Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: MAG w 21.02.2014, 08:56245/40/18 w ST220?
Rozmiar rzeczywiście jest konkretny! Ale uważam, że taki rozmiar opon wchodziłby w rachubę dopiero przy wyraźnym zwiększeniu mocy ST220. Wtedy zwiększenie szerokości opony pozwoliłoby wykorzystać większą moc.

A czemu uważam, że w ogóle takie koła zmieszczą się?
Ponieważ, jak już pisałem:
Cytat: sseebbaa1 w 15.02.2014, 09:04Na niemieckim forum ST220 widziałem zdjęcia autka z oponami 235/35R19, a nawet 245/30R20 na feldze Tomasona 8,5 ET40.
W rzeczywistości opony 245/30R20 są minimalnie mniejsze od 245/40R18.

Ale mam pełną świadomość, że w normalne (nie modyfikowane) nadkole pewnie to się nie zmieści.
Raczej niezbędne okazałoby się zastosowanie zaginarki nadkoli.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Ale ja mówię o ewidentnie zbyt dużej średnicy takiego koła, a nie o jego szerokości

Latem jeździłem w swoim S-Maxie na 20-tkach 245/35/20 i wiem jak auto sie na tak szerokich laczkach zachowuje, ale rozmiar jaki Ty chciałbys założyc, to mniej wiecej tak, jakbys chcial moje kólka do siebie założyc ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

marcin uk

Cytat: MAG w 21.02.2014, 23:31atem jeździłem w swoim S-Maxie na 20-tkach 245/35/20 i wiem jak auto sie na tak szerokich laczkach zachowuje, ale rozmiar jaki Ty chciałbys założyc, to mniej wiecej tak, jakbys chcial moje kólka do siebie założyc..

Dla ST220 czy Mondziaka opcja to 235/35/19" ja nie widze tutaj jakiegoś diametralnego skoku z 225/40/18"
autko bedzię się lepiej prowadziło i napewno vizualnie zwróci uwagę :)

Ja rozważam wsadzenie dystansów

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Takie 5mm są tanie - ok 50 zł za pare :) 5mm :) szerszy rozstaw  może bedzie mniej samochode bujało :)

sseebbaa1

Cytat: MAG w 22.02.2014, 00:31
Ale ja mówię o ewidentnie zbyt dużej średnicy takiego koła, a nie o jego szerokości

Latem jeździłem w swoim S-Maxie na 20-tkach 245/35/20 i wiem jak auto sie na tak szerokich laczkach zachowuje, ale rozmiar jaki Ty chciałbys założyc, to mniej wiecej tak, jakbys chcial moje kólka do siebie założyc....
Ale jaki byłby problem ze zbyt dużą średnicą koła (oczywiście pod warunkiem że nic nie obciera)?

Z ewentualnych minusów to dostrzegam - minimalnie wyższy środek ciężkości.

Sam w S-Maxie żony założyłem opony o większej średnicy niż przewiduje producent.
Zamiast 225/50R17 założyłem 225/55R17.
Żadnych minusów. A licznik prędkości w końcu pokazuje prawdę.



Cytat: marcin uk w 22.02.2014, 05:28
Dla ST220 czy Mondziaka opcja to 235/35/19" ja nie widze tutaj jakiegoś diametralnego skoku z 225/40/18"
autko bedzię się lepiej prowadziło i napewno vizualnie zwróci uwagę :)

Ja rozważam wsadzenie dystansów

Grafika usunięta z cytatu

Takie 5mm są tanie - ok 50 zł za pare :) 5mm :) szerszy rozstaw  może bedzie mniej samochode bujało :)
To nie jest najlepszy pomysł.
Zwiększasz obciążenie szpilek, a nie osiągniesz fajnych efektów - ani wizualnych, ani istotnych zmian w prowadzeniu.
Ale o dystansach proponuję, żebyśmy podyskutowali w osobnym temacie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3487.0.html

Tutaj tylko krótko odnośnie dystansów do oryginalnych felg w ST220 - uważam to za bardzo dobry pomysł!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

245/40/18 w ST220 to wg mnie przerost formy nad treścią
O ile ze względu na walory wizualne montaż 19 czy nawet 20 cali potrafię zrozumieć (sam mam przecież 20-tki na lato), to pójście w taki rozmiar jak proponujesz jest wg mnie oczywiście, totalnym bezsensem.

