[Focus] ST MK2 pomaranczowy diabel by thomas

thomas198, 13.04.2014, 22:36 « poprzedni - następny »

T

20.11.2014, 07:47 #45 Ostatnia edycja: 20.11.2014, 17:07 by badger
Cytat: thomas198 w 19.11.2014, 22:20No nie do konca, bo jak by tak bylo to nikt by nie robil duzych zaciskow i klockow.
Absolutnie do końca. :) Mówi o tym drugie prawo tarcia.

Powód stosowania większych klocków jest taki, jak napisał Seba — takie klocki mają większą pojemność cieplną i wolniej się nagrzewają. Trudniej też o przegrzanie miejscowe. Podobnie jest z wielkością zacisków i liczbą tłoczków, chociaż jeśli o tłoczki chodzi, to drugim powodem jest zapewnienie bardziej równomiernego docisku klocka do tarczy.

Generalnie, Ford pewnie miał dostęp do akurat takich zacisków, które pasowały do reszty i uznał (zapewne słusznie), że będą całkowicie wystarczające. A może są to np. nowsze i lepsze zaciski, których konstrukcja pozwala skuteczniej odbierać ciepło niż w tych z ST? Albo po prostu zakładają tam seryjnie lepsze klocki, które są bardziej odporne na wyższe temperatury? Trudno powiedzieć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

steveno

Cytat: thomas198 w 19.11.2014, 23:20
Ale po co cala belkę przekładać jak wszystko jest to same oprócz tych kilku różnic, wymiana zajęła mi 1 godzinę na stronę.
Pokaz mi ten zestaw za 4kPLN, bo stoptech zaczyna się od 10kPLN i jest robiony na dzwonach alu, gdzie jak trzeba będzie wymienić bieżnie to minimum 4kPLN. A i co najważniejsze jak lubicie sobie pośmigać po torze to odradzam dzwony aluminiowe, możecie sie zdziwić tak jak mój kolega, po którymś okrążeniu po ładnej prostce próbuje hamować z ponad 200 a tu mu się rozwala dzwon. Mozecie sobie wyobrazić jak się spocił,

« Dodane: 19.11.2014, 23:23 »
 
No nie do konca, bo jak by tak bylo to nikt by nie robil duzych zaciskow i klockow. Ja teraz mam z przodu klocki 21cm x 9cm 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,porsche,panamera-od-2009-09,4-8-turbo-s-550km,92-8263-9947-100030-0-153-134540.html

« Dodane: 19.11.2014, 23:26 »
 
O silach dźwigni nie pisałem bo każdy kto kuma trochę wie o co chodzi. Czym większa średnica tarczy tym lepsze hamowanie, dla tego następne tarcze które mogę zaaplikować pod te felgi to 350x36

Na śląsku Baton ma z BMW 7 przód 4 tłoczkowy ja zakladam w grudniu to się pochwale jak hamuje. 10 k grubo tutaj koszt 2 k.
Do przodu!!!

Kris1976

Steven co Ty zakładasz ? coś dłubanego czy dedykowanego ? używka ?

« Dodane: 21.11.2014, 18:05 »

Cytat: vtec w 19.11.2014, 23:00
Nie lepiej było zapodać tylną Belkę z RSa?
Tak poza tym za 4kPLN można mieć mega zestaw, bez dłubania jw., i zapewne za mniejsze $$$.

A tak poza gruboooo
Witek podaj linka !
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

TAM

22.11.2014, 18:12 #48 Ostatnia edycja: 22.11.2014, 18:13 by TAM
Cytat: Tomasz w 20.11.2014, 07:47thomas198:
No nie do konca, bo jak by tak bylo to nikt by nie robil duzych zaciskow i klockow.
Absolutnie do końca.  Mówi o tym drugie prawo tarcia.
Występuje tu pewna nieścisłość - jeśli chodzi o fizykę, to jest jak mówi Tomasz, ale thomas198 też pośrednio ma rację. Chodzi o to, że z gdy stosuje się duże zaciski i klocki, to na ogół jednocześnie zwiększa się średnicę tłoczka, a jeśli jest to trudne lub fizycznie nieefektywne, stosuje się system wielotłoczkowy. Tak czy inaczej powoduje to zwiększenie efektywnej średnicy tłoczka, a więc też odpowiednie zwiększenie siły docisku klocka do tarczy. Natomiast gdy zwiększy się zaciski i klocki, a tłoczek pozostanie niezmieniony, nic to nie da, oprócz oczywiście zwiększenia bezwładności cieplnej układu.

T

Cytat: TAM w 22.11.2014, 18:12a więc też odpowiednie zwiększenie siły docisku klocka do tarczy
Ale przecież zwiększenie siły docisku nie ma tak naprawdę znaczenia, bo w każdym, przeciętnym, współczesnym aucie jest ona na tyle duża, że da się bez problemu zablokować koła przy dużej prędkości. Co prawda w wielu autach tylko raz, ale to już kwestia nie siły docisku, ale pojemności cieplnej układu i efektywności odprowadzania tego ciepła.

Wielotłoczkowe zaciski stosuje się raczej po to, żeby klocek był bardziej równomiernie dociskany do tarczy, co zmniejsza tendencje do miejscowego przegrzania klocka (i tarczy), a większa powierzchnia tłoczków zwiększa efektywność wymiany ciepła pomiędzy klockiem a płynem hamulcowym.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Siła docisku ma znaczenie właśnie wtedy, gdy normalnie zaczyna się już fading. Duża siła docisku jest w stanie w znacznej mierze go ograniczyć, a co również istotne, utrzymać go na akceptowalnym poziomie. Jest tak dlatego, że szybkość wymiany/odprowadzania ciepła jest w przybliżeniu wprost proporcjonalna do różnicy temperatur, wobec tego w sytuacji, gdy zwykłe hamulce pracowałyby na przegrzaniu, "wzmocnione" będą działać nadal, tyle że ich temperatura będzie odpowiednio wyższa. Oczywiście, tak jak napisałeś, efekt równomiernego docisku klocka do tarczy w przypadku wielotłoczkowych układów jest bardzo istotny.

steveno

Zakładam regenerowane zaciski z BMW 730 i nowe tarcze z klockami od RS-a. Te seryjne przy hamowaniu z 2 pak sie nie sprawdzają W OGÓLE dlatego muszę zmienić na lepsze,mocniejsze i mniej się przegrzewające.
Do przodu!!!

weksla

Takie heble z BM-ki 7 (rozumiem E65?) pasują plug&play do foki?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: TAM w 22.11.2014, 19:14Siła docisku ma znaczenie właśnie wtedy, gdy normalnie zaczyna się już fading. Duża siła docisku jest w stanie w znacznej mierze go ograniczyć, a co również istotne, utrzymać go na akceptowalnym poziomie. Jest tak dlatego, że szybkość wymiany/odprowadzania ciepła jest w przybliżeniu wprost proporcjonalna do różnicy temperatur, wobec tego w sytuacji, gdy zwykłe hamulce pracowałyby na przegrzaniu, "wzmocnione" będą działać nadal, tyle że ich temperatura będzie odpowiednio wyższa.
Masz na myśli kompensację większą siłą docisku, niższego, na skutek wyższej temperatury, współczynnika tarcia? Tak oczywiście jest, ale z tego co zauważyłem, to wytrzymałość termiczna seryjnych, a nawet trochę lepszych, tarcz i klocków jest bardzo słaba. Nie pamiętam kiedy ostatnio doprowadziłem do odczuwalnego fadingu w jakimkolwiek aucie, a nieraz miałem problemy z pokruszonymi od wysokiej temperatury powierzchniami klocków czy nawet z popękanymi tarczami. Więc obawiam się, że większa siła docisku nic by tutaj już nie pomogła, bo temperatura i tak byłaby powyżej akceptowalnych wartości dla tych elementów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

To się zgadza, ale chodzi właśnie oto, żeby móc zahamować, gdy normalnie byłoby to już niemożliwe. Naprawdę nie zdarzył Ci się fading? Mnie wystarczają 3 kolejne hamowania z 230 do 100, żeby zaczęły się poważne problemy.

T

Raczej mi się nie zdarza, w tym aucie taki problem miałem tylko raz, ale przyczyną było ślizgające się sprzęgło. Z drugiej strony takie hamowania w krótkim odstępie czasu też mi się raczej nie zdarzają. Natomiast problemy z klockami są normą, wymieniam je na długo przed tym, jak się zużyją na grubość.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Cytat: steveno w 22.11.2014, 21:00
Zakładam regenerowane zaciski z BMW 730 i nowe tarcze z klockami od RS-a. Te seryjne przy hamowaniu z 2 pak sie nie sprawdzają W OGÓLE dlatego muszę zmienić na lepsze,mocniejsze i mniej się przegrzewające.
Odwieczny problem tego auta...wszytko fajne a jeśli nie do końca fajne to łatwe do poprawienia natomiast heble wymagają rzeźby względnie dużego nakładu kasy jak u Thomasa.
Ja u siebie po zimie wywalam EBC ultimaxa (nie polecam ! , nie kupujcie tego padła) i wrzucam gładkiego zimmermana + Hawk-i (względnie Ferodo ds2500)
...no chyba że ta rzeźba Steven faktycznie zagra, jeśli tak to przewieziesz mnie A2 i min 5 hamowań z 200kmh musisz zademonstrować bo inaczej nie uwierzę w skuteczność tej przeróbki :stupid:
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

szaman696

Daj znać jak założysz Zimermana i Hawki jak się spisuje bo planuję taki sam zestaw.

T

Słuchajcie, mam jedno pytanie -- jak wygląda u Was zużycie tarcz przy seryjnym układzie hamulcowym w Focusach? Szybciej zużywają się przednie tarcze, tylne czy może mniej więcej podobnie?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

thomas198

Dwa razy przód i raz tył,  tak wyglada zużycie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/