[Focus] Focus II ST 5d black edition

weksla, 03.11.2014, 08:31 « poprzedni - następny »

weksla

Skoti, dla fachowca u jakiego robiłem nie było żadnego problemu. Trzeba tylko dobrac nowe łożyska i tyle.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ethernal

Cytat: weksla w 19.02.2015, 17:54
reasumując wymiana przepływki, lepszy olej i wtryski z RS-a wpłynęły znacząco na obniżenie spalania.
Mały OT:
W wątku kolegi @st-power napisałeś powyższe, czy mógłbyś odp na poniższe pytania:
Wymiana na jaką dokładnie przepływkę? Z RSa?
Wtryski na 550cc?

weksla

Nie kolego. Miałem uszkodzoną przepływkę która dawkowała złą ilość powietrza a co za tym idzie powstawała zła mieszanka. Po wymianie na nową oryginalną problem ustał. Dodatkowo wymienilem wteyski na 440cc z RS-a. 550cc w przypadku serii lub standardowych modów są zbyt wydajne
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ethernal

15.07.2015, 18:45 #573 Ostatnia edycja: 15.07.2015, 18:47 by ethernal
Dzięki za odpowiedzi. ;)

W związku z odpowiedziami mam jeszcze pytania:
czym objawiała się u Ciebie awaria przepływomierza?

Cytat550cc w przypadku serii lub standardowych modów są zbyt wydajne
Czy ta zbytnia wydajność ma jakieś negatywne skutki? Czy jest to tylko nieszkodliwy przerost formy nad treścią?

TAM

Cytat: ethernal w 15.07.2015, 18:45Czy jest to tylko nieszkodliwy przerost formy nad treścią
Szkodliwy, nawet bardzo. ECU nie dopasuje się do tak dużej różnicy wydajności, czego efektem będzie zalewany silnik, duży wzrost spalania, wykończenie katalizatora w kilka tygodni i świecąca lampka check engine. Najprawdopodobniej również praca w trybie awaryjnym.

weksla

Awaria przepływomierza objawiała się w focusie ogólnym błedem sygnalizującym "błąd ukladu ESP" ale nie ma to nic wspólbegonz ESP poprostu ford tak sobie wymyślił. Po podpięciu pod komp byĺ błąd przeplywomierza. Poza tym auto bardzo dużo paliło.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

ethernal

Cytat: TAM w 15.07.2015, 18:55
Szkodliwy, nawet bardzo. ECU nie dopasuje się do tak dużej różnicy wydajności, czego efektem będzie zalewany silnik, duży wzrost spalania, wykończenie katalizatora w kilka tygodni i świecąca lampka check engine. Najprawdopodobniej również praca w trybie awaryjnym.

Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście szkodliwy. Ale rozumiem, że 440cc (+ ewentualnie mod) będą należycie spełniały swoje zadanie, bez szkody dla silnika?

Cytat: weksla w 15.07.2015, 20:47
Awaria przepływomierza objawiała się w focusie ogólnym błedem sygnalizującym "błąd ukladu ESP" ale nie ma to nic wspólbegonz ESP poprostu ford tak sobie wymyślił. Po podpięciu pod komp był błąd przepływomierza. Poza tym auto bardzo dużo paliło.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
U mnie brak takich objawów na szczęście.

weksla

Wtryski 440cc nie zaszkodzą silnikowi napewno
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

yayko

wręcz przeciwnie pomogą :D

ethernal

Dzięki Panowie za konkretne odpowiedzi! O to mi chodziło.
Pzdr.

weksla

Ostatnio korzystając z końcówki urlopu ogarnąłem TYLNE hamulce (były na wykończeniu + były oryginalne od nowości)
Na wymianę poszły, tarcze, klocki, płyn, tylne przewody (NA RAZIE tylko tył w oplocie. Leżały u mnie już z pół roku) oraz płyn hamulcowy.
Nie miałem zamaru tego robic ale po rozebraniu zacisków koniecznościa była równiez wymiana gum uszczelniających cylinderek w lewym zacisku. Kupiłem reperaturki i wymieniłem na oba koła.

Wszystko chciałem zrobic dobrze, bo nauczony doświadczeniem wiem że wymiana tarcz jest tylko pozornie prosta, a bardzo często nawet zawodowi mechanicy popełniaja przy tym błędy, które w przyszłosci skutkują biciem na kierownicy, krzywieniem tarcz, nierównomiernym zużyciem tarcz/klocków.

Auto podbudowane więc zaczynamy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ku uciesze mojej małżonki cześć roboty zabrałem do domu (wymiana uszczelnień) - każdy robił to co lubi:)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Aby wszsytko było jak należy zapiety czujnik zegarowy. Bicie tarcz i piasty w granicach tolerancji. Więc zakładamy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tutaj już pierwsze kilometry po montażu i odpowietrzeniu układu, na przejaźdzce z bratem:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

yayko

Wszystko fajnie :)
Jakie tarcze założyłeś?

weksla

Sorry nie podałem:
Tarcze Hamulcowe EBC Ultimax
Klocki Galfer Sport
Przewody oplot HEL
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

weksla, czy ta wymiana hamulców oznacza, że zrezygnowałeś z zakupu zestawu big brake kit, o którym rozmawialiśmy?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seba to zestaw na tył :D

Odnośnie big brakes to napewno odwlecze się w czasie ze wzgledów finansowych.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps