Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Pojechałem na ferie (w Lubuskiem) i nie zostawiłem części koledze blacharzowi, żeby miał z czego składać przód auta.
Mój błąd.
Ale teraz dostarczyłem mu już reflektory i kompletne spryskiwacze.

Brakuje jeszcze belki zderzaka. Myślałem, że dostanę to gdzieś lokalnie, ale chyba będę musiał jednak ściągnąć poprzez oferty z internetu.


Zastanawiam się tylko jeszcze jak naprawić system poziomowania ksenonów. Jak już pisałem, moje auto przed moim zakupem miało jakąś drobną stłuczkę z przodu - niestety naprawiał to potem chyba kowal, a nie blacharz :)
System poziomowania ksenonów nie istnieje!
Ale ja chciałbym naprawić to zgodnie z oryginałem i dlatego pytam:
MACIE JAKIŚ SCHEMAT SYSTEMU SAMOPOZIOMOWANIA KSENONÓW?
(żebym wiedział co brakuje)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

tomekka

Ale wiesz, że w Mondeo mk3 nie ma "testu" samopoziomowania jak w innych autach przy odpaleniu świateł czy zapłonu ? Dla mnie trochę dziwnie to działa :)

weksla

Tez słyszałem ze w mk3 był dziwny ten cały układ poziomiwania
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

yayko

dobrze wyszło !! :)

T

Cytat: tomekka w 05.02.2016, 09:34Ale wiesz, że w Mondeo mk3 nie ma "testu" samopoziomowania jak w innych autach przy odpaleniu świateł czy zapłonu? Dla mnie trochę dziwnie to działa Smiley
W tamtych czasach (2000) w innych autach też tego zwykle nie było, to przecież był tak naprawdę początek ery xenonów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Z tego co się orientuje to w mk3 poziomuje tylko podczas przekręcenia kluczyka. Nie ma aktywnego samopoziomowania.
Jeśli dociążysz auto bez wyłączania silnika będziesz ślepił innych. Szczerze mówiąc to troche lipa z poziomowaniem w mk3...

MotoManiaq

Cytat: caqerr w 05.02.2016, 14:35Szczerze mówiąc to troche lipa z poziomowaniem w mk3...
dlatego lepiej dołożyć sobie ręczną regulacje ;)

sseebbaa1

To co?
Odpuścić sobie przewrócenie sprawności tego systemu, bo i tak niewiele daje?
Mam obniżone auto, a przez to sporo sztywniejsze i mniej podatne na robienie "motorówki" przy obciążeniu...

Ale jednak myślałem, żeby już wszystko w końcu ponaprawiać tak jak należy :|
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Ja bym raczej chciał to naprawić. To przecież nie jest tak, że ten system NIC nie daje.

SAGAL

rób rób i tak masz przód rozebrany to co ci  zależy a może akurat inni pójdą twoimi śladami jak ci sie uda to rozwiązać
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

yayko

Nie ma zabranego dowodu bo za co?
Ori xenon jest :) homologacja, spryskiwacze, poziomowanie :)

sseebbaa1

Skoro nie ma schematu, to po prostu zacznę od sprawdzenia czujników (chyba dwóch - przód i tył), które powinny być pod autem.
Następnie sprawdzę dźwigienki połączone z zawieszeniem. Jak to będzie działało, to zobaczymy jak z dalszą elektryką. Chyba innego sposobu nie ma.


Zrzuty z TIS-a:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

tomekka

czasami przyczyną braku samopoziomowania jest przetwornica, ale to powinno ci wyjść po podłączeniu pod kompa.

Tigerbart


sseebbaa1

06.03.2016, 16:39 #989 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 21:54 by sseebbaa1
Nic nie dzieje się w temacie, to kupiłem sobie podstawkę pod filtr oleju z termostatem :)

Normalnie w silniku ST220 olej jest chłodzony poprzez wymiennik ciepła zamocowany pod filtrem. W tym wymienniku przepływająca ciecz, która normalnie chłodzi silnik w kanałach, tutaj dodatkowo odbiera ciepło bezpośrednio od oleju silnikowego.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tymi przewodami wychodzącymi z wymiennika ciepła ciecz chłodząca jest podłączona pod normalny obieg cieczy w silniku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Podstawka pod filtr oleju służy natomiast do wyprowadzenia oleju na osobną, dodatkową chłodnicę. Takie chłodzenie po pierwsze wydajniej chłodzi olej, a po drugie nie obciąża i tak już mocno obciążonego w ST220 systemu chłodzenia silnika cieczą.

Mam drugi silnik, do którego kompletuję części i wiedziałem, że takie dodatkowe chłodzenie na pewno się przyda i to niezależnie od tego czy ostatecznie silnik będzie miał doładowanie, czy pozostanie wolnossący.

Znalazłem na Allegro ofertę, która była prawie 2x tańsza niż na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fmic.pl, więc długo nie zastanawiałem się :D
Zamawiałem z końcówką M22x1.5, ale przysłali też 3/4-16.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




« Dodane: 06.03.2016, 16:40 »

Po przyjściu towaru okazało się, że niska cena ma swoje uzasadnienie :D
Jeden element był niedopracowany. Ale wystarczyło wykręcić termostat i popracować 10 minut małym pilniczkiem do metalu.
Otwór z takiego częściowo zasłoniętego...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




...stał się prawidłowym, kształtnym otworem (obok widać usunięte cie Nmkie fragmenty aluminium):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na koniec pozostało mi tylko sprawdzenie jak działa termostat, bo akurat w tej aukcji internetowej zabrakło takiej informacji. Na podstawie informacji z Internetu ustaliłem, że termostat w podstawce powinien puszczać olej do obiegu chłodnicy przy temperaturze ok.85-90°C.

Początkowo wpadłem na pomysł, że mogę to sprawdzić w piekarniku. Nagrzałem więc piekarnik do 110°C i odczekałem nawet 20 minut, jednak termostat nie ruszył się. Trochę się zdenerwowałem, że kupiłem jakiś felerny produkt. Potem podgrzałem do 130°C i dalej nic.

Widocznie jednak przy podgrzewaniu podstawki powietrzem (w piekarniku) nie przekłada to się jakoś na odpowiednie i szybkie reakcje termostatu.
Dopiero sprawdzenie działania termostatu w cieczy (czyli w sumie w warunkach, w jakich będzie pracował) było dobrym pomysłem!

Wstawiłem podstawkę do garnka z wodą i zacząłem podgrzewać.
Jeszcze przed zagotowaniem wody termostat podstawki ładnie zasunął otwór, przez który olej trafia bezpośrednio do filtra, co tym samym wymusza przejście oleju przez dołożony obieg z chłodnicą.

Procedurę sprawdzenia termostatu uwieczniłem na wideo:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/L6Tpq6pN8sc

Nagrałem to, bo nigdzie nie mogłem znaleźć podobnego materiału 8)


Na zakończenie - tak wygląda rozłożony termostat:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(oil cooler, filter sandwich plate adapter with thermostat test)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy