Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 19.07.2010, 22:55 « poprzedni - następny »

boner

dobry kierowca w tym mondeo 2,2 ale czasy na 1,4 liche :)  Moje ST220 swego czasu robiło 14,55 bez tylnych siedzeń, koła zapasowego i na pożyczonych slick'ach z Volvo.  :evil:  . W pełnym oprzyżądowaniu na drodze robie czas 15,2 czyli różnica jest.
Ja raczej nigdy nie kupie już diesla dla mnie ma więcej minusów niż beznyniak, ojciec ma 530d wcześniej brat jeżdził 330d i też się troche tymi dieslami jeździło także wiem o czym mówie i nie wyssałem tego z mojego widzi mi się. A tak apropos to uważam że BMW ma najlepsze silniki diesla.
Nawiązując do beemek 328 to są szybsze od ST220, tylko raz wygrałem, ale w finale w Sochaczewie z 328 ale prowadzonym przez kobiete  :D . Zreszta każdy samochód jest inny. nie można sie sugerować jednym przypadkiem.
Mnie zjebutali na youtubie chcieli mi w komentarzach prawo jazdy zabierać  :D bo zobaczyli jak ST220 przegrywa z Ibizą bo mi trójka nie weszła
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=w8fcKvkAFDo
Kiedyś ze świateł równo "szedłem" z Audi A6 3.0TDI myślałem że dostane baty a on tylko odskoczył na początku ze swoim 4x4 a później rów Nmko. Do czego zmierzam .... chyba do tego że nie można się odwoływać do jednego wydarzenia też raz wygrałem z Porshe ale nie wierze że gościu się starał ścigać. Dobra zgubiłem się nie wiem co chciałem przekazać :) troche jestem zawiany i nie bedę tego kasował tylko puszcze w ten temat bo za dużo sie napisałem.  ;)

weksla

brawo boner, przynajmniej piszesz szczerze, a nie tylko benzyna itp. 3.0 tdi 3.o V6 szliście równo i tyle....
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

boner

wiesz już tyle razy dostawałem baty od ropniaków że już dawno przestałem się wstydzić :)

« Dodane: 01.08.2010, 23:11 »

ale jeszcze jeżeli chodzi o to Audi A6 3.0TDI to na trasie ST220 lepiej wypadało ... oczywiście mówie tutaj o takim ściganiu z zamiarem wyprzedzenia już ci mówie dlaczego. Ja na trójce pociągnąłem do 150km/h i na czwórce mogłem jechać do 210km/h i w tym czasie go wyprzedzałem bez mydła bo on wrzucał pewnie piątke a później szóstke i jednak mu obroty za każdym biegiem spadały i dużo tracił. Tylko ja przy tym skopciłem 20litrów byny a on pewnie z 10 ropy no ale to już inna bajka i chyba każdy wie że to plus dieslów.

bd77

temat rzeka rośnie (a właściwie płynie) :)

ja mogę się przyznać - szukałem na początku V6, ale nie ST 220
(ostatnia zima w wawie nawet jeżdżąc dość wysoką foczką była koszmarna)

wybór niestety maluteńki, pomyślałem o tdci 2,2, szukałem i straciłem cierpliwość
bo same kiszki trafiałem (może z jednym wyjątkiem, ale stchórzyłem, bo gość miał od niemalże nowości chip vtecha)

skończyłem ze średniakiem i raz go kocham, a raz nienawidzę;)


T

Cytat: weksla w 01.08.2010, 22:14
i nie gadaj mi o tunelu aerodynamicznym, bo to naprawdę już śmieszne zaczyna się robić:)
Nie kompromituj się. Opór powietrza ma bardzo duże znaczenie przy dużych prędkościach, co jest szczególnie wyraźnie widoczne w przypadku stosunkowo słabych aut.

Cytat: weksla w 01.08.2010, 22:14
Tomasz specjalnie dla ciebie (wiem jestem upierdliwy) znów przytoczę ten oto link:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/243788-mondeo-titanium-x-2-2tdci.html
Już to wszyscy widzieli. To jedyne lub jedno z niewielu TDCI o tej mocy, konkretnie podłubane, a gość wygrywa prawie wszystkie wyścigi już na pierwszym biegu bo umie dobrze ruszać.

Cytat: weksla w 01.08.2010, 22:14Może to 2,2 a nei 2,0 ale nie sadzę żeby to miała tak duże znaczenie. poza
tym auta pokroju E39 myslę ze nie stanowią dla tego 2,2 większego kłopotu, on łyka je na śniadanie:)
Taaa, zaraz dojdziesz do wniosku, ze Twoje 2,0 po "chipowaniu" o mocy 160 koni to praktycznie to samo co jedno z najbardziej podłubanych 2,2 o mocy grubo ponad 200 koni.

« Dodane: 03.08.2010, 02:52 »

Cytat: weksla w 01.08.2010, 22:50
brawo boner, przynajmniej piszesz szczerze, a nie tylko benzyna itp. 3.0 tdi 3.o V6 szliście równo i tyle....
Ale kto tu pisze "tylko benzyna"? To oczywiste, że są szybsze diesle niż ST220 nie mówiąc o 2,5. Dlatego porównujemy ze sobą konkretne silniki. A co do tego testu to zastanów się co zostało porównane, ile kosztują oba auta i ile lat ma konstrukcja porównywanych silników. O tym, że 3,0 TDI to silnik doładowany, a ST220 wolnossący już nawet nie wspomnę...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Cytat: Tomasz w 03.08.2010, 02:44
Nie kompromituj się. Opór powietrza ma bardzo duże znaczenie przy dużych prędkościach, co jest szczególnie wyraźnie widoczne w przypadku stosunkowo słabych aut.

Do tego wzrasta wykladniczo, wraz ze wzrostem predkosci. Kiedys jak sie bylo mlodym i biednym, to na autostradzie sie dogadalem z kierowca ziezarowki ze bede za nim jechal 200KM schowany. Efekt ? 2litry mniejsze spalanie :)

weksla

Tomasz to Ty się nie kompromituj, na naszych drogach szczególnie krajowej "1" ten tunel ma takie znaczenie że pała mięknie heheheh Ty się nie kompromituj.
Jeśli znasz trochę angielski to ten 2,2 ma niecałe 190ps i 500nm a nie tak jak napisałeś grubo ponad 200 i czy ja wiem czy to znowu tak dużo, szybko odrzucasz ten link bo ci poprostu nie wsmak jak robi dużo mocniejsze benzyniaki. Daj już spokój i najlepiej zamknąć ten temat bo on absolutnie nic nie wnosi.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KLUSEK

Ale weksla innym zarzucasz wybiorczosc i chcesz zamkniecia tematu. Dyskutuj merytorycznie.

Twoje argumenty takze nie sa duzo warte. Rzuciles linkiem diesla co robi benzyne. Rozumiem ze jak teraz kos rzuci linkiem jak benzyna robi diesla to uznasz wyzszosc benzyny ? Na tej zasadzie rzadzasz od nas uznania diesla.

Petersan

Cytat: weksla w 03.08.2010, 10:07
Daj już spokój i najlepiej zamknąć ten temat bo on absolutnie nic nie wnosi.

ale jaka zabawa  :D
pzdr
Peter

T

03.08.2010, 12:06 #129 Ostatnia edycja: 03.08.2010, 12:40 by badger
Cytat: weksla w 03.08.2010, 10:07
Tomasz to Ty się nie kompromituj, na naszych drogach szczególnie krajowej "1" ten tunel ma takie znaczenie że pała mięknie heheheh Ty się nie kompromituj.
Na DK prawa fizyki przestają obowiązywać?

Cytat: weksla w 03.08.2010, 10:07
Jeśli znasz trochę angielski to ten 2,2 ma niecałe 190ps i 500nm
W przeciwieństwie do Ciebie znam i wiem co oznacza określenie "wheel hp".

Cytat: weksla w 03.08.2010, 10:07szybko odrzucasz ten link bo ci poprostu nie wsmak jak robi dużo mocniejsze benzyniaki.
Robi bo dobrze jeździ. Widać to ewidentnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

no to znaczy że te kilkanaście aut co dostaje po dupie prowadzą sami słabeusze, albo może kobiety co??
Daj spokój bo normalnie nie chce mi się już was słuchać, ja nie oczekuje byście uznali wyższość jednostki wysokoprężnej, nawet tego nie chce.
A na krajowej jedynce przy prędkościach 60 w porywach 100km/h na odcinku toruń-łdz na pewno ten tunel ma zajebiste znaczenie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 03.08.2010, 13:53
no to znaczy że te kilkanaście aut co dostaje po dupie prowadzą sami słabeusze, albo może kobiety co??
Oglądałeś w ogóle te filmiki?

Cytat: weksla w 03.08.2010, 13:53A na krajowej jedynce przy prędkościach 60 w porywach 100km/h na odcinku toruń-łdz na pewno ten tunel ma zaj...iste znaczenie.
ROTFL. To jak on Ci niby miał odjechać jak się obaj snuliście z prędkością żółwia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

wyobraź sobie że szczegółowo każdy oglądałem
a taka była prędkość zasadnicza, a dało się wyprzedzać i przyspieszać nawet do 150 więc dlatego sądzę że tunel tam nie odgrywał praktycznie żadnej roli
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 03.08.2010, 14:58
wyobraź sobie że szczegółowo każdy oglądałem
To może obejrzyj raz jeszcze? ;)

Cytat: weksla w 03.08.2010, 14:58
a taka była prędkość zasadnicza, a dało się wyprzedzać i przyspieszać nawet do 150 więc dlatego sądzę że tunel tam nie odgrywał praktycznie żadnej roli
Przy 150 km/h opór powietrza nie ma znaczenia? Nie osłabiaj mnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Oktan

no i jestem po lekturze tego wątku (czytałem od 1-go posta) i powiem tak:
co jest lepsze od dużej pojemności ??
jeszcze większa pojemność

RSSS i boner o tym pisali właśnie - jak na razie nie stać mnie na V8 Made In Usa, mam to co mam (jak każdy raz auto b. lubię, za innym razem puściłbym go do rzeki)
koszta są dla mnie b. ważne, a to czy mnie objedzie jakieś V6 czy nie ?? mam spinać poślady z tego powodu ??

Mondeo generalnie nie jest wyścigówką a tym bardziej kombi ...

spór nt. wyższości V6 nad modyfikowanym TDCi należy zrobić:
- w tych samych nadwoziach,
- na tym samym paliwie,
- na tych samych kołach i oponach,
- mniej więcej wyrównać mas obu aut (zabieg przecież stosowany cały czas w rajdach - dociążenie auta),
- obaj kierowcy naczczo ;)
- droga BEZPIECZNA !!

PS.: wisi mi czy dostanę baty od V6 ...
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm