Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Zazdroszczę, zawsze chciałem mieć w tym aucie szperę, ale nigdy nie znalazłem sensownej oferty do MTX75. Opisz koniecznie wrażenia, jak zamontujesz.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 02.04.2015, 10:37nigdy nie znalazłem sensownej oferty do MTX75
Quaife QDF20Z = drogo:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.racingpartssolution.com/quaife-helical-differential-mtx75/

Było kiedyś tańsze rozwiązanie, ale z opisu wynika, że nie jest już dostępne:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.racingpartssolution.com/torsen-t2-differential-mtx75/
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seba ja wziąłem MFactory, tańsza opcja a ponoć nie odbiega jakościowo.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Cytat: yayko w 02.04.2015, 09:18to teraz mówisz że na opony zbierać zaczynasz
Nowiutkie Goodyeary dopiero co założone. Ale nie jest wykluczone, że w przyszłości dla własnej przyjemności zakupię drugi komplet felg i opon o większej szerokości. Całe koła będzie łatwo w garażu wymienić, nawet gdyby drugi komplet miał zostać założony np. raz na jakiś czas.
Wtedy chyba przetestowałbym rozmiar 245/40R18 i prawdopodobnie byłyby to Extreme VR1 Type-R. Są to półslicki, bieżnikowane, robione chyba w Polsce. Stosunkowo młody produkt (od około roku), ale już zbierają nie najgorsze opinie, a cena jest wręcz wyśmienita. Obecnie 360 zł za sztukę (dla porównania Toyo R888, do których producent VR1 chciałby się porównywać - i porównuje się w testach, kosztują 1200 zl/szt.).
To kolega TowerST podrzucił pomysł z tymi Extreme VR1.

Ale prawda jest taka, że większy sens szerszych opon pojawiłby się dopiero po podniesieniu mocy...

...więc na razie zajmę się podnoszeniem mocy :)




Cytat: weksla w 02.04.2015, 15:11
Seba ja wziąłem MFactory, tańsza opcja a ponoć nie odbiega jakościowo.
Myślę, że dobrze zrobiłeś. Cena rzeczywiście atrakcyjna w porównaniu do Quaife.
Na pewno wszyscy właściciele ASBO pilnie będą śledzić Twoje spostrzeżenia odnośnie montażu i późniejszej eksploatacji tej szpery. Opisz to koniecznie w swoim temacie!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ja opisze napewno, przy okazji wejdzie dwumas sprzęgło i wysprzeglik, który już dawno nabyłem i leży w garażu.
teraz się tylko zastanawiam kto mi to zalozy, w szczególności szperę.

Ty też pisz koniecznie po montażu szpery, jeszcze nie spotkałem się z st220 z tym patentem. Szykuje się gruby projekt:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

02.04.2015, 22:11 #620 Ostatnia edycja: 02.04.2015, 22:14 by sseebbaa1
Na niemieckim forum ST220 jest kilka autek ze szperą. No i na pewno w Anglii też będzie sporo takich samochodów, bo Quaife w końcu jest "ichniejszej" produkcji :)
Tylko w Polsce jakoś to mało popularne rozwiązanie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Ja miałem w Cougarze... Chyba jako pierwszy w kraju w pierwszym 3-litrowym :-)

bishop

A to jest taki plug&play? Dużo trzeba przerabiać aby pasowało? W sumie nie będę zakładał szpery ale z ciekawości co trzeba wykonać to ustrojstwo zamontować?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

TAM

Jeśli jest to szpera helikalna ATB, to jej montaż jest taki sam jak zwykłego dyferencjału. Trzeba ściśle przestregać zaleceń producenta dot. luzu łożysk, a właściwie jego braku (napięcia wstępnego).

sseebbaa1

03.04.2015, 16:47 #624 Ostatnia edycja: 03.04.2015, 17:48 by sseebbaa1
TAM powiedz jak montaż Quaife zmienił zachowanie Cougara?
Masa i wielkość aut w sumie podobna, więc można pokusić się o porównanie.

Czy montaż szpery był połączony z jednoczesnym swapem silnika, czy było to w różnych terminach? Drugi scenariusz, tj. łączna wymiana obu rzeczy trochę fałszuje odczucia, ale i tak jestem ciekaw.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Najpierw był swap silnika, kilka miesięcy później LSD. Był to akurat Torsen, ale prawie identyczny konstrukcyjnie z Quaife. Jakie odczucia? Bezcenne... :-) Najbardziej zmieniło się wychodzenie z zakrętów - najlepiej na pełnym gazie. Ale trzeba było bardziej kontrolować położenie kierownicy - przy ostrym wychodzeniu samochód nie do końca prostował tor jazdy, czyli jakby miał tendencję do kontynuowania zakrętu. Przy mniejszych obciążeniach ten efekt znikał. Oczywiście zupełnie inna jazda na śniegu i innych śliskich nawierzchniach. Przyzwyczaić się do tego można w kilka godzin, odzwyczaić chyba się nie da...

sseebbaa1

03.04.2015, 17:51 #626 Ostatnia edycja: 04.04.2015, 09:08 by sseebbaa1
Kurde, to właśnie chciałem usłyszeć! :D
Już nie mogę się doczekać!

A jaki miało to wpływ na inne podzespoły?

« Dodane: 04.04.2015, 09:08 »

Słyszałem, że szpera powoduje o tyle lepsze przełożenie mocy na jezdnię, że mogą szybciej padać półosie, przeguby...
(bo nadmiar mocy tak łatwo "nie ucieka" przez ułomności otwartego dyferencjału)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Cytat: sseebbaa1 w 03.04.2015, 17:51Słyszałem, że szpera powoduje o tyle lepsze przełożenie mocy na jezdnię, że mogą szybciej padać półosie, przeguby
Z tym to się raczej nie zgodzę... "Nadmiar" mocy owszem, tak latwo nie ucieka, ale najczęściej dlatego, że jest lepiej rozłożony na oba koła, czyli średnio rzecz biorąc obciążenie przegubów i półosi jest mniejsze.

sseebbaa1

Zabrałem się dzisiaj za rozkręcanie skrzyni biegów, która już jakiś czas zalega w garażu (post #508).
Ale krótko potem już musiałem zakończyć pracę. Okazało się bowiem, że narzędzia, które posiadam są do kitu :(
Zdążyłem zaledwie odkręcić wysprzęglik, a pozostałych śrub już nie ruszyłem. Moje klucze wzięte za punkty na stacji Shella są z plasteliny - po prostu rozgięły się. Z nasadki zrobił się rozgięty na górze kieliszek :)
Na zdjęciu widać jak odbijające się światło (akurat wjazdu do garażu) rozjeżdża się na górze.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Całe szczęście, że te śruby nie uszkodziły się od tego kiepskiego klucza (śruby są o twardości 10.9).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Kiedyś kupilem na Shellu klucz do kół (krzyżak) i tego samego dnia go ukręciłem, próbując odkręcić oporną śrubę w Fieście Sport... Też był zrobiony z plasteliny made in ROC.