Zabić się można. Obniżyć st220.

marcin uk, 24.01.2014, 19:31 « poprzedni - następny »

NeroN

Czyli pasowały :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

caqerr

Na przód co prawda dawałem nowe ale na tyle u mnie stare pasowały do B6tek...

st-power

Ja to ustalę w tygodniu-bo zmieniam cały zawias:
-sprężyny eibach Pro Kit
- 4xamorki Motorcraft St220
- 4xpoduszki górnego mocowania
- 2xprzednie łożyska górnego mocowania
- 4xosłony i 4xodboje

Mam nadzieję,że po tym zabiegu ST będzie jeździło jak przystało na usportowioną limuzynę,bo póki co to miękkie wozidło :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Przemyśl jeszcze wymianę elementów metalowo-gumowych w wahaczach. Zwykle padają dość szybko po założeniu twardszego zawieszenia i trzeba wszystko rozkładać na nowo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Wahacze są zdrowe,a czy elementy są wymienialne-z tego co czytałem na tym forum da się wszystko wymienić prócz sworznia.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Cytat: st-power w 22.02.2014, 14:01Wahacze są zdrowe,a czy elementy są wymienialne-z tego co czytałem na tym forum da się wszystko wymienić prócz sworznia.
Moje też były zdrowe, ale po pół roku na twardym zawieszeniu przestały i u wielu osób było podobnie. Te gumy nie są drogie, więc nie ma raczej sensu zostawiać starych. A co do sworznia, to z tego co pamiętam ustalono, że pasuję ten od Jaga.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Właśnie kojarzę,że chyba Seba napisał,że po sworzniach z Jaga nie można było ustawić geometrii-jakaś minimalna różnica.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Cytat: st-power w 22.02.2014, 15:30Właśnie kojarzę,że chyba Seba napisał,że po sworzniach z Jaga nie można było ustawić geometrii-jakaś minimalna różnica.
Z tego co pamiętam, nie można przy zwykłym, ten z Jaga jest ok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

22.02.2014, 20:35 #23 Ostatnia edycja: 23.02.2014, 08:51 by sseebbaa1
Cytat: st-power w 22.02.2014, 16:30
Właśnie kojarzę,że chyba Seba napisał,że po sworzniach z Jaga nie można było ustawić geometrii-jakaś minimalna różnica.
Sworzeń od Jaguara (Lemforder nr 26060 02) jest dokładnie tym samym sworzniem, który jest oryginalnie zamontowany w oryginalnym wahaczu w ST220. Czyli wymiana na taki sworzeń spowoduje, że dalej będziemy mieli do czynienia z takimi samymi wymiarami wahacza i geometria nie zmieni się.

Kwestią sporną było natomiast to, czy ze zwykłego wahacza da się uczynić odpowiednika oryginału z ST220 poprzez samo zamontowanie w zwykłym wahaczu sworznia Lemforder nr 26060 02. Niestety wszystko wygląda na to, że nie, gdyż ramię wahacza jest inaczej przyspawane do obręczy trzymającej dużą tylną tuleję.

A u mnie po manewrach z wymianami wahaczy (i rozregulowaniem oryginalnej geometrii) pojawił się problem z prowadzeniem auta. Jednak tam przyczyną okazało się błędne oprogramowanie w jednej maszynie do ustawiania geometrii. Niby pokazywało, że zawiera parametry dla ST220, ale jednak były to chyba ustawienia dla V6 204KM, czyli Mondeo ze zwykłym zawieszeniem.
Dopiero wizyta w ASO w Gorzowie na platformie 3D pozwoliła ustawić prawidłowo samochód.

Obecnie zamontowałem dwa oryginalne nowe wahacze i dysponuję jednym wymontowanym starym (ale oryginalnym) wahaczem, który będzie można wykorzystać do późniejszych porównań.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

I STek już po zabiegu-całe nowe zawieszenie Eibach Pro Kit+nowe amorki Motorcrafta+cały osprzęt :)
Jeździ się teraz bajecznie-koniec z miękką kanapą :D

Chociaż już mi po głowie chodzą rozpórki przód - tył,żeby dobrze karoserię usztywnić,bo przyznam,że jest bardziej podatna na "skręcanie" niż Cougar ;)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

A podaj numery tych amortyzatorów Motorcrafta.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Stare ,które wyjąłem miały dokładnie te same numery co podałeś i identycznie wyglądały(czerwono szara wlepa Motorcraft - Sachs)  i takie same mam nowe założone.

Mogę każdemu polecić te sprężyny-jeśli ktoś od STka oczekuje trochę sportu-seryjnie te auto jeździ jak zwykły cywil-ale teraz to auto zaczyna mi się podobać :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Dzięki za odpowiedź.
A kto nie wie o co chodzi z czerwono-szarą (czy czerwono-błekitną) naklejką na amortyzatorach, to zapraszam tutaj do mojego tematu :)
(post #282)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.280.html
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: st-power w 27.02.2014, 18:19Chociaż już mi po głowie chodzą rozpórki przód - tył,żeby dobrze karoserię usztywnić,bo przyznam,że jest bardziej podatna na "skręcanie" niż Cougar
Z przodu jest fabryczna rozpórka, z tyłu w zasadzie też (rama pomocnicza do zawieszenia).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Ma bo już Ford się zjarzył,że karoseria ma tą bolączkę,więc może będzie trzeba dać rozpórki dolne.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi