Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Sprzedawcy na Allegro podają, że dane nadkole jest od ST, ale pewnie dlatego że akurat z takiego wymontowali. Nie daje to zatem odpowiedzi czy są to rzeczy zamienne z innymi wersjami. Bez sprawdzenia w programie chyba nie ustalimy tego.


Ostatnio przy prędkościach powyżej 100 czułem lekkie wibracje nadwozia, a głównie przez kierownicę.
Taki objaw wskazuje z reguły na złe wyważenie kół. Zdziwiło mnie to, bo nie zaliczyłem żadnego łupnięcia kołem w dziurę czy coś podobnego.
Ale sprawdziłem to.
No i rzeczywiście wstępna diagnoza była prawidłowa. Wszystkie koła wymagały poprawienia wyważenia!
Na kołach łączne różnice (wewnętrzna i na zewnętrzna krawędź felgi) były od 10 do nawet 35gr.
Po ponownym wyważeniu wibracje zniknęły.

Wniosek - jak się jeździ po dziurawym mieście, zwłaszcza agresywniej, to koła wyważać trzeba częściej niż tylko przy sezonowej zmianie opon.
Zapłaciłem 40zł i nic już nie telepie i nie uszkadza np. łożysk.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Powodem mogły być też np. krzywe tarcze, ja tak kiedyś miałem, co prawda tylko przy hamowaniu z wyższych prędkości.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.07.2014, 17:18Wniosek - jak się jeździ po dziurawym mieście, zwłaszcza agresywniej, to koła wyważać trzeba częściej niż tylko przy sezonowej zmianie opon.
Albo prostować. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wild_weasel

Za 40zł można podjechać do dobrych wulkanizatorów raz na miesiąc ;)

sseebbaa1

17.07.2014, 23:48 #409 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:57 by sseebbaa1
Cytat: weksla w 17.07.2014, 20:11
Powodem mogły być też np. krzywe tarcze, ja tak kiedyś miałem, co prawda tylko przy hamowaniu z wyższych prędkości.
Tak też na początku myślałem i już liczyłem kasę na nowe tarcze ;( Ale szybko wyeliminowałem taką tezę. Wibracje po prostu były wyczuwalne również bez hamowania. Gdyby były TYLKO przy hamowaniu, tak jak mówisz, to oczywiście byłyby tarcze.


Cytat: T w 17.07.2014, 20:48
Albo prostować. :D
Tfu tfu tfu!  :D

Chociaż przednie prawe koło minimalnie od wewnątrz nie trzyma wymiaru i na wyważarce było widać lekkie bicie.
Na tyle małe, że na razie tego nie robiłem.
Reszta kół prościutka, a i tak domagały się wyważenia... Te dziurawe drogi robią jakąś masakrę z opon.


Cytat: wild_weasel w 17.07.2014, 23:05
Za 40zł można podjechać do dobrych wulkanizatorów raz na miesiąc ;)
Masz 100% racji. Też wyszedłem z tego założenia, zwłaszcza że telepanie samochodu niekoniecznie jest fajne przy prędkościach 100+++ :evil:



A teraz z innej beczki.
Mam zbędne wygłuszenie maski silnika z mojego Mondeo.
Nie zgłaszam tego faktu w dziale "sprzedam", bo oferuję te wygłuszenie
całkowicie ZA DARMO!
wraz z 10 zatrzaskami (jednego brakuje bo zginął w czeluściach silnika i ewakuował się pewnie w trakcie późniejszej jazdy)
Ten gratis to niespodzianka dla osób śledzących temat mojego samochodu  8)
Jedyny warunek jest taki, że trzeba to sobie samemu ode mnie odebrać. Zainteresowani pisać PW.

A oferowane wygłuszenie maski silnika wygląda tak i myślę, że pasuje też do innych wersji silnikowych niż ST220:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

 Sprzedaj to będziesz miał na zaślepki do super hiper progów  :evil: :evil: :evil: :evil: Sorki nie mogłem się powstrzymać.
ps. Pamiętasz o fotce? Masz z większą rozdzielczością? 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Prose pani, prose pani!
On się ze mnie śmieje!

:D



O fotce pamiętam. Kolega, który fotkę zrobił ma mi ją przysłać. Możliwe że on sam pokombinuje coś z retuszowaniem braków autka :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Kolega st-power pytał się czy emblemat/znaczek "ST220" na przednim dolnym grillu jest przykręcany czy przyklejany.
Stwierdziłem, że odpowiem na to pytanie na forum, bo może komuś jeszcze przyda się ta informacja.

Chodzi o ten znaczek ST220:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie wiedziałem jak to jest z tym znaczkiem, ale wykorzystałem fakt, że ciągle nie mam przykręconej przedniej osłony pod zderzakiem i mogłem wsadzić pod spodem aparat. A od środka wygląda to tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Mam nadzieję, że kolegę st-powera satysfakcjonuje taka odpowiedź :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Podane jak na tacy. Przyda się.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

st-power

Rewelka Seba :D Bardzo dziękuję :) Teraz muszę tylko zdobyć ten znaczek,bo Panowie z Forda twierdzą,że występuje tylko jeden emblemat ST220 pod jednym nr katalogowym-więc im zabiję teraz ćwieka :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yayko


sseebbaa1

Zobaczymy co uda się ustalić Łukaszowi (st-power) i ile to kosztuje w serwisie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Ostatnio klimatyzacja w eSTeku zaczęła jakoś dziwnie działać. To znaczy często w ogóle nie chłodziła i nawiew pompował wręcz ciepłe powietrze (temperatury na dworze były nawet powyżej 30 st.C). Ale po chwili potrafiła załączyć się i chłodzić na 100%. A potem znowu przestawała.

Nie wiedziałem z czym to łączyć, ale wydawało mi się, że w układzie jest za mało czynnika chłodzącego.

Zrobiłem zatem wczoraj pełny serwis klimatyzacji wraz z wymianą filtra kabinowego.
Warsztat stwierdził, że układ klimatyzacji jest szczelny, a jeżeli chodzi o ubytki czynnika chłodzącego to musieli uzupełnić zaledwie 50 gramów.
A więc niewiele. Brak takiej ilości z pewnością nie mógł powodować takiego działania klimy.

Kolega mechanik stwierdził, że może to być też czujnik nasłonecznienia. Przy podłączeniu komputera czujnik nasłonecznienia nie reagował ani na zasłanianie ręką, ani na świecenie na niego latarką UV. Komputer pokazywał cały czas jedną wartość 255. Nie pamiętam w jakich jednostkach była ta wartość, ale istotniejsze jest to, że wartość się nie zmieniała.
Niestety kolega nie potrafił zdiagnozować czy to jest prawidłowy objaw czy nie.

Czy może ktoś wie jak sprawdzić prawidłowość działania takiego czujnika nasłonecznienia?
Zasłaniać? Naświetlać? A może coś odpiąć?


PS. mechanik nie był pewny czy ten czujnik jest zamontowany na desce rozdzielczej pomiędzy kratkami nawiewu na przednią szybę, czy za lusterkiem wstecznym więc świecił latarką UV w oba te miejsca.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pietia25

Witam,
Czujnik nasłonecznienia jest zamontowany w Mondeo Mk3 na desce rozdzielczej miedzy kratkami nawiewu. To co znajduje się na lusterku to czujnik odpowiedzialny za badanie oświetlenia tylko dla lusterka fotochromatycznego, zaś na szybie jest czujnik odpowiedzialny za automatyczne światła i wycieraczki.

Na 100% zasłaniając czujnik i później odsłaniając wartości zbierane z czujnika powinny się zmieniać. Nie wiem w jakim stopniu - może ktoś inny się wypowie w temacie.

Pozdrawiam

sseebbaa1

Cytat: pietia25 w 04.08.2014, 13:30Na 100% zasłaniając czujnik i później odsłaniając wartości zbierane z czujnika powinny się zmieniać.
No też tak mi się wydaje. Nie znam się na elektryce, ale logicznie analizując - po co miałby być ten czujnik nasłonecznienia skoro nie zmienia swoich parametrów na skutek jego zasłaniania czy naświetlania lampką UV. Czyli coś nie tak.

Klimatyzacja nadal od czasu do czasu wyłącza się. Kiedy nawiew ustawiony jest na AUTO, to wiatrak zaczyna szybciej pracować, ale powietrze wcale nie leci chłodne. Wygląda to tak, jakby elektronika chciała nadrobić słabsze chłodzenie (a w zasadzie brak chłodzenia) szybszym przepływem powietrza.
Po kilku minutach załącza się sama i już leci wyraźnie schłodzone powietrze. Nie zauważyłem od czego było uzależnione ponownie prawidłowe załączenie się sprężarki klimy...
Początkowo myślałem, że jest to spadek wydajności kompresora, ale to nie to - nie jest to bowiem uzależnione od obrotów silnika. Jak już klima załączyła się, to nawet przy obrotach biegu jałowego ładnie chłodziła.

Wydaje się, że trzeba to śledztwo powierzyć jakiemuś kumatemu elektrykowi czy bardziej elektronikowi.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy