Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

24 lipca rano opuszczam KRK.
A teraz już jestem :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop


caqerr

Hmm, może jakiś spocik ? :)
Przykulam się turbodramatem :p

sseebbaa1

bishop - do Krakowa jechałem Citroenem C5, jako autem zastępczym. Diesel 140 KM nawet jakoś sobie radził, ale auto jest dramatyczne pod względem prowadzenia - chociaż nie mam 100% pewności czy zawieszenie hydro-pneumatyczne było sprawne. Niby sterowanie góra-dół działało na postoju, ale w trasie okrutnie bujało nawet po włączeniu trybu sport.
Generalnie to nic mi nie pasowało w tym aucie, a komfort jest porównywalny z S-Maxem na zwykłym zawieszeniu i wysokich oponach (mimo że Citroen też stoi na mega baloniastych 215/65R16).

caqerr - dawaj znać kiedy będziesz i z chęcią się spotkam :)
Nie przejmuj się turbodramatem w Mondeo mk4. Ja przecież przyjadę nie tylko żenującym klekotem, ale nawet nie-Fordem...
:D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Pisałem już wcześniej (#1342), że jest podejrzenie wycieku oleju spod tylnej głowicy. No i kilka dni temu warsztat przyglądając się jeszcze raz silnikowi - po zlikwidowaniu innych wycieków - stwierdził, że jednak coś cieknie. Bardzo delikatnie, ale jednak cieknie :(

Jutro odstawiam Mondeo no i szykuje się znowu przestój. Jest to tylna głowica, więc trzeba znowu wyciągać silnik.
No i zacznie się dochodzenie kto zepsuł.
Czy zakład szlifujący silnik coś źle zrobił z gładziami stykających się powierzchni?
Czy mechanik w warsztacie źle przykręcił głowicę?

Wadę uszczelki raczej wykluczam, bo Victor Reinz to jedna z lepszych firm. Ale i to się zobaczy.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

To nieciekawie. :/ Jest jeszcze taka opcja, że blok wymagał splanowania, ale nie zostało to zrobione. Ale to bardzo rzadkie przypadki.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

A już myślałem, że mam chociaż silnik ogarnięty na tip-top :E
Ale przynajmniej przy ściągniętej głowicy będzie okazja zobaczyć jak wyglądają gładzie cylindrów po ostrym docieraniu :D

Dobrą wiadomością jest to, że uziemienie samochodu wykorzystam na ostateczne USUNIĘCIE PRZYCZYNY PADANIA PANEWEK.
A tą przyczyna są katalizatory przy silniku rozgrzewające się do takich temperatur, że olej silnikowy jest przegrzewany.
Brat weksli w swoim ST220 ma zamontowany czujnik temperatury oleju i mógł odczytać, że temperatury sięgają nawet 150℃! Jest to dużo za dużo!
Zamontowanie chłodnicy oleju na pewno wyraźnie poprawia bilans cieplny w silniku, ale to wyrzucenie seryjnych katalizatorów jest usunięciem przyczyny problemów.
Dzisiaj dostałem, zamówione miesiąc wcześniej, nierdzewne decaty z firmy GT Performance:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Decaty mają wspawane na moje życzenie dodatkowe gniazda na czujnik temperatury spalin (EGT) oraz na sondę szerokopasmową:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Są to pierwsze decaty do Mondeo ST220, które mają takie dodatkowe gniazda. Zatem nie wiadomo w 100% czy gniazda są zamontowane w prawidłowych miejscach - czy czujniki nie będą zawadzały o jakieś elementy w komorze silnika.

Wykonanie wygląda na bardzo porządne - tu wejścia do obu rur:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Może tylko przed montażem delikatnie wyrównam pozostałości po wspawywaniu gniazd czujników :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

rajman

Cytat: sseebbaa1 w 02.08.2017, 20:32
Pisałem już wcześniej (#1342), że jest podejrzenie wycieku oleju spod tylnej głowicy. No i kilka dni temu warsztat przyglądając się jeszcze raz silnikowi - po zlikwidowaniu innych wycieków - stwierdził, że jednak coś cieknie. Bardzo delikatnie, ale jednak cieknie :(

Jutro odstawiam Mondeo no i szykuje się znowu przestój. Jest to tylna głowica, więc trzeba znowu wyciągać silnik.
No i zacznie się dochodzenie kto zepsuł.
Czy zakład szlifujący silnik coś źle zrobił z gładziami stykających się powierzchni?
Czy mechanik w warsztacie źle przykręcił głowicę?

Wadę uszczelki raczej wykluczam, bo Victor Reinz to jedna z lepszych firm. Ale i to się zobaczy.
Co za pech. Śledzę Twój wątek i po tym co przeszedł silnik każda awaria pewnie boli podwójnie.

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, będziesz się mógł na spokojnie zająć szortszifterem 3:)

Ciekawe co tam spaprali przy montażu że cieknie. A decaty ładnie wyspawane. Pełna profeska.
"Bezinteresowność zostaje przecież zniweczona z chwilą, kiedy się przekonujemy, że jest użyteczna."

Hugo1983

10.08.2017, 09:32 #1373 Ostatnia edycja: 10.08.2017, 09:37 by Hugo1983

Seebbaa1

hehe to moje decaty! :)
Sebastian robił mi zdjęcia przed wrzuceniem ich do samochodu na moją prośbę.

sseebbaa1

Cytat: Hugo1983 w 10.08.2017, 10:32hehe to moje decaty! 
 Sebastian robił mi zdjęcia przed wrzuceniem ich do samochodu na moją prośbę.


Mówisz o tych decatach?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Znasz jakieś dodatkowe szczegóły techniczne?
Np. czym były malowane, w jakim celu? Czym owijane?
No i napisz co się zmieniło po ich zainstalowaniu (m.in. jak dźwięk, jak temperatury w komorze silnika).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Hugo1983

dokładnie o tych !
Moje Katalizatory były w dużym stopniu zapchane .
Zapadła decyzja o zamontowaniu Decatów .
Akurat Sebastian wykonywał mi remont kapitalny silnika i było łatwo je zamontować niż jakby silnik był w samochodzie .
Tak jak na zdjęciu Farba na wysoką temperaturę + bandaż termiczny  .  Zatrzymujemy ciepło w  decatach .
Dźwięk na plus - bardziej słyszalne v6 , lepsze wkręcanie się na obroty bo nic go nie blokuje (katalizatory) i doszło parę km . Dokładnie nie wiem ile przez same decaty bo mam wykonany cały układ wydechowy customowy i suma sumarów na hamowni wypluł 238 km :)

sseebbaa1

Taśmę bazaltową też na pewno zastosuję.
Ale zastanawiam się, czy zastosować lakier żaroodporny. A jeżeli tak, to który będzie najlepszy?

No i reszta wydechu będzie oczekiwała na szybką zmianę, bo w aucie ciągle seryjne rury :)
(teraz tylko katalizatory wypadną)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Hugo1983

Będziesz zadowolony ! I to bardzo .
Taśma wskazana a co do lakieru to już sam nie wiem ?! Chyba bardziej działa na wyobraźnię :)
W takim razie życzę szybkiego montażu customowego wydechu i nie zapomnij go wrzucić na hamownie :)
ps: Jak już będziesz miał wyciągnięte katy jest możliwość sprzedaży co przekłada się na niewielki koszt Decatów .



sseebbaa1

Mondeo w warsztacie. Silnik wyciągnięty z auta.
Zdjęta głowica spod której był wyciek oleju (tylna, czyli prawa głowica).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i tu zaczyna się ciekawostka! Stan uszczelki jest... dziwny.
Większość czarnych elementów uszczelki już przy odkręcaniu odkleiła się, a reszta baaaardzo łatwo odchodzi od metalowej bazy uszczelki.
Nie mam zbyt dużych doświadczeń z uszczelkami i tego typu remontami, ale jak sięgnę pamięcią do chociażby zdjęć innych rozbieranych silników, to nigdy nie widziałem takiego widoku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Silnik od czasu generalnego remontu przejechał około 6000-7000km, czyli tyle co nic.


Porównanie - przed montażem uszczelka wyglądała tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po wyjęciu z silnika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przed:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pytanie do naszych nadwornych tunerów z większym doświadczeniem - o co chodzi z tą uszczelką?
Czy może jednak taki widok jest OK, a tylko zbyt mały przebieg (i zbyt krótki czas pobytu w silniku) spowodował, że elastyczne elementy uszczelki odpadają tak łatwo?
:S  :S  :S

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

14.08.2017, 22:18 #1379 Ostatnia edycja: 14.08.2017, 22:25 by Rijndael
Cytat: sseebbaa1 w 10.08.2017, 14:55Taśmę bazaltową też na pewno zastosuję.

Zwykła też dobrze działa. :)

Cytat: sseebbaa1 w 10.08.2017, 14:55Ale zastanawiam się, czy zastosować lakier żaroodporny. A jeżeli tak, to który będzie najlepszy?

Lakier na taśmę to podstawa. Działa jak impregnat. Kup Motip żaroodporny (jest taki bodaj do 800 stopni).

« Dodane: 14.08.2017, 22:25 »

Dodam jeszcze, że do tego będziesz potrzebował dobrych obejm (raczej stalowych). Taśmę nakłada się na mokro. Potem czekasz, aż wyschnie i nakładasz lakier. Można go nałożyć też na sam kolektor, aczkolwiek nic szczególnego to nie da.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.