Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Dystanse 5x108

sseebbaa1, 26.11.2014, 16:27 « poprzedni - następny »

weksla

Skoti nie strasz mnie. Dystans już założony. Eibach leży w garażu. A bilstein w planach. Nie może nic obcierać! Ja na rakiej konfiguracji w mk3 kombi jeżdże od kilku lat i nie zamieniłbym na nic innego. Dodam że wg mnie seryjną foką strasznie majga. Mondkiem wchodzę dużo pewniej i szybciej w zakręty nawet na zimowych 16" niż focusem st
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

skoti79

Ja nikogo nie straszę, tylko stwierdzam fakty. Tomek mówił, że u Niego wszystko było dobrze, u mnie niestety nie. Tylko, że u TAMa nie było sprężyn obniżających. Teoretycznie wygląda, jakby wszystko miało być ok, ale nie było :). Normalnie jak się jeździło to nic się nie działo, ale dziury, szybszy zakręt, większy załadunek ... tarło. Myślałem o zmianie sprężyn na HR-y, ale dołożenie gum temat załatwiło. Natomiast może u Ciebie będzie OK, bo z tego co widzę to tylko ja mam takie dziwne przygody :), np ostatnio pompa paliwa się zatarła :D

TAM

Cytat: weksla w 02.03.2015, 13:27Mondkiem wchodzę dużo pewniej i szybciej w zakręty nawet na zimowych 16" niż focusem st
weksla, nie chcę Cię straszyć, ale to znaczy że masz popsutego Focusa. Normalnie sytuacja jest dokładnie odwrotna, ciężko nawet porównać pod tym względem Mondeo do ST. Może to tylko sprawa gemetrii, radzę sprawdzić jak najszybciej WSZYSTKIE ustawienia.

skoti79

Jedno jest pewne, obniżony i utwardzony lepiej trzyma się zakrętu :D

weksla

02.03.2015, 15:02 #109 Ostatnia edycja: 02.03.2015, 15:19 by weksla
Tam mam przejżane zawieszenie i wymienione wsystkie tuleje/wahacze z tyłu. Wykluczam że coś w zawieszeniu jest nie tak bo sprawdzały je 2 niezależne zakłądy mechaniczne specjalizujące się w Fordach.
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ja pisze o moim mondeo kombi gdzie mam załozone sprężyny Eibacha i Bilsteiny B6, więc sądzę że jest to lepsza specyfikacja niż seria w foce.

« Dodane: 02.03.2015, 15:19 »

P.s
No chyba ze ja nie umię jeździć Focusem, bo nim zrobiłem dopiero 3 tyś km, a mondeo 120tyś :D:D:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Mimo Eibacha i Bilsteinów seryjny ST powienien jeździć lepiej niż Mondeo, który jest większy, cięższy i fabrycznie nie projektowany na sportową jazdę. Zresztą sam napisałeś "seryjną foką strasznie majga", co jest krótko mówiąc dziwne. Jeśli sprawdziłeś dokładnie elementy zawieszenia to już konkret, ale czy na pewno sprawdziłeś (i masz wydruk) ze wszystkich parametrow geometrii? Najlepsze zawieszenie nic nie da, jeśli geometria jest nieprawidłowa. Bo to, że jeszcze nie umiesz jeździć Focusem zdecydowanie wykluczam :-) . Prędzej uwierzę w to, że Focusem jeździsz po prostu znacznie szybciej i to powoduje takie odczucia. Zawsze możesz pożyczyć od kogoś G-Techa i sprawdzić jakie przeciążenia występują w obu samochodach na tym samym zakręcie. Ale dokładna weryfikacja geometrii przede wszystkim (chyba że masz wydruk i wszystko gra w 100%).

weksla

Hehhe no tak.
Geometrie robiłem po wymianie wahaczy tył i niektórych tulejek oraz śrub do ustawiania zbieżności. Fakt wydruku nie zabrałem ale powiedzieli mi na stacji że jest wszystko ok. Ustawili tył po zrobieniu zawieszenia i tyle. Auta nie ściąga jedzie prosto. Bardziej skłaniałbym się ki zużytym amortyzatorom bo są jeszcze fabryczne a auto dobija do 100tys
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Tak, to jak najbardziej mogą być zużyte amorki, ale niepokoi mnie coś innego - nie da się ustawić geometrii tyłu. Zawsze ustawia się geometrię jako całość, inaczej nie ma to sensu. Auto może jechać prosto. nie ściągać, a geometrię i tak mieć do niczego.

weksla

Przepraszam mój błąd rzecz jasna że była robiona całościowo
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

skoti79

Jak miałem walnięty jeden amortyzator z tyłu, to musiałem się kierownicy trzymać żeby z fury nie wypaść, tak go woziło :)

sseebbaa1

Dystanse z Dystomu wylądowały też w S-Maxie.

Cztery dystanse o grubości 20 mm każdy.
Felgi oryginalne Fordowskie 7,0 x 17  ET50
Opona 225/55 (a więc wyższy profil niż oficjalnie)

Wygląda to tak, jakby na przód mógłby wejść nawet minimalnie grubszy dystans. Tył jest już na granicy.
Nie sprawdzałem jeszcze auta przy większym obciążeniu, bo dwa dni temu zamontowałem dystanse.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

20.03.2015, 18:22 #116 Ostatnia edycja: 20.03.2015, 18:24 by MAG
No, teraz nawet na tych małych felgaqch całkiem spoko wygląda....

Nie dziwota, że u mnie przy dystansach 20mm i felgach 7,5J18 ET40 z tyłu ocierało ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Powiedzcie mi, czy mieliście jakiś efekt zwiększonego bicia kół po ich zamontowaniu? U mnie lekko zaczęły bić koła. Dziś byłem doważyć. Ale zdjąłem jednocześnie na próbę. Bez dystansów nie czuję tego bicia. Jutro pewnie jadę jedną felgę lekko podprostować, wtedy zobaczę jak będzie. Nie wiem, czy piast nie doczyściłem zbyt dobrze, ale tu ogarnięcie ludzie od kół mówili, że jest ok, że to co mam, nie powinno mieć wpływu.

Jedno wiem. Bez dystansów auto już nie wygląda ;) Widać różnicę.
Na dystansach jeszcze nie jeździłem jakoś bardziej agresywnie zatem nie wiem czy czuję różnicę w trzymaniu, ale bez nich jakbym lepsze czucie (na układzie kierowniczym) miał. Może to być złudzenie.
Wracając do dystansów, na przód zapodam chyba 30mm. 20mm na tył jest ok, na przodzie zostawia trochę miejsca.

Jedno jest pewne. Oba ogarnięte zakłady od opon mówiły, że solidnie zrobione są te z dystonu.

Alek

Nic takiego nie zauważyłem, nawet gdyby dystans był gdzieś niedoważony to promień jest śmiesznie mały, no i ile może ważyć taka niedokładność w takim lekkim (w stosunku do felgi z oponą) elemencie ? Raczej szukaj krzywej felgi. Ewentualnie dla spokoju twego poszukaj warsztatu który doważa, czyli wyważa koło założone na samochodzie, więc razem z tarczą, półosią i dystansem.

Jak dla mnie to wyjaśnieniem jest nasza własna ludzka ułomność, znaczy coś w aucie właściciel zmienił i zaczął się bardziej przysłuchiwać, bo a nóż to nowe co przykręciłem to złe jest ;) chyba wszyscy tak mamy ?

ethernal

Czy ktoś stosował dystanse do Mondeo Mk4? Potrzebuje potwierdzenia, że dystanse 20mm na stronę będą ok do fordowskiej felgi o rozm. 8Jx18H2 ET55? Myślę o dystansach firmy Dystom.