Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

bishop

Robisz brake duct?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: bishop w 22.10.2013, 21:18
Robisz brake duct?

Myślałem o tym.
Może teraz skoro autko jest przyblokowane w warsztacie, to może zerknę za zwrotnicę, jaka rura wchodziłaby w rachubę (jakie fi).
Wolałbym skorzystać z jakiegoś gotowego rozwiązania, bo nie mam możliwości samodzielnego rzeźbienia.
Ale takiego gotowca chyba nie ma do Mondeo.
Więc może coś wspólnie tu wymyślimy  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 20.10.2013, 14:06Akurat nacięcia w ATE PowerDisc nie miały znaczenia dla trwałości tarczy.
Pęknięcia rozchodzą się przecież promieniście. Już bardziej wiązałbym je z wewnętrznymi żebrami tarczy wentylowanej.
Niby intuicja tak właśnie podpowiada, ale myślę, że problem może być jednak bardziej złożony. Faktem jest, że często widuje się tarcze wyglądające identycznie jak Twoja i są to tarcze nacinane lub -- najczęściej -- przewiercane. Gładkich tarcz w takich stanie jeszcze nie widziałem, nie udało mi się ich tak zniszczyć nawet zużytymi do zera klockami czy wielokrotnym spaleniem klocków. W najgorszym razie na powierzchni były dość głębokie rysy, ale nigdy nie pękły.

Niewątpliwie faktem jest, że nacięcia czy przewiercenia zarówno osłabiają tarczę mechanicznie jak i powodują większe różnice termiczne na jej powierzchni. Myślę, że ma to wpływ na trwałość. Zwróć uwagę ile kosztują dobre tarcze nacinane czy przewiercane -- bardzo dużo. Te popularne, w tym ATE, to -- sądząc po cenie -- najzwyklejsze tarcze osłabione "usportowionym" wyglądem.

« Dodane: 23.10.2013, 18:30 »

Cytat: NeroN w 22.10.2013, 13:18Między 300 a 320 Motorcraft w sile hamowania nie ma dużej róznicy (przynajmniej ja nie zauwazyłem jakiejś spektakularnej), więcej wytrzymnują te hamulce (pojemność cieplna i częste hamowania).

Lepiej jest dopiero na Hwkach. pod względem siły i wytrzymałości. Więc jak zmieniasz serie 300 na Hawk na 320 to myślę że będzie dużo lepiej Smiley Tylko naprawdę daj się tym klockom ułożyć Cheesy
Mam wrażenie, że mieszasz odczucia subiektywne z faktami. :) Jednymi i drugimi, a nawet seryjnymi hamulcami bez problemu zablokujesz koła, więc kwestię siły hamowania jako takiej można pominąć. To co dają lepsze klocki to większa odporność termiczna i lepszy "feeling" za sprawą wyższego współczynnika tarcia (wrażenie, że hamulce łapią "ostrzej").
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Może dlatego widywane są tak zajechane tarcze nacinane lub nawiercane, bo ludzie z zacięciem sportowym kupują od razu takie trochę usportowione tarcze? Zatem gładkie zwyczajnie dostają mniejszy wycisk? Może...
Inna sprawa, że w nawiercanych łatwo uzyskać pęknięcia zaczynające się od każdego z otworków. Sam to przerobiłem w dwukrotnie słabszym Mondeo niż mój obecny ST220.

Ja dalej myślę, że gdybym miał gładkie ATE, to wyglądałyby tak samo jak te PowerDisc. Sądzę, że różnice termiczne na powierzchni tarczy, jeżeli miałyby występować z większą intensywnością w obrębie nacięć (co wydaje się zresztą logiczne), to powodowałyby pęknięcia w tym właśnie obrębie. A na moich tarczach te spękania są rozłożone równomiernie na całej tarczy. Tomasz zgadzam się z Tobą, że te nacięcia to w zasadzie osłabiaja konstrukcję tarczy, ale na moich tarczach spękania ani trochę nie pokrywają się ze specyficznym kształtem nacięcia PowerDisców.

Zobaczymy jak będa wyglądały tarcze które teraz będę montował, bo do zacisków Focusa idą gładkie wentylowane tarcze Zimmermanna.

Przy okazji - pawpor dzięki za pomoc, dzisiaj doszła paczka z tarczami Zimmermanna i klocki Hawk Parformance HPS.


Tomasz, a jeżeli chodzi o wypowiedź NeroNa, to myślę, że tak naprawdę mówicie o tym samym i macie takie same spostrzeżenia.
Tylko NeroN użył trochę skrótu myślowego pisząc o sile hamowania. Myślę, że miał on właśnie na myśli stosunek nacisku na pedał hamulca do uzyskanego opóźnienia samochodu. Kiedy przy większych (wydajniejszych) hamulcach wystarczy lżej nacisnąć pedał hamulca, aby otrzymać dany efekt hamowania, to mamy właśnie wrażenie, że hamulce są "silniejsze".
Tak więc nie ma o co się spierać!
Zresztą Ty Tomasz pisząc o sile hamowania wskazujesza na maksymalną siłę, bo podajesz przykład zablokowania koła. I masz rację.
Ale NeroN ma też rację, bo siła hamulca jest większa w chwili jego pracy gdy jeszcze nie zbliżamy sie nawet do punktu zablokowania koła (czyli takie średnie hamowanie). Wtedy możemy nogą wyczuć "większą siłę" hamulca, bo łydka tak nie boli przy uzyskiwaniu takich samych opóźnień.
Ja nie widzę sprzeczności pomiędzy Waszymi wypowiedziami, choć spierać sie można niewątpliwie o nazewnictwo.


A to co mnie wkurza, to masakryczne opóźnienie w dostawie przewodów Goodridge, bo czekam na nie już ponad miesiąc! Teraz to te przewody blokują mnie przed złożeniem wszystkiego do kupy.
Chociaż zacisków też jeszcze nie odebrałem od lakiernika, bo dzisiaj się piaskowały dopiero...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

Jak dla mnie dałeś po prostu za duży wycisk tym tarczom i jakie nie kupisz to i tak je załatwisz ;)

sseebbaa1

Cytat: linkgrabber w 23.10.2013, 22:09
Jak dla mnie dałeś po prostu za duży wycisk tym tarczom i jakie nie kupisz to i tak je załatwisz ;)
Mam nadzieję, że zestaw z Focusa trochę dłużej pożyje. Zobaczymy.



Widziałem przed chwilą swoje zaciski po piaskowaniu.
Ale oczywiście coś musiało się ze....ć   tzn. zepsuć.

Warsztat przed oddaniem zacisków nie wykręcił prowadnic z jarzma! A więc prowadnice na skutek piaskowania zrobiły się matowe, a przecież mają być idealnie gładkie, żeby zacisk ładnie "pływał".

A cholera mówiłem im, żeby to wykręcili!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Samochód jest ciągle przyblokowany na parkingu warsztatu przez brak przewodów hamulcowych i opóźnienia w lakierowaniu zacisków hamulcowych.

Wygląda na to, że jeszcze minimum z tydzień będę czekał na przewody Goodridge
(sklep Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.autoracing.pl nie trzyma terminu bo zamówienie poszło już ponad miesiąc temu - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://autoracing.pl/p/53/9246/przewody-hamulcowe-w-stalowym-oplocie-goodridge-ford-mondeo-mk3-st220-2003-ford-przewody-hamulcowe-uklad-hamulcowy.html )
:|


Ale wykorzystując przestój samochodu zerknąłem na możliwość poprawienia jednego z nielicznych braków każdego Mondeo MK3 ST220.
Chodzi o dodatkowe obniżenie fotela Recaro (fotele Recaro przez swoje rozbudowane elektryczne sterowanie ustawieniami fotela mają wyżej położone siedzisko w porównaniu do zwykłych foteli bez elektryki).

Dzisiaj odkręciłem od podłogi fotel kierowcy i odwróciłem go do góry nogami, aby zobaczyć układ elektrycznych mechanizmów sterujących ruchem fotela. Wstępne oględziny pokazują, że być może prostym wywierceniem dodatkowej dziurki w metalowym profilu uzyska się takie właśnie obniżenie. Chodzi o mocowanie ślimaka odpowiedzialnego za obniżanie tylnej części siedziska.
Zysk może być na poziomie 1-2 cm, ale dla jak dla mnie to i tak dobrze. Jestem dość wysoki i denerwuje mnie, że sportowe fotele Recaro są w istocie wyższe niż te zwykłe, nie sportowe fotele... Psuje to trochę w moich oczach zadziorny wizerunek ST220.

W najbliższych dniach sprawdzę eksperymentalnie o ile obniży się krańcowe położenie siedziska w przypadu przesunięcia mocowania jedego z siłowników ślimakowych. Przesunięcie mocowania siłownika spowoduje, że fotel będzie zjeżdżał głębiej. Takie przynajmniej jest założenie...
Będę meldował o ustaleniach i efektach.
Sprawdzę też czy ewentualne obniżenie fotela nie spowoduje zgniecenia mechanizmów fotela.
Pozostańcie w nasłuchu  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

to bardziej kwestia pełnej regulacji elektrycznej bo ja nie mam recaro a też mogę niżej zjechać niż przy poprzednich fotelach ;)

sseebbaa1

Cytat: linkgrabber w 27.10.2013, 00:05
to bardziej kwestia pełnej regulacji elektrycznej bo ja nie mam recaro a też mogę niżej zjechać niż przy poprzednich fotelach ;)
A jakie masz obecnie fotele, a jakie miałeś poprzednio? Bo nie do końca wiem co do czego porównujesz...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 23.10.2013, 20:35Może dlatego widywane są tak zajechane tarcze nacinane lub nawiercane, bo ludzie z zacięciem sportowym kupują od razu takie trochę usportowione tarcze? Zatem gładkie zwyczajnie dostają mniejszy wycisk? Może...
Miałem okazje porównać zwykłe, stare gładkie tarcze Motorcraft z nacinanymi/wierconymi Mikodami z identycznymi klockami (Motorcraft) w 2,5 v6. Te pierwsze, nawet już mocno zużyte, nie miały żadnych pęknięć, te drugie wyglądały podobnie jak Twoje po kilku tys. km (przy czym dodatkowo popękały przy przewierceniach, których u Ciebie nie ma).

Cytat: sseebbaa1 w 23.10.2013, 20:35Sądzę, że różnice termiczne na powierzchni tarczy, jeżeli miałyby występować z większą intensywnością w obrębie nacięć (co wydaje się zresztą logiczne), to powodowałyby pęknięcia w tym właśnie obrębie. A na moich tarczach te spękania są rozłożone równomiernie na całej tarczy.
Na zdjęciu, które wrzuciłeś widać je wszędzie tylko nie w okolicach nacięć (pomijając jedno pęknięcie). Jeśli całe tarcze wyglądają w ten sposób, to daje do myślenia.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

27.10.2013, 01:04 #100 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:53 by sseebbaa1
T, rzeczywiście z tymi tarczami to trochę zagadka. Dlatego cieszę się, że obecnie zamontuję gładkie tarcze, bo wydaje się, że pozwalają one na większe przebiegi.



A wracając do kwestii obniżenia fotela Recaro w Mondeo MK3, to moje rozważania dotyczą konkretnie tego mocowania siłownika pokazanego na zdjęciu. Jest to tylna lewa część fotela kierowcy (fotel odkręcony od podłogi).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Strzałki pokazują kierunek ruchu siłownika.

Na zdjęciu pokazano siłownik w najbardziej skróconym położeniu, co oznacza maksymalne obniżenie tylnej części siedziska.

Rozważam obecnie wywiercenie otworu mniej więcej w miejscu oznaczonym czerwoną kropką.
Powinno to spowodować mocniejsze pociągnięcie ramienia odpowiedzialnego za zjechanie tylnej części fotela w kierunku podłogi samochodu.
Trzeba tylko sprawdzić czy inne elementy konstrukcji/mechanizmów pozwolą na niższe położenie fotela.
Wstępne oględziny mówią, że potrzebne będzie tylko lekkie podszlifowanie plastiku z lewej strony fotela.
Ale trzeba to zweryfikować jeszcze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

Cytat: sseebbaa1 w 27.10.2013, 00:29
A jakie masz obecnie fotele, a jakie miałeś poprzednio? Bo nie do końca wiem co do czego porównujesz...

miałem szmaciaki z regulacją góra-dół elektryczna

a teraz skóra grzana i wentylowana z regulacja elektryczna góra-dół, przód-tył i pochylanie całych foteli


Szmaciaki schodziły niżej ale miały dużo mniej wszystkiego pod sobą...

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 24.10.2013, 16:23Widziałem przed chwilą swoje zaciski po piaskowaniu.
jak zaciski? pomalowane?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

27.10.2013, 15:53 #103 Ostatnia edycja: 27.10.2013, 21:21 by sseebbaa1
Cytat: linkgrabber w 27.10.2013, 00:41Szmaciaki schodziły niżej ale miały dużo mniej wszystkiego pod sobą...
No to zgadza się również z moimi obserwacjami. Ja też od razu po kupnie ST220 zauważyłem, że siedzisko fotela Recaro z pełną elektryką jest wyżej niż w moim poprzednim Mondeo MK3 z biednym wyposażeniem (ręcznie sterowane fotele).
Taki sportowy fajnie profilowany fotel w ST, ale który jest wyższy niż zwykły, to niemiła niespodzianka.

Od samego początku użytkowania autka cały czas myślałem, jak obniżyć fotel. Trochę mi to bowiem przeszkadza. Już wcześniej zaglądałem pod fotel, ale dopiero teraz kiedy zdecydowałem sie całkowicie odkręcic go od podłogi mogę przystąpić do poważniejszych przymiarek.
Teraz ponownie muszę go na chwilę przykręcić i dokładnie sprawdzić prześwit pod fotelem, bo nie zmierzyłem tego wcześniej.

Jest szansa, że wywiercenie jednej dodatkowej dziurki i przełożenie mocowania siłownika ślimakowego pozwoli uzyskać pożądany efekt. Kiedy to już ustalę, to najprawdopodobniej będzie można przerabiać fotel bez jego odkręcania! Bo dostęp do tej części gdzie ma być dziurka jest stosunkowo dobry.
Będę informował o postępach.

Cytat: bishop w 27.10.2013, 10:19jak zaciski? pomalowane?
Jeszcze nie odebrałem ich.
Jak już pisałem, zaciski wróciły z piaskowania i tam wypiaskowali też niestety sworznie zacisku (prowadnice), których nie odkręcono.
Musiałem kupić takie nowe za 75 zł (za 4 sztuki - komplet na dwa zaciski).

A jak już będę miał pomalowane zaciski to na pewno wstawię zdjęcia.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

28.10.2013, 17:23 #104 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:54 by sseebbaa1
Nowy nabytek!

Emblematy customowe.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy