[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

custom


MAG

Raczej dopiero w przyszłym roku... ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

orzel_man


MAG

Normalnie idzie sie pociąć...

Wydech poprawiony, ale wczoraj na hamowni zamiast strojenia wyszlo, ze Smokus zastrajkował...

Wyszło ok 210 kucy i błąd zbyt niskiego doładowania.
Na szybko podmienilismy zawór BS, ale wyszło, że to nie on robił problem...

Kolejnym podejrzanym jest zawór DV na turbinie. W czwartek spróbuje go podmienic, ale to i tak bedzie juz za późno na wystrojenie, gdyby okazalo sie ze to tylko DV robil problemy...


btw - coś tam nagrałem, ale dopiero jak wrócę do siebie to się zajmę wstawieniem tego filmiku do sieci...
__________________
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

Hoho faktycznie ciągle problemy. Znam to. Trzeba być wytrwały:) może to być zawór Dv, może być źle ustawiony aktualne, bs dobrze podpięty?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Pomiar na BS od TAMa i na ori praktycznie identyczny.
Nic z nim nie bylo ruszane od czasu poprzedniego pomiaru ktory pokazal 250 kucy.
Na dodatek wczesniej nie pokazywalo bledu doładowania, a tylko z katem, ktory sie rozsypal, a teraz pokazuje ten blad ...

Chociaż teoretycznie po wymianie silnika mogli pomylic wezyki przy podlaczaniu...

Sprawdze najpierw DV, a przy okazji zrobie kontrole wezykow.
Postaram sie wrzucic wykres z hamowni, gdzie widac, ze jest to problem z doladowaniem.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Cytat: MAG w 28.12.2016, 17:51
...
Jak bede miał chwilę to nagram jak teraz się drze...
Dopiero wczoraj zgrałęm filmik z fona, ale okazało się, że prawie nic na nim nie słychać...
Musze jeszcze raz cosik nagrać.

Ciagle nie mam czasu pojechac do jakiegos warsztatu na sprawdzenie wężyków od BS i jesli będą podłaczone ok, to na zrobienie podmianki DV...

btw - poniżej wykres z hamowni z tego ostatniego pomiaru.
Patrząc na niego mam watpliwości czy jest sens montowac inny BS, bo na seryjnym są lepsze parametry...


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wykres niebieski - Test 2 - pierwszy pomiar z BS firmy MAC
Wykres czerwony - Test 1 - drugi pomiar po zmianie BS na fabrycznego Pierburga
Wykres zielony - Test 3 - stary wykres wstawiony dla porównania.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Skąd wiesz, że na seryjnym parametry są lepsze? To, że w jakimś miejscu jest akurat większy moment/moc zupełnie o niczym nie świadczy. Żeby wiedzieć co i jak, należy zobaczyć w programie czego chce ECU, a co dostaje. Im mniejsza różnica między tymi wartościami, tym lepsze parametry BS-a (między innymi, rzecz jasna).

MAG

Tomku - głośno się zastanawiam...
Nie patrzę na poziom max momentu i mocy, ale na wykresie widzę, że przebieg czerwonej (Pierburg) krzywej mocy i momentu góruje nad niebieskim (MAC)
Oczywiście dopóki usterka nie będzie zlikwidowana, to są to tylko i wyłącznie czyste dywagacje, bo przy doszlifowanym programie sytuacja może się odwrócić...

Przy dobrym układzie będę miał szansę na zrobienie poprawek programu najszybciej w okolicy 23/24-ego lutego i do tego czasu musze uporac się z obecnymi problemami.

btw - jak sądzisz - co ewentualnie poza złym podłączeniem wężyków BS'a (no ale czy wtedy moc poszłaby aż na te prawie 210KM?) albo puszczającym zaworem DV może powodować bład zbyt niskiego doładowania?

Actuator nie był ruszany, bo nie było ku temu powodów.
Teoretycznie jest mozliwe, że węzyki od BS'a zostaly źle podłączone przy wymienie silnika, ale jakos nie bardzo widze powód, żeby miały być w ogóle ruszane w trakcie tej wymiany...

Zamiana MAC'owskiego BS'a na fabrycznego Pierburga na pewno była dobrze zrobiona (dzięki telefonicznej konsultacji z Toba, za co jeszcze raz bardzo dziekuję), bo zreszta widac że wykresy są bardzo zblizone do siebie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Hm, raczej nie wygląda to na złe podłączenie wężyków. Trochę za mało danych, żeby zgadnąć o co chodzi. Co konkretnie po wymianie zostało z osprzętu, a co jest nowe?

MAG

Wymieniony był tylko słupek
Praktycznie cały osprzet jest ze starego silnika, poza podporą pólosi i jeszcze jakąś pierdółką.
Oczywiście nowy rozrząd z pompa wody plus troche róznych uszczelek czy tam uszczelniaczy.

Generalnie silnik jest suchutki i jedyny problem był z uszczelniaczem półosi przy skrzyni, gdzie najwyraźniej w trakcie montażu cosik im sie przesuneło, bo ciekło dośc mocno tamtędy. Po wymianie zero wycieków.

Zrobiłem autem ok. 2tkm i było ok, ale jest zima, slisko i za bardzo możliwości na testowanie auta na drodze nie miałem.

Potem w trakcie pobytu w Wawie pojechałem na zrobienie wydechu.

Podejrzewam, że coś sie stało w okresie pomiędzy montażem wydechu a przyjazdem na hamownie (kilka dni i kilkaset km), bo po wymienie wydechu łacznie z katalizatorem sprawdzane były błędy (wczesniej pokazywało bład kata - okazało sie że był w środku rozwalony) i jedynym który wykasowano był ten odpowiadający za kata.

Zreszta tutaj w Szwecji, jeszcze przed wyjazdem na Świeta do Polski sprawdzałem i kasowałem błedy i jedynym który sie pokazywał był ten od kata (plus PDC, ale ten akurat nie ma znaczenia)

Na hamowni po pomiarze gdy ten wykres tak dziwnie wyglądał sprawdzono błędy i wykryto błąd zbyt niskiego doładowania turbiny.
Zamieniliśmy MAC'a na Pierburga i po odpaleniu auta błedu nie było, ale wyskoczył w trakcie kolejnego pomiaru.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Jeśli DV masz ori, to stawiam na to. W drugiej kolejności na poluzowany kolektor wydechowy, w trzeciej na nieszczelność w dolocie. Nic nie syczy/gwiżdże/świszczy podczas większych obciążeń?

MAG

DV mam tego chińskiego Forge'a (poprawiany przez Thomasa).

Objawów o których piszesz nie zauważylem, ale to nie znaczy że ich nie ma...
Jak w końcu będe miał czas na odstawienie auta do warsztatu, to poprosze, żeby sie tym wszystkim rzeczom przyjrzeli.

« Dodane: 20.01.2017, 08:44 »

Zrobiłem dzisiaj test zegarów i wywaliło 2 błedy, których nie mogę zrozumieć...

DTC F00616 - coś odnośnie aku - dziwne, bo mam nowy - wymieniony w grudniu...
DTC 160782 - informacji na temat tego nigdzie nie udało mi sie zlokalizować - ???

« Dodane: 20.01.2017, 10:13 »

Na FCP mi odpisał jeden chłopaczek, że oba te błedy może powodować np alternator, co ma sens, bo latem w jednym z warsztatów powiedziano mi, żebym sie nastawił psychicznie na konieczność jego wymiany w niedlugim czasie...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Znalazłem fajne fele na letni zestaw - jak sie dogadam ze sprzedającym, to sie pochwalę ;)

Na razie tylko takie spyinfo, że maja rozmiar 9J20 ET40 z gumami 245/35/20....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 06.02.2017, 15:20Na razie tylko takie spyinfo, że maja rozmiar 9J20 ET40

Już myślałem, że bierzesz te prześliczne felgi od Evogue...
Ale tamte są szerokości 8.0 a nie 9.0. Więc to nie to :)

Daj jeszcze jakąś podpowiedź :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy