Focus RS -- mk2 vs mk3

carlosc, 07.02.2015, 18:46 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

A ktoś potrafi obstawić przyszłą cenę nowego Focusa?
Ma się pojawić za około rok, ale w sumie to już można pobawić się w typowanie :)

Ciężko określić to w pieniążkach, ale myślę, że nowy RS musi być tańszy od Golfa R i Imprezy STI...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Sądzę, że będzie jak zawsze, czyli będzie kosztować tyle samo co obecny, uwzględniając ogólny wzrost cen.

skoti79

Nie wierzę,  że będzie taki tani.  Gdyby kosztował około 130 tysi, to pójdzie jak świeże bułeczki :D

TAM

Czyli też tak, jak było do tej pory :-)

yayko

i chyba o to chodzi fordowi :D


« Dodane: 02.03.2015, 11:16 »

btw
lepiej sprzedać więcej z mniejszą marżą :D

TAM

Oczywiście, ale nie tylko o to chodzi. Przy dzisiejszej technologii naprawdę nietrudno jest zrobić samochód, który będzie mieć moc 300, 400 czy 600 KM i więcej. Każda większa firma produkująca samochody jest w stanie to ogarnąć. Sprawa jednak rozbija się o koszty, a Ford jest chyba jedyną firmą, która potrafi wyprodukować wspaniale jeżdżący samochód ze sporą mocą i przy stosunkowo niskiej cenie. No i jeszcze bez wiru w zbiorniku paliwa.

yayko

no fakt :)

sseebbaa1

Myślę, że gdyby teoretycznie dzisiaj RS wchodził do sprzedaży, to nie mógłby kosztować więcej niż 140.000 zł w podstawowej konfiguracji. Chodzi mi tu o argument konkurencyjności ceną z innymi samochodami.

Obecnie Golf R (2.0T, 300KM, 4x4) z manualną skrzynią kosztuje 149.290 zł. Nie sądzę, aby Ford wycenił swojego RS ponad cenę takiego bezpośredniego konkurenta.
Chociaż rzeczywiście cena musiałaby być bardziej na poziomie 120.000 - 130.000 zł, żeby potencjalni kupujący nie zerkali nawet na dopracowanego przecież Golfa.


Subaru Impreza WRX STI (2.5T, 300KM, 4x4) kosztuje 44.000 Euro, a więc 189.000 zł. Ale Impreza to trochę inna bajka :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Flaman

Cytat: TAM w 02.03.2015, 11:35Ford jest chyba jedyną firmą, która potrafi wyprodukować wspaniale jeżdżący samochód ze sporą mocą i przy stosunkowo niskiej cenie. No i jeszcze bez wiru w zbiorniku paliwa.

Być może wynika to z faktu, że jako jedna z nielicznych firm na Świecie może być w pełni samowystarczalna, począwszy od surowca(kopalnia/ wydobycie), kończąc na parku maszynowym, produkcyjnym.
Najpierw ogarnij siebie, potem auto.

skoti79

Z tym wirem w zbiorniku paliwa to bym się nie zgodził. Porównywalna moc w VAG wcale więcej nie pali, a śmiałbym rzec, że mniej.

Kris1976

Cytat: sseebbaa1 w 02.03.2015, 11:57Chociaż rzeczywiście cena musiałaby być bardziej na poziomie 120.000 - 130.000 zł, żeby potencjalni kupujący nie zerkali nawet na dopracowanego przecież Golfa.
eee no bez przesady...nowe ST tyle kosztuje
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://otomoto.pl/ford-focus-mk3-ford-focus-st-C33279552.html

wg mnie za RS-sa to będzie min 150 tys czyli mniej więcej cena jak za R-kę
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

sseebbaa1

Nowy Focus ST teraz zaczyna się od 115.750 zł.
Zatem RS mógłby kosztować 20.000 - 25.000 zł więcej.

Pamięta ktoś jaka była różnica cenowa w katalogach pomiędzy tymi modelami w latach, gdy oba były produkowane?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

A ktoś czytał jaki potencjał ma ten silnik 2.3? Co np. robią na nim za oceanem? W R wystarczy lekko musnąć i pod 400KM się kręci. Przypuszczam, że CompSport przy stage 4 podejdzie pod 500 KM.

sseebbaa1

Trzeba zerknąć na najnowszego Mustanga, który w serii wypluwa 310 KM. Ja nie sprawdzałem ile z niego wyciskają.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Ano ciekaw jestem potencjału i tego, co trzeba zrobić. Fajnie, że w stanach będzie temat dobrze rozeznany. Jeśli 450 będzie się robiło bez większego dumania, będzie petarda. Tylko brak dwusprzęgłówki boli.