Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 22.07.2016, 21:25Zdjęcia zrobione pod światło, tak aby przez załamanie odbicia były widoczne delikatne wyżłobienia, przez które tarcza sprzęgła nie przylega już idealnie do powierzchni:
Nierówności nie wydają się bardzo duże (chociaż trudno to ocenić na zdjęciach), ale przypalenia tylko od wewnątrz sugerują, że powierzchnia nie była już równoległa do powierzchni docisku.

Cytat: sseebbaa1 w 22.07.2016, 21:25Sporo. Zwłaszcza w porównaniu do lekkich SMF (single/solid mass flywheel).
Ale jeśli porównasz z SMF np. w oplowskich V6 to, jak na DMF, jest bardzo dobrze. :)

Cytat: sseebbaa1 w 22.07.2016, 21:251. szkoda, że w naszym DMF nie da się zmniejszyć masy Sad (tak jak to jest możliwe przy SMF - Tomasz może wypowiedzieć się, jak znacznie da się odelżyć SMF przy Duratecu V6)
Ja mam bodaj 6,3 czy 6,4 kg i to jest taka bezpieczna wartość, tokarz mówił, że da się zrobić jeszcze trochę mniej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 22.07.2016, 21:25DMF w Mondeo ST220, jak na tego typu urządzenie jest dosyć dobrze zaprojektowane
Dodać trzeba że do skrzyń mmt6 są inne dwumasy niż mtx75. Te przedliftowe są ciężko dostępne i drogie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

22.07.2016, 22:22 #1097 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 23:27 by sseebbaa1
Cytat: Tomasz w 22.07.2016, 22:40Ale jeśli porównasz z SMF np. w oplowskich V6 to, jak na DMF, jest bardzo dobrze. :)
To jakie to są wagi?
Oplowskie V6 3.2 są bardzo wdzięcznymi silnikami w przypadku ich tuningowania.


Cytat: bishop w 22.07.2016, 22:51Dodać trzeba że do skrzyń mmt6 są inne dwumasy niż mtx75.
Ale waga powinna być raczej podobna.


Znalazłem w sieci ciekawą ciekawostkę :stupid:
Do tej pory myślałem, że oryginalnie w ST220 w ogóle nie występowało jednomasowe koło zamachowe.
Ale okazuje się, że możemy nawet poznać numer fabryczny SMF do Mondeo ST220 i to ze skrzynią MMT6.
Ten numer to [4093765] - na zdjęciu patrz na opis po lewej stronie, a nie na szkic.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kiedy wpisujemy "4093765 Ford" w Google, to wyskakują przede wszystkim wyniki w języku rosyjskim :o :o :o
Ciekawe...
Czyżby to rozwiązanie tylko na tamtejszy rynek?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Dzisiaj wysłałem starą tarczę sprzęgła do obicia kevlarem :)

Podobno powierzchnia kevlarowa dużo mocniej "gryzie" (lepszy współczynnik tarcia), niż standardowa okładzina, co przekłada się na dużo mniejsze ryzyko poślizgu i spalenia sprzęgła.
Nigdy nie miałem takiego sprzęgła, więc jest to dla mnie ciekawy eksperyment 8)

Koszt usługi 150 złotych+ koszty zwrotnej przesyłki, płatne za pobraniem przy odbiorze, a więc wygodna forma rozliczenia.
Podobno samą przeróbkę robią od razu po otrzymaniu starej tarczy sprzęgła. Jest zatem szansa, że otrzymam to w ciągu 2 dni.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno


sseebbaa1

Grubo, to będzie jak kiedyś wypali projekt opracowywany na zapasowym silniku :)
Ten natomiast silnik chciałbym pozostawić w mniej więcej seryjnej mocy, lecz wyeliminować wszystkie znane nam bolączki, jakimi fabryka obdarzyła ST220 - czyli przede wszystkim słabe uszczelki pod głowicami oraz słabe smarowanie panewek. Poprawienie fabryki mam nadzieje będzie skutkowało zrobieniem w końcu bezawaryjnego silnika na wiele lat.

Resztę przeróbek dokonuję w zasadzie dla własnej zabawy i eksperymentów - ale oczywiście wszystko staram się robić z głową, aby przede wszystkim nic nie zepsuć i nic nie pogorszyć 8)
Według informacji znalezionych w sieci i potwierdzonych przez lokalnego speca od tuningu kevlarowe sprzęgło będzie trwalsze i będzie "chwytało" w bardziej sportowy sposób (wyraźniejszy punkt zadziałania).
Zobaczymy!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

02.08.2016, 18:59 #1101 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 23:35 by sseebbaa1
Dzisiaj odebrałem tarczę sprzęgła zregenerowaną poprzez nabicie okładziny kevlarowej.

Myślałem, że będzie większa różnica wizualna :)

Ciekawostką jest to, że LUK oferuje do sprzedaży same okładziny kevlarowe do sprzęgieł ST220, ale już całego kompletnego sprzęgła (czy choćby samej kompletnej tarczy) nie można od LUK-a kupić z kevlarem. I to pomimo tego, że to własnie LUK jest dostawcą oryginalnego wyposażenia (OE) do naszych eSTeków.
Zatem aby mieć kevlarowe sprzęgło, trzeba najpierw załatwić sobie używaną tarczę :) lub wykończyć własną :D

Koszt obicia nowymi okładzinami kevlarowymi, to 150 złotych i do tego koszt powrotnej przesyłki za pobraniem 39zł. Sam wysłałem to do zakładu za 17 zł.
Czyli cała operacja minimalnie ponad 200 złotych.
W cenie zapewne jest też czyszczenie starej tarczy, bo numery części, które na niej były są zdecydowanie mniej czytelne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.sprzegla-regeneracja.pl


Porównanie wizualne oryginalnego sprzęgła w Mondeo ST220 ze skrzynią MMT6 do sprzęgła z okładziną z kevlaru:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Własnie zakład obróbki poinformował mnie, że nie mają dostępu do pierścieni tłokowych do Durateca 3.0. A wcześniej gadałem z nimi tak jakby to oni mieli je załatwić... :/

Zatem potrzebuję dosyć szybko dostępu do dobrych pierścieni. Zakład stwierdził, że na szybko mogą podać 2 nazwy:
Kolbenschmidt i Mahle.
Zaraz będę sprawdzał ich ofertę.

Co brać? Skąd brać? Może macie jeszcze jakąś inną propozycję pierścieni do 3.0 V6?


Trochę się wkurzyłem. Ja jestem na urlopie, a mam im to załatwiać.
Z drugiej strony, to może dobrze, bo będę mógł wybrać lepsze pierścienie :)
Tylko właśnie KTÓRE PIERŚCIENIE SĄ LEPSZE?

Zdążyłem tylko zapytać w InterCars, ale oni w ogóle nie mają nic w ofercie (nawet na zamówienie).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr


sseebbaa1

Super!
A jakieś konkrety znasz? Numer części? Gdzie kupić?

Czy mam pytać Klebera? :)
(bo on chyba Ci to montował, prawda?)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Myślę ,że w kwestii pierścieni najlepiej gdybyś odezwał się do Klebera.
Zazwyczaj montuje jakieś inne, tańsze ale też są dobre/sprawdzone przez niego. Akurat jak robił mojego to tylko mahle były dostępne.
Zadzwoń to Ci powie co i jak, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie on je kupował. Jeśli chcesz to mogę pod wieczór do niego zadzwonić i wypytać co i jak ;)

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 12.08.2016, 17:06Myślę,że w kwestii pierścieni najlepiej gdybyś odezwał się do Klebera.
No i rozmawiałem z Kleberem o tych pierścieniach. Powiedział mi, że pierścienie tłokowe do ST220 w ogóle nie są dostępne, nie da się ich kupić osobno. Powiedział, że nawet Ford sprzedaje tylko łącznie z tłokami czy nawet w jeszcze szerszym (i droższym) zestawie. Kleber powiedział mi też, że on pierścienie do ST220 bierze z innego silnika, który również ma 89 mm średnicy tłoka, lecz ten inny silnik ma grubsze pierścienie (2 z 3 pierścieni są grubsze niż w ST220). Nie chciał mi powiedzieć od jakiego dokładnie silnika. Powiedział, że musi poszerzać szczeliny na tłoku, aby zmieścić te dwa grubsze pierścienie.
Kleber stwierdził, że według jego wiedzy pierścienie bezpośrednio pasujące do silnika ST220 są robione jedynie w Stanach i tylko na specjalne zamówienie.

Ta informacja mnie zmroziła, bo wcześniej myślałem, że po prostu zamówię te pierścienie i na drugi dzień będę je miał.
Wszystko jest gotowe do wyważenia wału, a mi brakuje pierścieni!
(pierścienie są bowiem potrzebne już przy wyważaniu, bo trzeba uwzględnić ich dokładną masę)



Jednak coś nie pasowało mi w informacjach przekazanych przez Klebera. Zacząłem drążyć temat. Porównywałem inne samochody, które miały montowane silniki Duratec V6 3.0 - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. Mazda 6, Jaguary, no i amerykańskie auta jak np. Ford Five Hundred czy Ford Fusion 3.0.
Do Mondeo ST220 potrzebne są następujące grubości pierścieni licząc od góry tłoka:
1,2 mm
1,5 mm
2,5 mm
(podaję to, bo w niektórych Duratec-ach występują np. grubsze najniższe pierścienie 3,0 mm zamiast 2,5 mm)

Pierścienie o grubościach i średnicy pasującej do ST220 znalazłem w ofercie firmy Mahle, która zresztą produkuje bardzo dobre pierścienie. Jest to zestaw o numerze:
42095CP
Co ciekawe wpisanie tego numeru na europejskiej stronie Mahle nie wyrzuca żadnego wyniku, a na amerykańskiej stronie tego producenta numer już działa :)
Nie idzie też znaleźć tego numeru na europejskich aukcjach internetowych. Znalazłem dopiero ofertę na ebayu i Amazonie, jednak sprzedawcy nie chcą wysyłać tego poza obręb USA...

Nie sądziłem, że zrobi się taki problem z głupimi pierścieniami!
Potrafi ktoś szybko załatwić zestaw Mahle 42095CP?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Coś słabo szukałeś. Tu jest z wysyłką do Polski:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.de/itm/Engine-Piston-Ring-Set-MAHLE-42095CP-020-/252272420918

T

Cytat: sseebbaa1 w 21.08.2016, 21:29Nie chciał mi powiedzieć od jakiego dokładnie silnika.
Bez komentarza. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Dzięki TAM. Ta akurat aukcja była do pierścieni nadwymiarowych, ale kupiłem w standardowym wymiarze.
To moja w ogóle pierwsza transakcja na jakimkolwiek zagranicznym portalu aukcyjnym :)
Początki są najtrudniejsze.
Teraz trzeba poczekać do około 2 tygodni, bo przesyłka idzie ze Stanów.


Tomasz - Kleber twierdzi, że dosyć dużo remontuje silników w ST220 i pewnie dlatego chroni swój patent. Chociaż też mi się to nie podoba. Ale jestem wdzięczny Kleberowi za rozmowę telefoniczną i podane przez niego informacje, bo przynajmniej od tego momentu zacząłem zwracać uwagę na grubości pierścieni, co ostatecznie doprowadziło mnie do ustalenia numeru interesujących mnie pierścieni.
A jeżeli uda się rzeczywiście zainstalować bezpośrednio te pierścienie 42095CP, to niech Kleber zachowa sobie patent. Nie będzie potrzebny.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy