Jakie opony polecacie letnie do RS-a?

steveno, 04.02.2015, 08:31 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

To nie jest akurat moja rada :)
Ja kupiłbym któregoś ze zwycięzców testów, a nie środek stawki.
Wiem, wiem... różnie potrafi to być z testami. Ale ja tak właśnie bym zrobił.

Jeżeli w kilku (różnych) testach te opony nie wygrywają, to coś to może już oznaczać. Są to dobre opony i błędu nie popełnisz, ale jednak nie są najlepsze.


Już to gdzieś pisałem, ale warto to powtórzyć zwłaszcza na forum usportowionych samochodów: wszystkie ciężko wywalczone (przez producenta i tuningującego kierowcę) zalety auta w zakresie prowadzenia, przyśpieszania, hamowania przekazywane są TYLKO przez cztery punkty w przestrzeni.
Zgadnij, które to punty? :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Tylko że zwycięzca stawki niekoniecznie oznacza najlepszą oponę :-) Wszystko zależy od tego, co się rozumie przez "najlepsza", a to z kolei zależy od przeznaczenia opony. Tymczasem "zwycięzca" to taka opona, która zebrała najwięcej punktów, to wszystko. A przecież mogła dostać max za jazdę na suchym, za głośność i za zużycie, ale z jazdą na mokrym może być już średnio... Ja patrzę na KAŻDY istotny z punktu widzenia bezpieczeństwa parametr opony i ważne jest, żeby WSZYSTKIE były dobre, wcale niekoniecznie najlepsze! Wtedy opona jest przewidywalna, wiadomo czego się po niej spodziewać niezależnie od tego czy jedzie się w upale na suchym czy w strugach jesiennego deszczu. Co innego, gdy ktoś potrzebuje opon na tor, ale wtedy też raczej nie decyduje się na jeden rodzaj.

snafu

A jak z głośnością tych Ultrac Sessanta? Poza fokami mieliście w jakimś bardziej cywilnym aucie? Też musze na ten sezon kupić i jeśli nie conti to te. Ale czytam, że ludzie czasem narzekają na głośność. 

JAM

Jeżdżę na US od roku. Idealna cisza. Pod tym względem są chyba jednymi z najlepszych w swojej klasie.
Kolega st-power (ST220) również jest z nich zadowolony.

sseebbaa1

TAM zgadzam się z Tobą. Trzeba umieć czytać te testy :)
Dla mnie dużym wyznacznikiem jest zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ten parametr też ma bardzo duże znaczenie dla przyczepności na suchym przy niższych temperaturach otoczenia. Np. przy 10 st.C lepiej zachowuje się opona, która jest dobra w deszczu (gdy porównujemy dwie opony równie dobre w teście na suchym). Badania testowe na suchych nawierzchniach chyba z reguły są robione przy temperaturach powyżej 20 st.C, więc te wyniki nie pokazują, jak opona trzyma na suchej, ale zimnej jezdni. Dla mnie takim przykładem jest wspomniany w innym temacie Bridgestone RE050A, który cudnie zachowuje się w środku lata, ale już spadki temperatur powodowały utratę dużej części przyczepności (mimo że dalej było sucho).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,1629.msg40662.html#msg40662
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2015, 12:44Dla mnie takim przykładem jest wspomniany w innym temacie Bridgestone RE050A, który cudnie zachowuje się w środku lata, ale już spadki temperatur powodowały utratę dużej części przyczepności (mimo że dalej było sucho).
Właśnie o to chodzi! Dlatego od momentu, gdy zdarzyło mi się jechać na US w temperaturach ujemnych, a nawet po śniegu, i radziły sobie znakomicie, jestem nimi zachwycony. Natomiast podobną sytuację do opisnej przez Ciebie maiłem kilka ładnych lat temu ze skądinąd bardzo dobrymi Yokohamami A520: w lato super, ale poniżej plus 5 stopni jak smarowane deski surfingowe.

snafu

Zanabędę w takim razie US.

szaman696

Hmmm to f1 Eagle czy Us..

sseebbaa1

F1 Eagle!
Na 225/40R18 w ST220 jeżdżę w zakrętach po mokrym asfalcie (ale bez kałuż) z prędkościami zbliżonymi do tych osiąganych na oponach 205/55R16 we wcześniejszym TDCi ale na suchym :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

US!
W ujemnych temperaturach nadal jeżdżą dobrze! :-)

snafu

Pod koniec marca zatem letni setup wejdzie :)

szaman696

Czyli pewnie obie opony dobre w marcu coś muszę kupić zobaczymy jakie będą ceny i dostępność

snafu

15.02.2015, 23:28 #42 Ostatnia edycja: 15.02.2015, 23:42 by snafu
Kurcze US pod s-maxa (235/45 R18 98 Y) są droższe od CSC5 :)
W sumie jedynie wolniejsze zużywanie teraz może mnie przekonać. Conti w tak ciężkim aucie ponoć znikają w oczach jeszcze szybciej, niż zazwyczaj.

Spytam jeszcze. US mają rant chroniący felgę? Nigdzie nie wspominają o nim, choć tutaj chyba pało, że mają?

TAM

Mają. A jaką najniższą cenę znalazłeś?

snafu