Jaki olej do mojego silnika?

T, 30.10.2011, 01:07 « poprzedni - następny »

T

30.10.2011, 01:07 Ostatnia edycja: 30.10.2011, 11:04 by badger
Jak w temacie. NIE CHCĘ Formuli 5w30. Silnik po strojeniu będzie miał odcinkę w okolicach 7300 i olej ma znosić dość częste podróże w te rejony i ogólnie dynamiczną jazdę. Co polecicie? Motul Specific wystarczy? A może coś lepszego? ;)

Trochę pilne, bo jutro muszę coś zamówić.

« Dodane: 30.10.2011, 11:04 »

Mój faworyt to w tej chwili:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/valvoline-vr1-racing-5w50-5w-50-4l-promocja-i1879798273.html

Jakieś opinie? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

ja bym brał valvoline, jakoś bardziej mam zaufanie do marki, teraz z konieczności zalałem motula wcześniej lałem valvoline synpower ale jakoś dostać teraz nigdzie nie mogłem

Venomus

A ja polecam tylko Mobil1 0W40 New Life :) Po wlaniu lepiej mi cały silnik pracuje i to nie jest tylko moja opinia ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

satan220

Pewnie już po wszystkim ale odradzam Casrtol EDGE 10w-60
polecili mi go kiedyś do BMW 3.0 benzyna 6 cyl. w rzędzie. Olej miał lubieć wysokie obroty a skończyło się tak że jak się porządnie pokręcił to popychacze hydrauliczne coraz głośniej pracowały. po ochłodzeniu problem znikał.
Wymieniłem wtedy olej na zwykły Castrol 5w-30 i problem zniknął
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

T

Ostatecznie stanęło na wspomnianym Valvoline, bo ma taką klasę lepkości o jaką mi chodziło (5w50) no i spełnia jakąś tam specyfikację Forda. ;) Cena też akceptowalna. Zobaczymy, jak będzie się spisywał.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

satan220

Napisz jak sie sprawuje zwłaszcza pod mocnym obciążeniem bo też jestem przed wymianą
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

NeroN

A temacie...

Mogę już zacząć wierzyc w cuda, czy zbyt optymistyczny jestem ?

Kiedyś bym wyśmiał, a teraz no sam nie wiem...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/73497-Testujemy-oleje-fotorejacja

?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

satan220

Według mnie to lipa jakaś.
Po pierwsze każdy olej dobrze smarujesz dopiero po razgrzaniu do około 100-110 stopni to normalne ze zimny silnik można łatwiej zatrzeć.
Po drugie przy tym ostatnim teście włączy maszynę dużo wczesniej wiec cudowny olej miał szanse troszkę sie pomieszac i rozprowadzic.
Po trzecie gdyby oleje były takie słabe to każdy silnik nadawalby sie do remontu po 20 tys
Z własnego doświadczenia wiem ze najważniejsze to byc pewnym co sie leje. Jest w Jaworznie taki jeden serwis w którym mają beczkę z mineralnym lotosem i leją go do każdego auta bez względu na prośbę: castrol ? oczywiscie mamy pełny i polsyntetyk. Mobil ? Jasne mamy świerzą beczkę. Ale jak zapytasz o Lotos - niestety lotosa nie polecamy.
Kiedyś było modne na forum opisywanie jak to mobila przelewaja itd.
Ja byłbym ostrożny przy tego typu testach.
Pare lat temu na katowickich targach był maluch do ktorego wlali jakiegoś cudu następnie po rozgrzaniu silnika spuscili cały olej opieczetowali klape i puścili na miasto po paru godzinach wrócił i silnik dalej chodził.
Ale jakoś nie widzę teraz tego środka na półkach.
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

T

Cytat: satan220 w 06.11.2011, 12:11Według mnie to lipa jakaś.
Moim zdaniem ten test można traktować w kategoriach ciekawostki, nie ma tu właściwiej metodologii badań, która pozwoliłaby uznać jego wyniki za wiarygodne.

Cytat: satan220 w 06.11.2011, 12:11Pare lat temu na katowickich targach był maluch do ktorego wlali jakiegoś cudu następnie po rozgrzaniu silnika spuscili cały olej opieczetowali klape i puścili na miasto po paru godzinach wrócił i silnik dalej chodził.
Ale jakoś nie widzę teraz tego środka na półkach.
To był chyba Ceramizer. Nie wiem jak w silnikach, ale w opinii wielu moich znajomych bardzo dobrze sprawuje się jako dodatek do oleju do skrzyni biegów. Podobno wyraźnie wycisza jej pracę. Skusiłem się i zamówiłem, przy najbliższej wymianie oleju wleję to cudo do skrzyni i zobaczymy czy da jakieś pozytywne efekty.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

satan220

Dokładnie "ot Ci ciekawostka" :)
Co do ceramizera to faktycznie działa tak jak motodoctor i inne tego typu. Mam znajomego który ma komis i faktycznie wycisza prace silnika, ale nie wiem jak zadziała na dłuższą metę, za czasów BMW na forach pisali ze moze zatykac szklanki do regulacji luzu zaworow, z kolei jakies 15 lat temu był na rynku cudowny środek slick40 który był na bazie teflonu, rzekomo stosowany w amerykańskiej armii, Mój ojciec wlal go do swojej ciężarówki i po 2 tys km tlok przebił blok silnika.
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

ares

Ja polecam Motul X-cess 5w50 do codziennego uzytkowania lub na zime, na lato jesli naprawde katujesz silnik to Motul 300v competition 15w50 ja na nim smigalem na pojezdzawki temp robocza i temp gotowania sie ma duuuzo wyzej niz 5w wiec predzej strzeli cos innego niz olej sie przegrzeje :) minus taki ze przy minusowych temp na zewnatrz silnik po rozruchu pracuje jakby nie mial oleju dopoki olej nie zlapie temp, w lato jest to niezauwzalne.

15w50 motula to chyba najlepsza opcja dostepna w PL do upalania
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

GIZIU

Panowie, jaki jest najlepszy olej do ST MK2 ? Obecnie mam Castrol Edge 5W30. I przy okazji: ile kupić ?

heko

Krótko i zwięźle:
większość popularnych olei zwanych dumnie "full syntetyk" najwyżej stały koło takiego...to hydrokraki olei mineralnych
castrol edge itp. tylko w PL jeszcze są tak opisane, na rynek niemiecki zwie się już HC synhtese :)
oleje o wysokiej lepkości (5w50, 10w60) nadają się tylko do mooocnego upalania w wysokich temp. i nie mowa tu o upalaniu "na światłach" tylko sportowej jeździe po torze, na co dzień nie są w stanie osiągnąć prawidłowej temp. pracy (ok. 80ts C) co powoduje słabe i późne docieranie do głowicy i wolny przepływ przez turbinę
wysokiej jakości oleje pełnosyntetyczne, na bazie PAO zachowują się znacznie stabilniej, 5w30 potrafi już w niskich temp. dobrze smarować a przy wysokich nie tracić lepkości i dawać dobrą ochronę silnika
osobiście polecam oleje Millers, absolutna klasa w dodatku w dobrej cenie i co bardzo istotne, jeden importer i brak podróbek
na zimę wystarczy całkowicie 5w30 na lato także, a dla bardziej "wymagających" specyfikacja dla RS-a czyli 0w40
wymiany w zależności od stylu jazdy co 10 max 15tkm
do 2.5t trzeba zakupić 7l. oleju
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

ccLot

Do 2,5T w Mondeo mk4 wchodzi niecałe 6l i jest prawie maksimum.
Zostało wlane dokładnie 6 kwart Amsoila 5W30 Signature Series.