go a jakich środków się użyje to już inna sprawa.  :]

Wilu117

Jak sam widzisz, potencjometr nie jest niewymienny tylko nie chciały się u Ciebie śruby odkręcić :)
Ja odkręcałem u siebie kilka razy bez żadnego problemu.

Falubaz 1

Cytat: Wilu117 w 11.01.2013, 10:54
Jak sam widzisz, potencjometr nie jest niewymienny tylko nie chciały się u Ciebie śruby odkręcić :)
Ja odkręcałem u siebie kilka razy bez żadnego problemu.

:D To jak przyjdzie mi nie daj boże wymieniać raz jeszcze to wyśle do ciebie ok  ;)