Nawet Foka RS500 ma seryjnie opony 235/35/19 a ma kucyków pod maską o 130 wiecej ...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

marcin uk

Cytat: MAG w 22.02.2014, 17:31Nawet Foka RS500 ma seryjnie opony 235/35/19 a ma kucyków pod maską o 130 wiecej...

nie rozumie i co z tego wynika ja miałem BWM z silnikiem 3.5 v8 i mocy prawie 250KM leczek z tyłu 265 przód 235 szeroki. Co odczułem leprze prowadzenie lepszy start bo laczek się nie slizgał.

W moim ST220 przy oponkach 225 kiedys miałem takie w starym focusie tylko na 17, auto sie slizga i chyba musiałbym wydać fortune na super opony zeby przy 225 szerokosci auto moglo ruszyć jak trzeba.

Cytat: MAG w 22.02.2014, 17:31Nawet Foka RS500 ma seryjnie opony 235/35/19 a ma kucyków pod maską o 130 wiecej..
bo oszczedzali :)

MAG

A ciekawe dlaczego nie załozyłeś w beemce z tyłu 315-tki - co, za duża byłaby???
I dlaczego z przodu tylko 235?

Abstrachując od złosliwości mojego zapytania, to argument o szerokości opon i porównywanie w tym aspekcie trakcji tylnonapedowego BMW z ST220 to delikatnie mówiąc "naciaganie"

A tak poza tym, to cała ta dyskusja jest czysto "akademicka", bo nie ma żadnych miarodajnych testów którymi moznaby udowodnić, że ma sie rację - wszystko teoretyczne rozważania ...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

marcin uk

Cytat: MAG w 22.02.2014, 20:36A ciekawe dlaczego nie załozyłeś w beemce z tyłu 315-tki - co, za duża byłaby?
I dlaczego z przodu tylko 235?
Pewnie by się po prostu nie zmieściłą :)

Przecież mogę wyliczyć różnice wszystkiego poczynając od ile "mocy" potrzeba bo bujnięcie 19 a 18 i jaka jest różnica , podałem też powierzchnie czytaj w/w i nie ma praktycznie różnic.

265 a 315 jest :)

Moje pytanie czy szersza opona nie ma lepszej przyczepności ? Czy nie lepiej będzie hamować ? Trzymać trakcji ? Rozpedzać auto na starcie ? 

Coś może mieć wiekszy opor toczenia tym samym spalenie itd. itp. TAK bedzie to odczuwalne z przesiadki z 14" na 18" i z 195 na 235.



sseebbaa1

Dobra, dobra.
Spokój mi tutaj :)

A opony 245 zresztą założę dopiero wtedy, gdy będę miał minimum 300 KM w moim ST. A na to się nie zanosi...  ;(

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Cytat: marcin uk w 22.02.2014, 23:01
...
Moje pytanie czy szersza opona nie ma lepszej przyczepności? Czy nie lepiej będzie hamować? Trzymać trakcji? Rozpedzać auto na starcie? 

...
Tak, na samym starcie i do pewnego momentu będzie lepiej, potem zwiekszone opory spowodują wydłużenie czasu do osiagniecia prędkosci max - byc może nawet udałoby sie to dosyć dokłądnie wyliczyc (o ile miałoby się odpowiednie dane dotyczące współczynników tarcia itp), ale nie chce mi sie teraz bawić w przypominanie sobie zadań z kinetyki - zbyt dawno temu przestałem się fizyką zajmować ...

Poza tym, taki walec lepiej sprawuje sie tylko i wyłacznie na suchej drodze o dobrej nawierzchni - wystarczy troche wiecej dziur i mocniejszy deszcz i zaczynaja się schody ...

I juz tylko gwoli podsumowania moich pogladów - osobiscie nigdy nie zakładałbym opon 245/40/18 do ST220 - baaaaaardzo ewentualnie uzyłbym 235/40/18 lub przy przesiadce na 19-tki, 235/35/19 - moim zdaniem szersza opona będzie miała zbyt duzo minusów w porównaniu do 225/40/18.



btw - żeby nie być źle zrozumianym - lubię duże kółka i szerokie "kapcie", ale bez przesady i extremów ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

marcin uk

Cytat: sseebbaa1 w 23.02.2014, 10:44Dobra, dobra.
Spokój mi tutaj
Każdy jest spokojny, a dyskusja nie może być nudna i musi czasami mieć charakter lekko ostry oczywiscie trzymając kanony kultury osobistej i dobrego wychowania.
:) ;)
Cytat: MAG w 23.02.2014, 15:16I juz tylko gwoli podsumowania moich pogladów - osobiscie nigdy nie zakładałbym opon 245/40/18 do ST220 - baaaaaardzo ewentualnie uzyłbym 235/40/18 lub przy przesiadce na 19-tki, 235/35/19 - moim zdaniem szersza opona będzie miała zbyt duzo minusów w porównaniu do 225/40/18.



btw - żeby nie być źle zrozumianym - lubię duże kółka i szerokie "kapcie", ale bez przesady i extremów....

Racja szeroki kapec na złej drodze po prostu się nie sprawdzi, szuter, snieg, błoto, piasek na asfalcie i zbyt dużo wody lub mocny deszcz :)

Tylko latem i na dobrej drodze chcę się bardziej depnąć :) przecież zimą czy podczas duzych opadów automatycznie jeździmy ostrożniej :)

245 w 18" to za dużo zgadzam się. Na rozsądne optium stawiam 235/35/19" - oponka i fela wcale nie cięższa niż 225/40/18 , a napewno poprawi prowadzenie i moim zdaniem estetyke autka. Ale to moje zdanie jeden minus cholernie drogi nawet uzywki.

T

Cytat: marcin uk w 22.02.2014, 19:44W moim ST220 przy oponkach 225 kiedys miałem takie w starym focusie tylko na 17, auto sie slizga i chyba musiałbym wydać fortune na super opony zeby przy 225 szerokosci auto moglo ruszyć jak trzeba.
Robisz klasyczny błąd, polegający na tym, że mając kiepskie opony i -- co za tym idzie -- kiepską przyczepność, chcesz zwiększyć ich szerokość (i zapewne kupić równie kiepskie) zamiast po prostu założyć dobre opony. Różnica pomiędzy Twoimi, a dobrymi oponami jest zdecydowanie większa niż pomiędzy takimi samymi oponami różniącymi się o 1 cm szerokością. W dodatku jest to różnica jednoznacznie pozytywna, czego nie można powiedzieć o zwiększeniu szerokości opony.

Generalnie to, tak jak pisałem, do ST220, czyli auta z 226 KM/280 Nm (fabrycznie, a realnie zwykle mniej), optymalne byłyby koła 17". 18" to już oversize, montowany głównie ze względu na wygląd. Jeśli ktoś chce mieć 19" czy nawet 20" bo mu się podobają, to ok -- ale nie ma co dorabiać do tego teorii.

« Dodane: 26.02.2014, 02:17 »

Cytat: sseebbaa1 w 18.02.2014, 21:48Ale opon 205/55R16 to ja bym nie założył do swojego ST.
Ja mam takie zimówki, zostały jeszcze z czasów 2,5 V6. I szczerze mówiąc, w porównaniu do letnich 225/40/R18, różnica jest na plus lub na minus w zależności od jakości drogi i prędkości. Oczywiście 18" są lepsze na autostradzie przy prędkościach >150 km/h, natomiast 16" są zdecydowanie lepsze na słabych drogach, z koleinami, w deszczu. To w czym prawie zawsze przegrywają 16" to hamowanie, ale to są zimówki, więc po części wynika to właśnie z tego, a nie tylko z rozmiaru (chociaż z niego też).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

26.02.2014, 22:26 #282 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:05 by sseebbaa1
Ja również wychodzę z założenia, że należy zakładać jak najlepsze jakościowo opony.
A dopiero jeżeli to przestaje wystarczać, to warto pomyśleć nad większym rozmiarem, ale z zachowaniem dobrej jakości opony.
Nie wyobrażam sobie sytuacji, abym zamontował szersze opony, ale zaoszczędził na jakości. To nie miałoby sensu.



