Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

30.06.2016, 23:54 #1065 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:34 by sseebbaa1
Tak jak przez ostatnie kilka miesięcy nic kompletnie nie robiłem przy swoim aucie, tak ostatnio normalnie robię kilka rzeczy naraz :D

Z nudów kupiłem używaną przepustnicę, aby przetestować kupionego miesiąc temu oryginalnego DREMEL-ka.
Zainspirowany bowiem tematem założonym przez Tomasza Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Przepustnica "thin blade" aka "half shaft" postanowiłem potrenować umiejętności manualne.
Bo rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że przepustnica jest wąskim gardłem dolotu w ST220 i warto to poprawić.

A więc wyciągnąłem z przepustnicy ośkę trzymającą motylek (po odkręceniu i wysunięcia samego motylka). Zaznaczyłem miejsca cięcia i przyciąłem połowę ośki od strony gdzie normalnie są główki śrubek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wstępne przymiarki motylka, jeszcze bez precyzyjnej obróbki ośki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Następnie końcówką z papierem ściernym zaokrągliłem ostre krawędzie, aby uzyskać docelowy kształt ośki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Modyfikacja nie jest kompletna, gdyż nie mam odpowiednich nowych śrubek motylka (z płaskimi łbami stożkowymi).
Muszę podjechać do sklepu i dobrać odpowiednie. Oczywiście najlepiej nierdzewne.

Jaką końcówką DREMEL-a powinienem dokupić, aby ładnie wypolerować wewnętrzną część (otwór) przepustnicy?
Są to moje pierwsze doświadczenia z tzw. szlifierką ołówkową i nie mam jeszcze odpowiedniego wyposażenia dodatkowego :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Są takie małe filce firmy Dremel.  Do tego dobra pasta polerska i ogień
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

01.07.2016, 13:38 #1067 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:36 by sseebbaa1
Dzięki. Sprawdzę te filcowe końcówki.


Przeróbka powoduje, że przy pełnym otwarciu przepustnicy zyskujemy co najmniej pole przekroju o wymiarach
55 mm x 4 mm.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 30.06.2016, 23:54Jaką końcówką DREMEL-a powinienem dokupić, aby ładnie wypolerować wewnętrzną część (otwór) przepustnicy?
Najpierw papier wodny, potem taka końcówka filcowa o kształcie zaokrąglonego stożka i odpowiednia pasta. Tylko pamiętaj, żeby nie ruszać powierzchni styku motylka z korpusem, bo rozszczelnisz przepustnicę. Poza tym warto też zaokrąglić brzegi przepustnicy (przy wejściu) no i oczywiście dopasować ją do kolektora. Co do ośki, to przymierz ją do korpusu i zrób tak, żeby nie było ostrego progu po bokach. A co do śrubek, to nie zapomnij o użyciu kleju do gwintów. Aha -- polerować nie ma sensu na lustro (chyba, że do zdjęcia :)), wystarczy mat.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

02.07.2016, 22:32 #1069 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:39 by sseebbaa1
Dokończenie przeróbki thinblade (half shaft) throttle body dla mojego naprawianego ST220 :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Troszeczkę przeszlifowałem też druga stronę ośki, ale to nie ma już zbyt wielkiego znaczenia dla ogólnego zysku w przepływie powietrza. Tu akurat jest zeszlifowane około 0,4-0,5 mm grubości ośki w środkowej jej części:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

To teraz hamownia i wynik przeróbki ;)

sseebbaa1

04.07.2016, 14:11 #1071 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:40 by sseebbaa1
Myślisz, że jest sens to sprawdzać przy tak w sumie niewielkich przeróbkach?
Zysk powinien być, bo w końcu silnik dostaje troszeczkę więcej powietrza. Ale raczej nie jakiś oszałamiający.


Gdybym chociaż miał wydech poprawiony, a zwłaszcza kolektor wydechowy (np. taki jak w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.#1034), to pewnie bym coś próbował wystroić i sprawdzić.
Zwłaszcza jak zobaczyłem jak beznadziejnie jest wykonany oryginalny wydech w środku. Pisane było już w wielu miejscach, że w wydechu należy unikać jakichkolwiek progów, a jeżeli już takie progi są, to im bliżej silnika, tym gorzej.
A tu proszę - odkręcenie kolektora wydechowego i od razu przy jednym rzędzie cylindrów takie coś:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



:mad: :mad: :mad:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Na pewno warto to też poprawić, ja poprawiałem nawet MSDS-y. Ale do tego potrzebujesz frezu i to pewno nie jednego, bo się szybko zużywają. Zetnij próg, lekko zfazuj krawędzie i powinno być ok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Dzisiaj zobaczyłem, że kolektory wydechowe w ST220 różnią się!
Przedni jest zrobiony z wytłaczanych dwóch kawałków grubej blachy i spawami połączony z flanszami (i to w tym kolektorze są te progi widoczne na wcześniejszych zdjęciach).
Natomiast tylny kolektor jest cały odlany w formie i jest jednym elementem bez spawania (chyba żeliwo). Jest też cięższy od przedniego.

Jestem zaskoczony. Myślałem, że oba kolektory są wykonane w identycznej technice.

Wobec takich niedoskonałości oryginalnego układu wydechowego tym bardziej kusi mnie zestaw z rosyjskiej aukcji. Nie sądzę, aby był gorszy od fabrycznych króciutkich(!) runnerów, a jest spora szansa, że będzie sporo lepszy nawet jeżeli primary tubes nie są równe. A cały zestaw ze stali nierdzewnej kosztuje tylko 410 dolarów. Jeszcze nie wiem ile za przesyłkę do Polski.
Zastanawiam się czy nie zaryzykować...

Jedyne co powstrzymuje mnie przed kupnem, to konieczność automatycznego rozwiązania problemu z katalizatorami. Dłuższe primary tubes uniemożliwiają zastosowanie oryginalnych katalizatorów. Kombinowanie z resztą wydechu staje się wówczas natychmiastową koniecznością.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Nie lepiej porządnie policzyć i zamówić w Polsce? Przy obecnym kursie dolara i kosztach przesyłki, do czego dochodzi jeszcze możliwe cło i/lub VAT nie powinno wyjść drożej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Ta przepustnica, którą przerobiłem na thin blade była dokupiona używana. Natomiast dzisiaj zobaczyłem jak wygląda przepustnica, która do tej pory jeździła w moim ST.
Była strasznie brudna przy motylku! Palce ewidentnie pobrudziłem sobie zanieczyszczeniami pomieszanymi z olejem.

Chyba to wina odmy?
Czytałem temat o odmie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2888.0.html
ale niestety nie wszystko jest tam dla mnie jasne.
Raczej będę szukał gotowej odmy, ale i tak nie wiem co zrobić z tym zaworem montowanym na bloku.
Czyżby najlepszym rozwiązaniem było zrobienie dwóch zbiorniczków - osobny dla głowić i osobny dla bloku?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Przyglądałem się dzisiaj częściom wymontowanym z mojego eSTeka...
Czy dwumasowe koło zamachowe w ST220 powinno mieć taki luz? Czy nadaje się to do ponownego zamontowania?

wideo:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Mondeo ST220 dual mass flywheel
(Pomiędzy pyknięciami można poruszać tarczą bez żadnego oporu. Dopiero od momentu pyknięcia czuć opór elastycznych elementów)

Zdążyłem pokazać ten film trzem osobom i zadać im pytanie, ale dostałem trzy różne odpowiedzi!
Jedna osoba twierdziła, że nie może być żadnego luzu pomiędzy zadziałaniem sprężynek w jedną i drugą stronę (ruch w każdą stronę miałby się odbywać bez jałowego skoku).
Druga osoba stwierdziła, że luz jest całkowicie OK.
Trzecia osoba stwierdziła, że luz być może jest w porządku, ale to akurat trzeba sprawdzić w katalogach, bo podobno każdy producent przewiduje inną wielkość skoku i trzeba to zmierzyć (chyba chodzi o wartość kątową tego jałowego skoku?).

Jak to w końcu jest?
Miał ktoś możliwość sprawdzenia nowego koła dwumasowego?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Warto by było, żebyś sfotografował jeszcze powierzchnię styku pod katem, tak, żeby było widać jej stan, bo na tym filmie wygląda niezbyt dobrze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Byłem u jeszcze innego fachowca, który zajmuje się poważniejszym tuningiem. Pogadałem o różnych ciekawych sprawach, ale przy okazji pokazał mi nowiutkie sprzęgło LUK i ono miało bardzo podobny luz do mojego.

Umówiłem się z tym człowiekiem, że pokażę mu swoją dwumasę na żywo i on wtedy się wypowie. Pokażę mu wówczas powierzchnię, o której Tomasz mówisz.
Na pewno on odradzał jakąkolwiek regenerację DMF (dual mass flywheel). Jako argumentu użył faktu, że na rynku nie ma producenckich zestawów naprawczych, a zatem wszystkie części muszą być dorabiane (nie są to fabryczne elementy).


Niezależnie od losów DMF na pewno będę musiał wymienić sprzęgło, bo już nie za wiele go zostało. Szkoda by było tego nie zrobić, skoro wszystko zostało wyjęte. Kompletne sprzęgło z dociskiem i wysprzęglikiem wychodzi coś ok.1.300 zł. I z tym kosztem jestem już pogodzony :)
Tylko czy będę musiał wydać jeszcze ok. 1.700 zł na nową dwumasę?
Zobaczymy. Tego wydatku nie uwzględniałem w swoich planach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

14.07.2016, 14:31 #1079 Ostatnia edycja: 14.07.2016, 14:34 by Rijndael
Cytat: sseebbaa1 w 14.07.2016, 14:15Pokażę mu wówczas powierzchnię, o której Tomasz mówisz.
Możesz wstępnie sprawdzić to sam. Przejedź palcem po promieniu i wyczuj, czy są duże nierówności. Dodatkowo sprawdź czy powierzchnia jest równoległa do tarczy, czy też zaczyna się już robić z niej stożek (tego właśnie się trochę obawiam patrząc na filmik, ale tam widać w zasadzie tylko kolor powierzchni, więc mogę się mylić). Jeśli okaże się, że powierzchnia koła nie jest już równoległa to akurat coś takiego można po prostu stoczyć (tylko trzeba wziąć pod uwagę ilość zebranego materiału, bo może się okazać, że tarcza po takiej zabawie powinna być już grubsza).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club