[Focus] ST '06 ESP + Przepływomierz

popek49, 28.10.2014, 15:53 « poprzedni - następny »

popek49

Witam. Mam problem z moją Foką ST z 2006r. Ostatnio było kilka deszczowych dni, przez co było dość ślisko miejscami. Przy ruszaniu(dynamicznym) pod górkę przy skręcie kół zaczęło działać ESP, co dało się odczuć ale przy zmianie biegu na 3 auto szarpnęło i weszło w tryb serwisowy i od razu odcięło obroty, wywalając komunikat "Usterka układu silnika" czy po prostu "Usterka silnika" nie pamiętam już. Zatrzymałem się, wygasiłem auto i po ponownym odpaleniu zaczął palić się "silniczek" oraz kontrolka od ESP a na desce pokazuje "Usterka układu ESP".
Pojechałem w sobotę do mechanika, podpiął się swoim komputerem i pokazało mu 2 błędy. Błąd przepływomierza, oraz ESP. Problem polega na tym, że gdy odpalam auto przy zimnym silniku nie trzyma obrotów na ok 1100(tak jak to robił dotychczas przez ok 30sek) tylko od razu schodzi na 800obr. Mało tego turbo "ładuje" tylko 0.3 bara. Aczkolwiek dźwięk wskazuje na  to iż to elektronika nie pozwala mu na większe ladowanie. Po puszczeniu gazu na moment podskakuje do ok 0.5 0.6 bara. Zdarza mu się dość mocno strzelać z tłumika gdy zwalnia się gdy auto jest na biegu, ale dopiero gdy dojdzie do ok. 1600 obr.
Nie wiem w czym może leżeć dokładnie problem. Czytałem różne fora, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznego tematu. Mechanik powiedział, że może to być jakaś błachostka, a może też być coś większego. Może któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Od tego czasu(ok tydzien) 2x wyskoczył mi dodatkowo błąd "Usterka układu wspomagania", ale tu wystarczy auto wygasić i odpalić i wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam

thomas198

Kolego przeplywka do wymiany . Jak pada przeplywka to zawsze swieci kontrolja od esp , wtedy mieszanka jest bardzo bogata AFR schodzi do 7 , wtryski leja na maxa , a to jest bardzo zle dla silnika , bo nie dopalone paliwo splywa do oleju . Mozesz zawsze kupic uzywke bo nowa kosztuje cos okolo 500 zeta .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

proponuję zacząć od przeczyszczenia przepływki, jak nie pomoże to wymienić - na 99% problem leży w przepływce
RS Mark III / było ST225 / ST150

thomas198

Czyszczenie nic nie da , mi przeplywka padła z winy filtra pipercross, nigdy już nie założę tego szmelcu , kupiłem nowa za 500 , po 2 miesiącach zaczęła się wieszać , wiec chciałem złożyć reklamacje a tu mała niespodzianka , nie będzie reklamacji bo urządzenie jest elektryczne !!! i bosch nie uzna reklamacji . Teraz mam używkę za 150 i śmiga bez problemu i jak się spali to znowu kupie używkę bo za jedna nowa mam 3 używki . Także wymień przeplywke i wszystko wróci do normy .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

popek49

29.10.2014, 19:47 #4 Ostatnia edycja: 29.10.2014, 19:48 by popek49
Pytałem w ASO o przepływke i życzą sobie bagatela 902zl brutto :O thomas mówisz, że opłaca się używki brać? macie jakieś pewne źródła czy pozostaje stare poczciwe allegro? bo tam ceny mi się o wiele bardziej podobają niż to co Ford sobie życzy...

Spróbuje w wolnej chwili czasu odkręcić przepływke i spróbować ja przeczyscić. Sprawdzalem tez filtr powietrza, ale wygląda na czysty więc w nim bym raczej winy nie szukał.

thomas198

Tak pozostaje aledrogo , jak sie poszuka to mozna cos znalesc co jeszcze bedzie sprawne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

popek49

podzwonię po aukcjach jutro i postaram się wybadać. 150zl a 900 to jest spora różnica. Nie wiem ile Volvo sobie życzy za to ale przypuszczam, że nie wiele mniej, bo jak zamawiałem wężyk odpowietrzający wychodzący z odmy do silnika to była róznica 20zl... Takie jedno pytanie jeszcze. Ta wtyczka od przepływki, jak ją zdjąć ? bo nie chciałbym czegoś przy okazji pourywać, bo wydaje się "siedzieć" dość mocno.

thomas198

Dociskasz w strone przeplywki i naciskasz jezyczek i wtedy wtyczka sie wypnie .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

TowerST

w moim przypadku czyszczenie w 100% pomogło, ale wcześniej ją rozebrałem - wyciągnąłem z obudowy czujnik.
RS Mark III / było ST225 / ST150

popek49

Dzisiaj przyjechał przepływomierz, 10min zabawy + odłączenie aku na 20min i po kłopocie :) dzięki za pomoc.

baton

Heh miałem to samo, jednak wsadziliśmy używaną przepływkę z VW i śmiga do tej pory ;)
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej strony na fb jak i skorzystania z oferty Cars-Detailing! Dla forumowiczów fordtuning duże zniżki! ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://cars-detailing.com/

wilhelm

nówka za 200zł, mysle ze warto Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://olx.pl/oferta/ford-focus-ii-2-5-rs-przeplywomierz-CID5-ID5zJpw.html#145165ab5d

TAM

Ale to jest do RS-a, nie ma tego jak włożyć do ST - nawet wtyczka nie pasuje.

T

Cytat: baton w 07.11.2014, 07:10Heh miałem to samo, jednak wsadziliśmy używaną przepływkę z VW i śmiga do tej pory
Pytanie, czy działa właściwie (wątpię). Czujnik jest ściśle skalibrowany z obudową, a często także z konkretnym typem ECU.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Taki przepływomierz działa w ST-ku bardzo dobrze, pod warunkiem zastosowania dolotu z RS-a, a właściwie to jego części od puszki (oryginalna rura, w którą wkręcony jest przepływomierz).