Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

weksla

Super. Napewno się przyda dla wszystkich posiadaczy st220
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

Tigerbart

Jaka jest cena"normalna"? Może zrobimy zakup grupowy? Ja jestem chętny.

sseebbaa1

Nie ma sensu robić zakupu grupowego. To raptem kosztowało 139zł + 15zł wysyłka.

Na fmic.pl praktycznie to samo kosztuje 259zł + 23zł wysyłka.

Poczekaj zresztą, aż przymierzę to do silnika, bo jeszcze tego nie zrobiłem. Ustaliłem tylko, że filtr oleju w ST220 ma gwint M22x1.5 i z taką właśnie końcówką zamówiłem podstawkę pod filtr. Ale, tak jak wspomniałem, jeszcze tego nie przymierzałem, więc nie mam 100% pewności, że pasuje :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

To tylko teraz wrzucić chłodnice oleju i będzie git :)

« Dodane: 07.03.2016, 10:25 »

I czujnik ciśnienia i temperatury :)

sseebbaa1

Cytat: yayko w 07.03.2016, 10:24I czujnik ciśnienia i temperatury :)

Oczywiście :) Zastanowię się tylko nad miejscem montażu czujników.




Muszę się do czegoś przyznać...
W ostatnim czasie dosięgnąłem dna tuningowego :} Z nudów kupiłem do samochodu część, którą w zasadzie nie powinienem się nawet interesować - zwłaszcza udzielając się na tak poważnym, technicznym forum.
Nuda jest tak naprawdę jedynym moim wytłumaczeniem :D

Otóż kupiłem "TROMBA ELETTROPNEUMATICA COMPATTA" :stupid: :stupid: :stupid:

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 07.03.2016, 14:12Otóż kupiłem "TROMBA ELETTROPNEUMATICA COMPATTA"

Oczekuję testów na yt. Testy mają zawierać budzenie sąsiadów o 5 rano metodą tradycyjną jak i tą trombą. Pomiary reakcji sąsiadów itp. Tylko sprzętem atestowanym.

sseebbaa1

22.04.2016, 18:00 #996 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 21:56 by sseebbaa1
Słuchajcie, plan jest taki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kompresor byłby napędzany tym samym paskiem co normalnie, tylko oczywiście dłuższym.
Na zielono przebieg oryginalnego paska. Na czerwono planowana dodatkowa długość paska oraz dwie dodatkowe rolki. Na niebiesko obszar, który musi zostać zeszlifowany aby umożliwić przebieg paska.

Zaletą projektu jest pozostawienie tylko jednego napinacza paska, pozostawienie oryginalnej łapy silnika, pozostawienie oryginalnej listwy wtryskowej, co nie jest regułą w innych podobnych projektach.
Modyfikacja jest praktycznie całkowicie odwracalna (poza zeszlifowaniem jednej pokrywy głowicy i pokrywy rozrządu).
Podstawa kompresora jest jednocześnie kolektorem dolotowym (sześć wewnętrznych kanałów powietrznych).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

Mega jednym słowem :)

sseebbaa1

22.04.2016, 20:19 #998 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 21:59 by sseebbaa1
Tutaj na zdjęciu taka przymiarka w celu sprawdzenia czy pasek rzeczywiście ominie śruby pokrywy głowicy i łapę silnika oraz czy zmieści się górna rolka (ustalenie jaka powinna być jej średnica).
Przymiarka dotyczy fragmentu paska idącego od alternatora do dołożonej dolnej rolki - czyli to co na czerwono na poprzednim zdjęciu.

Dolna rolka (ta obok alternatora) nie jest tutaj docelową rolką z uwagi na niewłaściwy otwór mocujący, ale jej umiejscowienie i rozmiar będą podobne.

Górna rolka jest na razie imitowana przez dużą nasadkę klucza :D
Będzie ona najpewniej umocowana na aluminiowym cokoliku przykręconym do samej podstawy kompresora. To jeszcze wymaga zaprojektowania, tak aby śruby cokolika nie wchodziły w światło kanału powietrznego.

Jeżeli macie jakieś podpowiedzi, to śmiało piszcie.
Nie ma pewności, że projekt w takim kształcie uda się, więc żadnej podpowiedzi nie mogę lekceważyć :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Duratec V6 supercharger belt
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Tak na oko wygląda dobrze, ale zastanawiam się, czy taki montaż kompresora nie popsuje trochę wyważenia całości. Pewnie warto będzie zastosować sztywniejsze poduszki silnika.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

22.04.2016, 23:02 #1000 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:03 by sseebbaa1
Rzeczywiście może być to przydatne, choć to akurat można zrobić na samym końcu, jako kosmetykę projektu.
Nigdzie nie widziałem gotowych ulepszonych poduszek silnika do Durateca V6. Pewnie trzeba to będzie zrobić z poliuretanu na zamówienie.

Sam kompresor jest kawałem żelastwa - 19 kg, ale ma już za to w sobie wbudowane chłodnice wodne i zawór by-pass, a więc elementy, które przy zwykłym kompresorze, np. Eaton M90, trzeba dokładać i kombinować osobno. Eaton MP90 ma już zawór by-pass, ale nadal nie ma żadnych chłodnic wodnych, które są bardzo istotne z punktu wydajności systemu doładowania.

Umiejscowienie masy kompresora nad silnikiem nie jest oczywiście najlepsze, ale jestem w stanie to zaakceptować w imię nauki i osiągów :D


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Audi 3.0 TFSI Eaton TVS 1320R weight 19kg
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Cytat: sseebbaa1 w 22.04.2016, 23:02Nigdzie nie widziałem gotowych ulepszonych poduszek silnika do Durateca V6. Pewnie trzeba to będzie zrobić z poliuretanu na zamówieni


W Olkuszu zrobia bez problemu ;)
Sam będę wymianiał tam poduchy silnika na poliuretanowe ;)
Czerwiec-lipiec myślę ,że będę widział konkrety ;)

sseebbaa1

No to zrobimy wtedy zamówienie grupowe, bo jestem przekonany, że kilka osób jeszcze skusi się na ulepszone poduszki silnika.

Jakieś inne podpowiedzi/uwagi odnośnie projektu z kompresorem?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 23.04.2016, 09:05
Jakieś inne podpowiedzi/uwagi odnośnie projektu z kompresorem?

W jaką moc po skończeniu projektu celujesz? Oprócz tego coś modyfikujesz w samym silniku?

sseebbaa1

Moc minimum 300 KM. Realne 320 KM. Maksimum bezpieczne 350 KM.

Kompresor ogarnąłby nawet i 400 KM, ale to nie ten etap projektu :)


Na pewno kute i skrócone korbowody, aby za jednym zamachem uzyskać dwa efekty - wyeliminować słabe korbowody i obniżyć kompresję (potrzebne w silnikach doładowanych).

Tłoki zostają seryjne, bo wytrzymują do około 500 KM, ale pierścienie będą wzmacniane - już kupione wzmacniane Power Seal.

Tak samo panewki muszą być wzmocnione. Mam już zakupione panewki King Racing z serii HP. Mają one udoskonalony otwór rozprowadzający olej, co powinno pomóc wyeliminować zacieranie się panewek (co jest powszechne w silniku Duratec V6).

Nie wiem jeszcze czy uda się zainstalować dysze do natrysku oleju na denka tłoków. To niedługo sprawdzę, jak trochę rozbiorę zapasowy silnik widoczny na zdjęciach. Muszę to sprawdzić, gdyż chciałbym zastosować inne dysze niż zrobił to Noble w modelu M400.

Reszta gratów silnika zostaje seryjna, bo przy doładowaniu będzie w stanie sprostać planowanej mocy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy