Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

MAG

18.08.2015, 08:26 #810 Ostatnia edycja: 18.08.2015, 08:28 by MAG
Cytat: sseebbaa1 w 17.08.2015, 21:20
A w jaki sposób nivo "odczytuje", że nadwozie jest za nisko i że trzeba podnieść budę?

Może wystarczy przerobić mocowanie czujnika, albo skrócić jakąś dzwigienkę przy tylnym zawieszeniu żeby ustrojstwo uznało, iż auto jest na właściwym poziomie, gdy w rzeczywistości jest np. 15-20 mm niżej...

Seba - nivo to układ zaworów z bypasem będący integralną częścią amora - tam nie ma żadnej dżwigienki czy czujnika - rozwiązanie w 100% mechaniczno-hydrauliczne.

Nivo pompuje dopóki nie zostanie poziom podniesiony w taki sposób, że zostanie odcięty zawór przelewowy.
Gdy z kolei np po rozładowaniu bagaźnika tył podniesie się za bardzo, to odsłoni drugi zawór - ten górny i wtedy będzie się opuszczało dopóty dopóki poziom nie znajdzie sie pomiędzy oboma zaworami - to takie najprostsze wyjaśnienie.

Jedynym sposobem na zmianę wysokości zadanej w amorze jest jego obcięcie/skrócenie lub wydłużenie mocowań...
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Alek

Post #806 "słychać strzały"... przypadek ? Nie sądze ;)

Lubuskie nie ma tutaj wyłączności, w opolskiem mi poleciały dwie sprężyny z tyłu.
Przestrzegam że jak będą wymieniać to łatwo zepsuć wtyczki od czujników ABSu ;)

sseebbaa1

No właśnie te strzały teraz dopiero wiążę z uszkodzonymi sprężynami. Wcześniej byłem przekonany, że coś jest nie tak z przednim zawieszeniem, bo strzały były czasami do usłyszenia przy skręcaniu kół na parkingu. Ale widocznie skręcanie na parkingu powoduje na tyle duże przeciążenia (bo i skręty są maksymalne), że przestawiało to tylne sprężyny.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

większy opór jest WTEDY :) jak się kręci kołami w miejscu :)

tomekka

Cytat: sseebbaa1 w 18.08.2015, 14:49
No właśnie te strzały teraz dopiero wiążę z uszkodzonymi sprężynami.


chyba i u mnie pękły, szczególnie to słychać przy manewrach parkingowych; do przodu do tyłu. Na przeguby/półosie to nie wygląda. Dobrze, że zamówiłem zawieszenie - wszystko się okaże:)

sseebbaa1

MAG - dzięki za wyjaśnienie tego nivo :)
To jest już trochę rzeźba z przeróbką, choć trzeba przyznać, że system poziomowania kombi przydałby się ZWŁASZCZA przy obniżonym zawieszeniu - żeby auto już niżej nie schodziło przy obciążeniu paki.


Cytat: Alek w 18.08.2015, 14:45Przestrzegam że jak będą wymieniać to łatwo zepsuć wtyczki od czujników ABSu

Dzięki za podpowiedź! Powiem o tym mechanikom.


Cytat: tomekka w 18.08.2015, 21:49chyba i u mnie pękły, szczególnie to słychać przy manewrach parkingowych; do przodu do tyłu.

No to już prawdziwa plaga :D


A tak wyglądała tylna sprężyna po podniesieniu auta (koło swobodnie wiszące):
https://www.youtube.com/watch?v=nUnm5TVuTWA

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

21.08.2015, 22:45 #816 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 22:54 by sseebbaa1
Sprężyny Eibach Pro Kit E10-35-004-02-22.
Skoro są to chyba najczęściej montowane sprężyny obniżające w ST220, to chyba lipy nie może być :)

Tak to przyjeżdża zapakowane:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ponieżej na zdjęciu zbliżenie - górna jest na przód (VA - vorderachse)
a dolna na tył (HA - hinterachse)
Różnią się z wyglądu, bo przednie mają wyraźnie mniejszą średnicę po obu stronach przy skrajnych zwojach, a tylne mają tylko po jednej stronie wyraźne zwężenie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na tylnej osi już warsztat zamontował sprężyny...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...ale z przodem jeszcze się nie uporali. Podobno mają jakiś problem, w tym sensie że myśleli, że da się to zrobić bez opuszczania sanek, czy coś takiego (niestety nie przysłuchałem się uważnie rozmowie mechaników, a sam nie dopytałem).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

SAGAL

a czy przy tych sprężynach samych nie trzeba wymienić amorków aby ich  nie wywaliło ?
Przemek     Ford Mondeo Kombi ST220

Rijndael

Dobry wybór. :) Ale szkoda, że od razu nie wrzuciłeś nowych amortyzatorów.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

yayko

Ale te sa chyba w miarę  nowe  :)

sseebbaa1

Cytat: SAGAL w 21.08.2015, 23:18
a czy przy tych sprężynach samych nie trzeba wymienić amorków aby ich  nie wywaliło?

Przy tak niewielkich obniżeniach (dzięki krótszym sprężynom) nie trzeba stosować krótszych amortyzatorów.
Instrukcje producentów sprężyn też nie wymagają tego, ani nawet nie mówią o takich zaleceniach.

Cytat: Rijndael w 22.08.2015, 13:21Ale szkoda, że od razu nie wrzuciłeś nowych amortyzatorów.

Przednie amortyzatory zostały wymienione na nówki wiosną 2014 :)

Tylne natomiast jakiś czas temu testowałem na "trzepakach" i było OK. Nie pamiętam wyniku, ale było coś około 80%, co biorąc pod uwagę twardsze sprężyny i niski profil opon oznacza dobry wynik (sportowe koła i obniżone zwieszenie z reguły negatywnie wpływają na wyniki amortyzatorów).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

...co nie znaczy, że na komplecie B6 lub B8 nie byłoby lepiej. :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

xmen

bajka :D   zobaczsz będzie elegancko śmigać i trzymać się drogi co do amorów to może być seria bo przy tym obniżeniu nie trzeba zakładać amorków o zmniejszonym skoku
MK3 TDCi Hybryda: 160km / 370Nm pakiet RS + kierownica RS Foki II

sseebbaa1

Cytat: Rijndael w 22.08.2015, 16:35
...co nie znaczy, że na komplecie B6 lub B8 nie byłoby lepiej. :)

Poznałem już smak jazdy na obniżonym, a przez to sztywniejszym i precyzyjniejszym w zakrętach zawieszeniu, więc z pewnością w przyszłości chciałbym spróbować też innych amortyzatorów. Chociażby po to, żeby przekonać się co do różnych rozwiązań.
Choć rozumiem, że wówczas to już trzeba raczej brać B8, jako bardziej przystosowane do skróconych sprężyn, tak?

W momencie wymiany moich amortyzatorów półtora roku temu nieopłacalne było wyrzucanie dobrych tylnych amortyzatorów Motorcrafta. Było to więc uzasadnienie czysto ekonomiczne.

Cytat: xmen w 22.08.2015, 18:31co do amorów to może być seria bo przy tym obniżeniu nie trzeba zakładać amorków o zmniejszonym skoku

Rzeczywiście nie trzeba, ale można :)
Więc ewentualnie przemyślałbym wówczas Bilstein B8...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Cytat: sseebbaa1 w 22.08.2015, 17:38Choć rozumiem, że wówczas to już trzeba raczej brać B8, jako bardziej przystosowane do skróconych sprężyn, tak?

Zdecydowanie B8, szczególnie, że kosztują podobnie. Ja wziąłem B6, bo do kombi nie ma (a w każdym razie nie było) B8 na tył. Aczkolwiek z B6 też jest ok.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.