Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Focus RS vs większe auta

marcin uk, 02.02.2015, 02:23 « poprzedni - następny »

marcin uk

TO ten z M5 to chyba niedzielny kierowca :)
Cytat: caqerr w 03.02.2015, 08:50Pytanie na jakie m5 trafiłeś i czy kierowca wiedział,że się ściga :p
Dobre pytanie :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=OVUauOirFmU

CLS vs Ford RS.

sseebbaa1

CLS ma sporo większą moc. Na prostej będzie szybszy.
Ale w pierwszym lepszym zakręcie polegnie.
Seryjny RS na suchym torze osiągał czasy takie jak Mitsubishi EVO X, a więc czteronapędówka o takiej samej mocy.
Skoro takie czasy miał RS mimo FWD, to chyba nieźle...

Ja osobiście nie zdzierżyłbym auta, które na wprost jedzie super, ale nie potrafi skręcać.

Takie wrażenia i to w wydaniu wręcz karykaturalnym miałem, kiedy kolega pożyczył mi Chryslera 300C 5.7 HEMI.
Odejście na wprost było genialne, dźwięk obłędny, komfort też OK. Ale kiedy tylko dojechałem do zakrętu czy ronda, to wiedziałem, że swoim mułowatym ST220 ze standardową mocą objechałbym go 3x.
W "Kryśce" skręcanie polegało na mozolnym przenoszeniu całego wielkiego przodu na nowy kurs i dopiero wtedy możliwe było ponowne deptanie gazu żeby na prostej popisać się odejściem.

Nie porównuję 300C do CLS, bo ten drugi to zdecydowanie lepsza konstrukcja, ale chodzi mi o porównanie charakterystyk samochodów.

Jeszcze do niedawna też myślałem o kupnie takich samochodów o których mówi marcin uk.
Ale po zakupie ST jeszcze bardziej polubiłem zakręty i dlatego teraz po prostu nie umiałbym z tego zrezygnować. Jestem w stanie poświęcić komfort, dla bezpieczeństwa, które wynika właśnie z lepszego czucia drogi (czyli to co pisał TAM, #5).

A co do tego wideo, to rozumiem, że RS to ten zielony na drugim planie, a ten niebieski to podkręcony ST.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

Cytat: sseebbaa1 w 03.02.2015, 12:10Seryjny RS na suchym torze osiągał czasy takie jak Mitsubishi EVO X, a więc czteronapędówka o takiej samej mocy.
Skoro takie czasy miał RS mimo FWD, to chyba nieźle...

Fakt imponujace, mialem przyjemnos jazdy w Evo IX 400 , kolegi auto.
Cytat: sseebbaa1 w 03.02.2015, 12:10Nie porównuję 300C do CLS, bo ten drugi to zdecydowanie lepsza konstrukcja, ale chodzi mi o porównanie charakterystyk samochodów.

300cc Made in usa :)

Blizej CLSowi w prowadzeniu do RS niz, 300 uwierz. Najlepiej przejedz sie CLS zmienisz zdanie :)

RS nie kierowalem ale st tak , cls tak (55amg) , M5 e39 tak, e39 M 535V8 mialem, st forda 170 (starego) milalem.

300 cc jako pasazer hmm typowo amerykanski plastki.

Mam troszke obeznania :)  Ktos stwierdzi, ze duza limuzyna S call mesie nie skreca, przejedz sie s500 zobaczysz jak pewnie sie prowadzi.

Oczywiscie nie ma Tu porownania do RS , M3 czy Evo.

Ja szukam czegos posredniego :)

Oboje mamy ST220 i to fajne autka cos miedzy lekkimi wrazeniami ze sportowej jazdy plus duzo miejsca, moj st220 sprawdza sie z zakupami w Ikea pakowny :) az jestem zaskoczony , a mam go juz hmm prawie rok.





sseebbaa1

Poszukiwanie pośredniego rozwiązania może być ciekawe.
Tak jak napisałem, CLS-a chciałbym mieć, bo to w końcu lepsza wersja E-klasy o prześlicznym wyglądzie.
Ale nie będzie to dla mnie "samochód kierowcy", tylko szybki wóz rodzinny. To moje subiektywne zdanie.
Ja akurat wolę mieć S-Maxa do wszystkich możliwych zadań związanych z transportem i rodziną (poza off-roadem), a drugie auto to nawet może być dwumiejscowe, ale za to prowadzące się jak marzenie.

To oczywiście zależy na jakie kompromisy godzi się dany kierowca.

Marcin, a jakie inne pośrednie rozwiązanie chodzi Ci jeszcze po głowie oprócz CLS-a?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

Oprocz CLS - sportowa coupe limuzyna hmmm ciezko znalesc chociaz szukalem bo bardzo dobrze zarabialem i mialem kupic , ale nie nowe tylko 2008-2009 rok i tylko CLS 500 lub 55 , zadne inne nie wchodzilo w gre, ale jak sie praca urwala :) marzenia prysly. Ale nie powiedzialem ostatniego slowa :)

Ja nie jestem singlem i tez musi byc rodzinne :) lub pseudo rodzinne.

Przymierzalem sie oprocz CLS do :

Fajne jest Infiniti fx 35 ponad 280KM i swietnie sie prowadzi :) bylem zaskoczony. Drugi powod to to, ze sie wyroznia , ale nie krzyczy, siedzi sie przyjemnie i  tak cieplo , fajnie wykonczone i przytulne :) naped jazda,  naprawe jazda i prowadzenie bardzo bobre.

Audi a6 lub A8 tylko z silnikiem 4.2 v8

stara bmw X5 4.4

Porshe  cayenne :) na podstawce VW wiec nie az tak drogie w serwisie :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=JzfFg1nLlNY

Auta sporo pala , ale ile mamy zyc, ile chwil, kupie sobie diesla 1.6 w automacie jak bede mial 70 i jesli dozyje :)


wilhelm

03.02.2015, 18:30 #20 Ostatnia edycja: 03.02.2015, 18:32 by wilhelm
Cytat: marcin uk w 03.02.2015, 16:02Porshe  cayenne  na podstawce VW wiec nie az tak drogie w serwisie  

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=JzfFg1nLlNY

Mam do sprzedania :)

W porównaniu do mojej foki to buja nim na zakrętach jak łajbą i nie czuć tak dobrze drogi, ale w zamian jest mega wygodny...

marcin uk

Cytat: wilhelm w 03.02.2015, 18:30Mam do sprzedania

ooo :) ciekawe dawaj wiecje info.

« Dodane: 03.02.2015, 21:03 »

ze jest wygodny to wiem S jechalem