Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.12.2013, 15:40No i po cholerę dbać o samochód? A właśnie wracałem z warsztatu, gdzie przykręcili mi brakującą osłonę w lewym nadkolu przy silniku.
Współczuję, wrzuć jakieś zdjęcie jak to wygląda...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: bishop w 17.12.2013, 17:48
Wszystko ok? Duże zniszczenia?
Najmocniej uszkodzony jest przedni błotnik, felga i opona (do wymiany). Drążek kierowniczy też się zgiął.
Zderzak nawet nie pękł.
Trzeba sprawdzić wahacz, choć nie wygląda na uszkodzony.

Nie jest źle, ale jeździć nie można.
A niedawno przecież zainwestowałem w bardzo dobre zimówki żeby właśnie pośmigać.

Biorąc pod uwagę nadchodzący okres świąteczny, to pewnie autko dosiądę dopiero w styczniu...
Szkoda.  ;(


Cytat: Tomasz w 17.12.2013, 21:00
Współczuję, wrzuć jakieś zdjęcie jak to wygląda...
W sumie to waham się czy wrzucić zdjęcie czy nie, bo później potencjalny kupujący będzie miał argument do zbijania ceny :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 17.12.2013, 20:26Nie jest źle, ale jeździć nie można.
Szkoda. Była policja? W sumie najważniejsze że nic się nie stało Tobie. A furę się naprawi.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Policja przyjechała i stwierdziła jednoznacznie, że to wina kobiety, która zajechała mi drogę zmieniając pas ruchu.

Auta "zetknęły" się bokami, a więc nie mogło być tak, że to ja w nią od tyłu wjechałem (wersja którą kobieta chciała przeforsować).

W sumie to musiało ciekawie z boku wyglądać, bo moja prawa przednia opona najechała na lewe tylne koło sprawczyni.
A wtedy, niemalże jak na wyścigach F1, mój samochód podbiło do góry - opona o drugą kręcącą się oponę.
To podbicie zapewne unicestwiło felgę i oponę oraz zgięło drążek kierowniczy.

Ale naprawię to na porządnych nowych częściach, więc będzie wszystko OK. Jeżeli chodzi o zawieszenie i w ogóle cały układ jezdny, to nie uznaję jakichś używanych części. Więc po naprawie będzie w lepszym stanie niż przed.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 17.12.2013, 21:47Ale naprawię to na porządnych nowych częściach, więc będzie wszystko OK. Jeżeli chodzi o zawieszenie i w ogóle cały układ jezdny, to nie uznaję jakichś używanych części. Więc po naprawie będzie w lepszym stanie niż przed.
Dobra decyzja a już myślałem że będziesz sprzedawał i coś szybszego kupował. :P
To teraz TDCI będziesz się woził? :P chipujsesz? :D:D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Teraz rzeczywiście będę jeździł S-Maxem TDCi, ale to nic strasznego :) bo i tak tym samochodem mieliśmy jechać na święta.

Jeszcze nie mam kasy na nic szybszego. Chociaż nie ukrywam, że moje myślenie o nowym samochodzie w przyszłości idzie w kierunku:
4x4
manualna skrzynia
V8

Mam już swoje typy.
Ale to kwestia zdecydowanie odleglejszej przyszłości.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Jak tam? Fura na warsztacie? Już wiadomo w 100% jakie uszkodzenia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Rzeczoznawca ubezpieczyciela będzie dokonywał oględzin dopiero po weekendzie, więc jeszcze nic nie jest rozkręcone.
Tylko koło zostało zdjęte i widać pięknie wygięty drążek kierowniczy pod kątem 90 stopni.

Najważniejsze będzie ustalenie czy maglownica i sanki są całe.
Nie przejmuję się wahaczami, bo wstawię oryginalne nówki i to przy obu kołach. I tak już miały leciutkie luzy, które hałasowały.
Możliwe zatem, że po całej operacji będę miał na zbyciu używany lewy wahacz przedni. Prawy też, ale jeszcze nie wiadomo czy nie ucierpiał jakoś.

Błotnik już jedzie do mnie - używany, ale prościutki i od razu w moim kolorze (72). Będzie więc miał wytrzymałość jak przed stłuczką.
Teraz szukam kompletu oryginalnych felg 18, takich jak miałem do tej pory.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

21.12.2013, 15:51 #188 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 08:00 by sseebbaa1
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Myślę, ze nie ma się czym przejmować, wymienisz uszkodzone elementy i powinno być jak nowe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Najważniejsze teraz to jak najszybciej ściągnąć nowe oryginalne wahacze, felgi i oponę. Dzięki temu będzie można postawić auto i sprawdzić geometrię zawieszenia.
Całe szczęście robiłem wcześniej pomiary 3D i mam pewność co do właściwego ustawienia kół przed stłuczką. Teraz znowu to zmierzę, na wszelki wypadek, na tym samym urządzeniu.
To powinno dać odpowiedź czy miejsca przymocowania wahaczy nie przesunęły się.
Jeżeli nie, to sprawa w zasadzie na tym się skończy. Jeżeli zaś jest przesunięcie (jakieś zmiany w kątach zawieszenia), to prawdopodobnie trzeba będzie dokupić używane sanki.

Osobną sprawą pozostanie tylko maglownica. Trzeba sprawdzić czy nie ucierpiała.
To będzie do sprawdzenia raczej już w trakcie jazdy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

30.12.2013, 16:30 #191 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 08:03 by sseebbaa1
Rozpoczynam kolekcjonowanie części potrzebnych do naprawy skutków stłuczki.

Kupiłem już prawy przedni błotnik do Mondeo ST220. Błotnik jest używany, ale nie jest uszkodzony.
No i, jak już pisałem, jest od razu w potrzebnym mi kolorze - Machine Silver Metalik (kod koloru 72).
Na Allegro był tylko jeden taki dostępny.

Dół zderzaka jest czarny i są tam ślady jakiejś pianki/gumy, bo tam jest przyklejany próg ST.
Błotnik do ST można najłatwiej poznać właśnie po dolnej części przy progu. Te półokrągłe przetłoczenie ciągnie się aż do samego dołu.

Wygląda na to, że błotnik jest przykręcany, więc nie będzie potrzeby żadnego spawania i późniejszego malowania elementu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

srebrny jest taki wredny, że i tak może sie różnić odcień ;)

No ale życzę aby wszystko grało.

sseebbaa1

Cytat: linkgrabber w 30.12.2013, 20:34
srebrny jest taki wredny, że i tak może sie różnić odcień ;)
No to nie będę mył auta i wszystko będzie OK! :D

Teraz muszę zdobyć oryginalne felgi. Ciężko już takie dostać w dobrym stanie. Nie podobają mi się takie felgi pomalowane na srebrno. Wolę oryginalne polerowanie.
No i raczej nie zamierzam kombinować z innymi felgami niż tymi oryginalnymi, bo te fordowskie wielokrotnie udowodniły swoją ogromną wytrzymałość.
Ma ktoś takie felgi 18" do ST220 do sprzedania?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kubek

Podobno najgorzej jest z odklejeniem progu tak żeby go nie uszkodzić, wiem że u mnie był z tym wielki problem jak chciałem malować je na nowo.
Ciekawe jestem jak ta felga jest polerowana, też mam właśnie ten poliftowy model felgi i kupiłbym drugi komplet przy drugiej okazji bo wyglądają obłędnie.
Na forum ktoś sprzedawał jedną felgę od ST220, trzebaby zapytać która to wersja.