Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

weksla

Powodzenia na operacji. Co do przeróbki to brnąłbym jednak w doładowanie:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 17.03.2015, 21:46Ale z drugiej strony dzięki doświadczeniom z silnikami firmy Noble można powiedzieć, że kierunek z doładowaniem jest lepiej rozpracowany.

Myślę że w tym kierunku powinieneś iść, chyba większe prawdopodobieństwo że ukończysz projekt.

sseebbaa1

Właśnie dzisiaj padł przegub na dłuższej (a więc prawej) półosi napędowej. Cztery dni temu wymieniałem przeguby przy kołach, które są określane jako zewnętrzne, a dzisiaj padł wewnętrzny przegub.
Padaka wyglądała w ten sposób, że rozłączyło całkowicie napęd i pracujący silnik w trakcie próby ruszania powodował jedynie chrobotanie, bez pociągnięcia auta do przodu.

Przegub jeszcze nie został rozebrany, ale na podnośniku było widać, że właśnie wewnętrzny przegub na dłuższej półosi lata jakoś dziwnie, gdy ruszy się go ręką czy zakręci kołem.


Teraz pytanie o dostępność tej części. Jak z cenami nowych? Bo chyba nie jest to dostępne w zamiennikach...
Używka? Regeneracja?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Seba, Twój styl jazdy coraz bardziej mnie fascynuje. Chciałbym to zobaczyć. Ja mam jeszcze oryginalne przeguby, a przebieg całego auta (oprócz silnika, zawieszenia, hamulców, body-kitu itd.) to w tej chwili ok. 190 tys. km. Zawsze wydawało mi się też, że nieszczególnie te przeguby oszczędzam. Najwyraźniej byłem w błędzie. :D
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

Ej, ej. Bez takich :)
Jest jeszcze możliwość, że mechanicy wymieniający przecież zewnętrzne przeguby zaledwie 4 dni wcześniej, coś spaprali.
Na razie przegubu nie rozbierali, bo zobaczyli że przegub nie jest dostępny od ręki, a nie chcieli blokować sobie podnośnika rozebranym autem.

Wcześniej mocno mordowałem auto i nic. A teraz po "naprawie" przy spokojnym, jak na mnie, zjeżdżaniu z ronda rozłączyło napęd.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 19.03.2015, 18:54Wcześniej mocno mordowałem auto i nic. A teraz po "naprawie" przy spokojnym, jak na mnie, zjeżdżaniu z ronda

tu masz odpowiedź. Widocznie CPU auta po przeprowadzeniu obliczeń, doszedł do wniosku że kierowca to nie jest właściciel auta i z odłączył napęd. Mądra beSTia.  :evil:

caqerr

Seba, ile Cie kosztowała przesyłka skrzyni ?
Kurierem wysyłałeś czy jakąś przez znajomych ? :D

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 21.03.2015, 09:10
Seba, ile Cie kosztowała przesyłka skrzyni?
Kurierem wysyłałeś czy jakąś przez znajomych? :D

Skrzynia w październiku 2014 przesłana kurierem za 80 zł.

Ale ostatnio, kiedy kapi1983 chciał przesłać mi silnik, to okazało się, że większość kurierów nie chce już przesyłać ani silników, ani skrzyń biegów.
Kurierzy mieli podobno wiele przypadków, że olej wyciekał z wnętrzności i uszkadzał sąsiednie paczki. Musieli płacić potężne odszkodowania. Teraz już automatycznie wykluczają takie przesyłki.
Sprawdziłem kilku kurierów i wszyscy odmawiali. K-Ex zgodził się wysłać silnik, ale zażądał podpisania z góry oświadczenia, że zlecający wysyłkę pokrywa odszkodowanie w przypadku wycieków.

Ostatecznie kapi1983 wysłał silnik przez jakiegoś człowieka znalezionego na giełdzie transportowej - to wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Wysyłka silnika wyszła, jeżeli dobrze pamiętam, 160 zł czyli podobnie jak to było wcześniej u kurierów.
Przy mniejszych odległościach na pewno wyszłoby taniej przez taką giełdę transportową. U mnie przesyłka musiała bowiem jechać prawie 500 km (Chrzanów - Gorzów).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

TAM

Ja właśnie wysłałem skrzynię ST do Lymoka (też kawałek drogi) za 51 zl, przez Sendit->UPS.

sseebbaa1

31.03.2015, 19:24 #609 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:35 by sseebbaa1
Auto ciągle przyblokowane w warsztacie. Ale dobre wieści są takie, że dzisiaj dotarła do warsztatu oryginalna regenerowana dłuższa półoś.
Myślę, że jutro powinni to mechanicy zamontować.

Taka regenerowana dłuższa (czyli prawa) półoś do Mondeo ST220 wygląda tak :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 01.04.2015, 14:08 »

Dzisiaj będą też montowane nowe klocki. Teraz będę testował :) ulepszoną wersję dotychczasowych klocków - zatem będą to też Hawk HPS, ale tym razem z dopiskiem "5.0".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

01.04.2015, 21:23 #610 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:41 by sseebbaa1
Zbrojenia do sezonu 2015 czas zacząć! :)

Nowiutki zakup - dyferencjał o ograniczonym poślizgu, czyli tzw. szpera firmy Quaife o symbolu QDF41Z.
Jest to szpera dedykowana do skrzyni biegów MMT6 montowanej w Mondeo ST220 po pierwszym lifcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




« Dodane: 01.04.2015, 21:32 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(LSD - limited slip differential Quaife QDF41Z, Mondeo ST220, Focus ST250, MMT6)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Super. Moja już idzie od Angoli
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

custom

gratulacje z zakupow.
Zdarzyło mi się jeździć oska ze szpera -zakręty zaczynają uzależniac :)

sseebbaa1

weksla - też po cichutku się zbroisz! Nic nie mówiłeś cwaniaczku!
A wziąłeś Quaife czy MFactory?


custom - w ST220 to jestem uzależniony od zakrętów już od dawna. Teraz mam nadzieję zakręty i zwłaszcza wychodzenie z nich wziąć na nowy, wyższy poziom :)
Ale nigdy nie jeździłem FWD ze szperą, więc to będzie dla mnie ciekawe przeżycie (mam nadzieję!).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

gratuluję zakupu :)
to teraz mówisz że na opony zbierać zaczynasz :)