[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

custom

Hamowanie na którym biegu?

MAG

Nie wiem, ale chłopaki gadali nawet z Heko i sa w kontakcie z Piro - jutro maja walczyć dalej, ale jeszcze sprawdzaja czy gdzies jakiegoś babola z innymi rzeczami nie ma.

Łukasz zaczał testować wszystkie możliwe połączenia, bo nawet cosik nie tak mu sie wydawało z BoostSelenoidem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

custom

Daj znać co z tym boost soleoidem bo mi też superchips coś wspominał.


snafu

Miałeś ten od TAMa tak?

TAM

Cytat: custom w 03.08.2015, 20:45mi też superchips coś wspominał
Ale co konkretnie i przy jakiej okazji? Jak do tej pory nie miałem problemów z solenoidami, sam zresztą od dawna na takim jeżdżę.
Rozmawiałem z Łukaszem, jutro rano ma sprawdzić czy BS jest na pewno dobrze podłączony i czy działa. Ale wydaja mi się, że mała jest szansa na złe podłączenie, bo na standardowym setupie występował overboost (co jest normalne, jako że MAG ma mocniejszy aktuator i 3" DP), natomiast na nowym programie jest underboost, co raczej wyklucza jego niesprawność.

custom

Wspominał dokładnie > For the mods you have you should be able to go to Stage 2, though
> > > I
> expect the Boost Solenoid and Forge DV will cause problems for you.
> > >
> > > BR's
> > > Graeme

U mnie chyba ok - po prostu zapitala jak czarnuch na redbull -u

TAM

Hehe, mnie do Stage 3 ZALECALI Forge DV i solenoid ELEVATE (a to praktycznie to samo co mam).

custom

He he jak ciagnolem ich za język to odpowiedzieli ze nic nie będzie się złego dziac układ bedzie działać stabilnie.
Mag trzymam kciuki za stabilne 280

MAG

Niestety chłopaki musza odpuścić.

Na razie zostanie program na okolice 230-240 kucy z wygładzonym przebiegiem momentu.
Jest gdzieś jakis mechaniczny prawdopodobnie problem albo moze coś byc nie teges z actuatorem, ale chłopaki nie maja wystarczajaco dużo czasu aby to zdiagnozować, bo niestety w piątek autko juz wyjeżdża do Szwecji...

Jutro rano jade po odbiór i zobaczymy jak bedzie z jazdą...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

qualin

Szkoda,  że tak słabo poszło. Tak mi się przypomniało jak znajomy kiedyś chipowal volvo s60 i tez był problem. Okazalo sie później,  że miał podpietego i schowanego boxa (chociaz box to za dużo powiedziane, jakiś układ to był czy cos), który tak broil przy strojeniu.  
BTW Robimy jakiegoś spota?

custom

o kurcze szkoda,
Jak będziesz miał jakiś wykres to podziel się

MAG

Drugie podejście będzie w październiku jak zjadę na tydzień do Gdańska. W tzw miedzyczasie wracam do seryjnego actuatora (i byc może również DV i wtryski wróca seryjne, chociaż największe watpliwości są co do prawidłowego działania actuatora) i zobaczymy jak auto będzie jeździło na seryjnym, bo nadal poszarpuje - oczywiście znacząco mniej niż przedtem...    No i jedzie generalnie przyzwoicie, ale to zdecydowanie nie to co ma być. Zobaczymy co sie będzie działo po powrocie do seryjnych gratów i wtedy będzie kolejne podejście do strojenia...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

A nie prościej sprawdzić aktuator bez jego demontażu? Do tego celu wystarczy pompka z manometrem, a jedyna trudność polega na podczepieniu się pod wężyk z aktuatora, ale to jest zdecydowanie prostsze niż demontaż.
Natomiast wymontowanie wtrysków nie ma już żadnego sensu - gdyby było coś z nimi nie tak, świeciłaby lampka check engine i to niemal natychmiast.
Nie pamiętam jaki masz DV, ale jeśli nie oryginał Forge'a, to warto sprawdzić (z ,,nieoryginałami" jak słyszalem zdarzały już się kłopoty). Jednak przede wszystki przyczyn poszarpywania szukałbym w świecach/cewkach zapłonowych, MAP sensorze lub MAF-ie.
Z mojej rozmowy z Łukaszem wynikało, że problemem był permanentny underboost, co mogłoby wskazywać na aktuator, gdyby nie fakt, że na standardowym programie było ok (a tak podejrzenie pada na DV). Dlatego moim zdaniem sprawdzenie aktuatora warto zrobić w pierwszej kolejności, tym bardziej, że można to zrobić w kilka-naście/dziesiąt minut.

MAG

No to najwyraźniej mam pecha, że żaden ze znanych mi warsztatów nie potrafił sobie poradzic z tym cholernym aktuatorem ...  Będę musiał  chyba gdzies w Polskę uderzyć na takie sprawdzanie ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Leny v50

Zrobisz to sam bez problemu.... masz reczna pompke do sprawdzania np cisnien/podcisnien to podpinasz na gruszke pompujesz i patrzysz czy trzyma i tyle jak odchyłki to już wiesz

i sprawdz BCS on jest w takim miejscu że dostaje w kość a komp nie zawsze to wyłapie  częsta awaria w volvo a ten sam silnik  :evil: