[Mondeo] ST 220 kombi

bishop, 03.03.2013, 12:37 « poprzedni - następny »

bishop

Cytat: zajc w 10.05.2015, 20:59Napisz jeszcze gdzie jest drugi koniec tej giętej srebrnej rury
Drugi koniec rury jest pod wspornikiem pod akumulator. Tam znajduję się koniec giętej rury która podłączona jest z plastikowym dolotem który z kolei jest podłączony do obudowy airboxa. Wyrzuciłem plastik i dałem aluminiową giętą rurę. Miałem chyba fi 80-90 ale mniejsza około 70mm wystarczy.
W sumie też nie czy taki mod da coś więcej ale raczej nie zaszkodzi.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

zajc

Pytam, bo miałem kilka pomysłów na zrobienie lepszej części dolotu na samym jego początku. Oryginalnie zaczyna się on plastikową rurką za grillem i przed chłodnicą, rurka jest dość cienka i do tego "łapacz" powietrza jest kiepski (odwrócony). Moim głównym pomysłem było pozbycie się tej części, która kończy się mniej więcej za przednim zderzakiem, i zastąpienie jej odpowiedniej średnicy prostą rurką zakończoną "trąbką". Trąbka miałaby być przytwierdzona do grilla (zaraz za nim) w dolnej części zderzaka. Reszta zostałaby oryginalna (wiadomo, że przy stożku trzeba wywalić również airbox). Na pewno dolot powietrza byłby dużo lepszy.
Nurtuje mnie tylko to, czy takie rozwiązanie będzie dobrze się sprawowało w deszczu. Nie chciałbym zassać wody, a przy moim rozwiązaniu istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie może być. "Trąbka" jest wtedy nisko i po stronie kierowcy, co oznacza, że oprócz wjechania w dużą kałużę osobiście możemy też dostać falą wody od mijającego nas z naprzeciwka innego auta.
Co o tym myśleć?

yayko

co to tego dolotu to masz racje :)
jak miałem 206 s16 to zrobiłem dolot z pod zderzaka że miał najlepsze powietrze i zimne ale pewnego dnia była nawałnica w warszawie i wszystko pływało:)
i trafiłem na wielką kałuże wszyscy przejechali a je w niej zostałem :) okazało się że zassał wodę i pogieło zawory i korbę :)
-puk puk?
-kto tam?
-korba!
-co chcesz?
-wychodzę!
-gdzie?
-z bloku

bishop

Dołu nie zmieniałem więc jeżeli nie zassało mi w oryginale do airboxa to raczej nie ma szans aby coś się stało w tej modyfikacji.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

custom

Yayko wiele osob przerobilo awarie po modach na Cai itp. Po kaluzach
Btw
Kiedys mialem przyjemnosc prejechac sie takim zdrowym 206 s16 w wersji gt po torze i calkiem przyjemny samochod  :)

bishop

Przypomniałem sobie z czego robiłem osłonę:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kuweta profi 5 34x29x15 cm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Falubaz 1

Musimy nieco poprawić dolot zimnego powietrza a najlepiej by było pozbyć się akumulatora (do bagażnika) i zrobić większą osłonę i dopływ powietrza od czoła. Praca pod presją czasu  ;) jazda próbna została nagrana ale operator nie przetestował wcześniej sprzętu  :D

yayko

Cytat: custom w 11.05.2015, 14:44
Yayko wiele osob przerobilo awarie po modach na Cai itp. Po kaluzach
Btw
Kiedys mialem przyjemnosc prejechac sie takim zdrowym 206 s16 w wersji gt po torze i calkiem przyjemny samochod  :)

Przyjemny i nie pozorny dlatwgo miałem  2 sztuki :)

bishop

No dobra, po przejechaniu 300km od założenia stożka stwierdzam że:
1. Stożka w ogóle nie słyszę. Auto stało się wręcz cichsze. Nie oczekiwałem większych zmian dźwiękowych ale myślałem że wyciągnę z V-ałki trochę więcej guglania. ;]
2. Wydaje mi się że auto stało się żwawsze. Szybciej reaguję na gaz.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

qualin

Słowo klucz "wydaje"  się ;)

yayko

zawsze jak coś zrobisz co ma podnieść moc albo tak mówią to się wydaje że lepiej :)

MAG

Cytat: bishop w 13.05.2015, 09:33
...
2. Wydaje mi się że auto stało się żwawsze. ...
Masz rację, wydaje Ci się ...


Sorki, ale nie mogłem sie powstrzymać ;-)





Cytat: bishop w 13.05.2015, 09:33... Szybciej reaguję na gaz.
A tego to juz nie komentuję ... ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bishop

Cytat: yayko w 13.05.2015, 15:10zawsze jak coś zrobisz co ma podnieść moc albo tak mówią to się wydaje że lepiej
Ja byłem nastawiony na poprawienie dźwięku. W ogóle nie brałem pod uwagę że wzrośnie moc itp.
Cytat: MAG w 13.05.2015, 16:12A tego to juz nie komentuję....
Spoko, nie musisz. :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

bishop

Kończą mi się hamulce z tyłu. Co do tarcz do zdecydowałem się na zimmermanny gładkie. Ale nie mam pojęcia jakie klocki. Polecacie jakieś? EBC green stuff są ok? Klocki do max 250zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

custom

mam na tyle EBC green stuff i chwalę sobie tym bardziej że miałem je kiedyś na przodzie w OCTA RS i tez sobie chwaliłem :)
pylenie na normalnym poziomie na pewno mniej niż yellow stuff, w miarę stabilne temperaturowo