Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Dystanse 5x108

sseebbaa1, 26.11.2014, 16:27 « poprzedni - następny »

Mateoo

tak tylko 18mm na przód to za dużo i będą opony wystawać z zderzaków i mogą nadkola ocierać przy zakręcie. to za dużo a nie da się założyć cieńszych ze szpilkami dodatkowymi. tu jest problem. nie chce zmieniać szpilek z piaty bo kupa z tym roboty. myślę ze 18mm na tył poprawi latanie dupy bokami no i poprawi wizualne rs-a

sseebbaa1

Co masz na myśli pisząc: "ze 18mm na tył poprawi latanie dupy bokami"?
Poprawi żeby latało, czy żeby nie latało? Jaki problem masz ze swoim RS-em?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ale przeciez wystarczt kupic dystanse przykrecane do piasty i juz nie ttzeba wymieniac zadnych szpilek.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Mateoo

rs ma szpilki z piastą w komplecie :) jak będzie z tyłu szerszy czyli będą dystanse nie będzie bardzo  wychodziłbokami z zakrętu

sseebbaa1

Uważam, że nie masz racji, bo lekka nadsterowność w przednionapędówce jest zaletą. Można "dokręcać" zakręty przez odpuszczanie gazu, a nie biernie wyjeżdżać przodem z zakrętu jak jakaś Vectra :)
To dzięki takiemu stylowi prowadzenia Mondeo mk3 pokonywało na torze wszystkich innych konkurentów, a Focus też to robił ze swoimi bezpośrednimi rywalami.
Proponuję jednak, aby tę część dyskusji przenieść do jakiegoś nowego tematu o wpływie dystansów na prowadzenie RS-a lub kontynuować w już założonym temacie dotyczącym dystansów w Mondeo ST220
---> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3487.msg35400.html#msg35400
(od postu #53 zaczęliśmy rozważać wpływ różnych grubości dystansów na osiach)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy


siaraST

Ja również wysłałem zapytanie o dystanse do mojego Focusa MK2 FL, chciałem wrzucić 20mm, ale ktoś na FCP powiedział, że będzie ocierać z tyłu więc chyba zdecyduję się na 15mm :) Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

weksla

Ja mam 15mm nic nie obciera. Z tego co wiem na 20mm przy standardowym zawieszeniu też nic nie obciera
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

yayko

na eibachu też nie obicera przy 20mm :)

sseebbaa1

Cytat: yayko w 01.03.2015, 21:09
na eibachu też nie obicera przy 20mm :)
Sprawdzałeś to tak porządnie? Z kompletem pasażerów i jeszcze jakimś bagażem na pofalowanej drodze?
Mi zabrakło zapału, żeby specjalnie taki test przeprowadzić, a normalnie w takiej konfiguracji nie jeżdżę.

No i należy pamiętać, że kombi ST220 ma więcej miejsca w tylnych nadkolach, niż sedan i hatchback. A to tylne opony szybciej będą obcierały na "dobiciach".
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

skoti79

02.03.2015, 07:42 #100 Ostatnia edycja: 02.03.2015, 07:45 by skoti79

To ja pisałem,  dotyczy focusa ST.
U mnie nawet na 15mm przód i 20 mm tył obcierało przy eibahu i B6. Przód obcierał na ostrych zakrętach dziurawych, a tył prawie ma wszystkicquotech. Ale może srebrne ST ma inaczej, bo inni nie mieli problemów,  albo słabo testowali. Dodam, że na oponie 235mm. Temat rozwiązałem dorzucając gumy w sprężyny.  TAM przy nieobniżonym zawiasie, na tych samych dystansach miał OK.

yayko

sprawdzałem nie obciera o nadkola z kompletem :P
ale za to obciera o nadkola tak mi się wydaję jak ostatnio holowałem szwagra samochód  :)

skoti79

Cytat: yayko w 02.03.2015, 09:18
sprawdzałem nie obciera o nadkola z kompletem :P
ale za to obciera o nadkola tak mi się wydaję jak ostatnio holowałem szwagra samochód  :)
Ale Ty masz mundka :)

yayko

to nie wiecie jak się nadkola wypycha :)

skoti79