A teraz z innej beczki.
Jak już wcześniej pisałem, zamówiłem do swojego samochodu oryginalne przednie amortyzatory, bo jeden ucierpiał w stłuczce.
Warsztat który zamawiał towar (chyba poprzez ASO) podał oczywiście nr VIN oraz podał nawet numery z obecnie zamontowanych amortyzatorów.
A numery te wyglądały tak:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Niestety jacyś ,,geniusze" z Forda stwierdzili, że te moje numery spisane z amortyzatorów są błędne i są to pewnie jakieś stare oznaczenia. Dlatego przysłali mi amortyzatory z następującymi numerami:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Już tylko pobieżne sprawdzenie numerów przysłanych amortyzatorów pokazało, że są to po prostu zwykłe amortyzatory.
,,Geniusze" nie zauważyli nawet różnych kolorów na naklejkach, a w zawieszeniu charakterystykę zawieszenia oznacza się właśnie kolorami.
Zauważcie, że na moich dotychczasowych amorkach jest taki czerwono-błękitny prostokąt (co oznacza sztywniejsze amortyzatory), a na przysłanych jest prostokąt zielony (standardowe nastawy).

Oczywiście zanim złożyłem reklamację, to jeszcze sprawdziłem poprzez inne źródła jak to jest z tymi numerami.
Po raz kolejny kolega Falubaz 1 pomógł to sprawdzić w niemieckim serwisie Forda.
Dzięki temu moje ustalenia zostały potwierdzone. A więc:

Do Mondeo mk3 ST220 przednie oryginalne amortyzatory Motorcraft mają symbol
2S7W-18045-CC
[nr finis 1305647]

A do reszty Mondeo przednie oryginalne amortyzatory mają symbol
1S7W-18045-BM
[nr finis 1305642]


Po tych potwierdzonych ustaleniach, warsztat na moją prośbę, wystąpił z reklamacją.
W odpowiedzi Ford zapytał się skąd wiem, że takie mają być numery amortyzatorów do ST?
Załamałem się...
To ja mam lepiej wiedzieć, jakie są numery?


Aby nie tracić już więcej czasu poleciłem warsztatowi zamówić drugi komplet przednich amortyzatorów. Poprosiłem też aby warsztat jeszcze nie odsyłał tych niewłaściwych, do czasu aż przyjadą te sztywniejsze od ST.
Wykorzystam zaistniałą sytuację do porównania – czy można z zewnątrz odróżnić oba rodzaje amortyzatorów.
Według danych z katalogów Forda amortyzatory nie powinny się różnić z zewnątrz (te same wymiary, skoki), ale te z ST są sztywniejsze, a więc o innej charakterystyce pracy.
Zobaczymy, czy może są jakieś niuanse, które jednak pozwolą je odróżnić wizualnie (oczywiście poza naklejkami).

Jak dotrą właściwe amorki, to zamelduję co i jak.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

z wyglądu są takie same, juz porównywałem.

A wiedzy pracownikom Forda tylko pogratulować...

sseebbaa1

28.02.2014, 12:12 #284 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:07 by sseebbaa1
Cytat: linkgrabber w 27.02.2014, 23:49
z wyglądu są takie same, juz porównywałem.
A wiedzy pracownikom Forda tylko pogratulować...
A teraz będzie mnie jeszcze czekała walka przy zamawianiu maglownicy :)
Całe szczęście, że za to też płaci ubezpieczyciel, bo cena jest kosmiczna.



Potrzebowałem również sanki (ławę pod silnik) do mojego Mondeo. W internecie można tego sporo znaleźć i to za śmiesznie małe pieniądze. Jest to spory kawał żelastwa, a można to kupić już za zaledwie 30-50 zł.
Niestety sporo z tych sanek jest już pordzewiała lub nawet pokrzywiona. Widziałem kilka egzemplarzy na żywo i stwierdziłem, że nie ma sensu kupować najtańszych. Ostatecznie kupiłem sanki za 100 zł w naprawdę dobrym stanie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Ale żeby było jeszcze ładniej, mój mechanik pobawił się w odświeżenie ławy. Oczyścił ją z zanieczyszczeń i pomalował pistoletem strukturalną matowo-czarną farbą do metalu:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Teraz sanki wyglądają jak nowe  :o

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy