[Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race

luk-90, 30.11.2015, 00:17 « poprzedni - następny »

luk-90

30.11.2015, 00:17 Ostatnia edycja: 30.11.2015, 00:28 by luk-90
Witam, chciałbym po krótce przedstawić wam mojego starego forda. Auto ze Mną od ponad 6 lat i przez ten okres czasu przeszła duzo zmian, seryjnie nudne 1.3 w wersji absolutny golas. Potem zmiana na 1.8 16v silvertop, następnie było boom na torze w Poznaniu i teraz jest 2.0 i kilka dodatków, potem zostało zabawką na wyścigi, tor i ulice. Auto w 95% dłubane tylko przeze Mnie.

Silnik: aktualnie 2.0 zetec blacktop rozebrany do gołej śrubki i poskładany, wymianione tylko pierścienie na tłokach. Głowica wygładzone kanały, wymienione uszczelniacze i splanowana tyle ile trzeba było, seryjny CR. Regulowane kółka rozrządu Esslinger, wałki rozrządu Crane Cams stage 2.

Dolot: Seryjny kolektor Cougar 2.0, wtryskiwacze st170, przepustnica mondeo 55mm, rura dolotu escort RKC, stożek odgrodzony i nadmuch ze zderzaka

Wydech: Kolektor st170 przerobiony według własnej wizji przy zachowaniu oryginalnej długości runnerów, średnica wydechu na całej długości 60mm, dwa tłumiki, końcowy ducato 2.5d

Zawieszenie: aktualnie amortyzatory przednie na grubym tłoku(monotuba upside-down) Delphi (skrócony skok o 2cm) wraz z czerwonym eibachem -40mm. Czekają na przyszły sezon już KW Var 2 z regulacją tłumienia. W wahaczach unibale floflex z łożyskami sferycznymi, wahacze ze zmienionym kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sworznie z wersji rsturbo zwiększające negatyw, poliuretanowe poduszki stabilizatora przedniego i mcpersonów.
Oś tylna została zaopatrzona w belkę fiesty mk5, ze względu na jej większą sztywność i wytrzymałość. tylne KW Var 2 zamontowane, trzeba tylko tłumienie skręcić niżej, bo jest za miękko jeszcze.  Przednia górna rozpórka Wiechers, dolna seryjna z fiesty xr2i, tylna górna własne wykonanie

Hamulce: Przód to zaciski mondeo mkI 260mm wraz z przewodami w stalowym oplocie, tarcze Ate Power Disc, klocki EBC YellowStuff, na tyle konwersja na tarcze z focusa I 260mm w stalowym oplocie i standardowe klocki i tarcze, bo nic ponad to nie jest potrzebne. Do poprawnego funkcjonowania tego zestawu hamulcy w kabinie zamontowałem regulowany korektor siły hamowania. Cały układ na nowych miedzianych przewodach. Serwo i pompa hamulcowa z mondeo mkII.

Skrzynia biegów: Zmodernizowana skrzynia BC( większe łożyska deferencjału) z fiesty rs1800, posiada dobrze zestopniowane krótkie przełożenia, vmax to ok 210km/h, szpera typu torsen rosyjskiej produkcji Val-Racing, własnej konstrukcji short-shifter.

Karoseria: wybebeszona kasta, ściągnięte wszystkie maty bitumiczne, skręcana klatka bezpieczeństwa zgodna z zał. J, dwa fotele kubełkowe Mirco i Bimarco, pasy szelkowe OMP 4M oraz sparco 2'' pomalowana w środku na czarny akryl tak samo jak komora silnika. Cała kasta obspawana na zgrzewach, reperaturki tylne i wyciągnięte ok 1cm i zaklepany rant.

Auto złożone w połowie wakacji w specyfikacji obecnej, zabawa ecumasterem det3 zaowocowała wynikiem 166km i 216nm. Teraz wiązka z Detem3 sprzedana i składam wiązkę pod EMU, liczę, że przy kilku modyfikacjach uda się dobić do granic 180km, na pewno odcinka zostanie przeniesiona do ok 7600, ARP na korbowody już leżą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



kilka fotek z prac
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak wygląda na ten moment
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/9Bi_4iEkkqc

Wiem, że nie jest piękna, lakier się nie błyszczy, ale to jest auto do robienia zamętu, wygląd zostawiam sobie gdzieś na przyszły rok, ważne, że w końcu jeździ, skręca i hamuje jak trzeba, te silniki nie cieszą się wielką popularnością w focusach, które waga zabija, moja fiesta na ten moment waży 890kg, dzięki czemu porusza się na prawdę dobrze


weksla

Sporo pracy. Oby zawstydziła niejednego na drodze☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

damiano

Masz rację seria w foce czy mdo jedzie jak jedzie, ale jest to bardzo tani i wytrzymały  silnik który nie boi się żadnych modyfikacji czy to n/a czy turbo. Za to w fiescie już ładnie poleci (nawet seria). Na Emu to dopiero da radę. Mam pytanie jak z układem kierowniczym bo jak został seria to warto pomyśleć nad wspomaganiem. Wiesz co mam na myśli.
Tune by CARS Upgrade

luk-90

Co do ukladu kierowniczego, na ten moment seryjny bez wspomagania 4.2 obrotu od skraju do skraju. Szukalem magla od wersji rsturbo, bo ma 3,75 bez wspomagania, ale nie do osiagniecia. Pomysl i potrzebne elementy mam juz poukladane na wspomaganie elektrohydrauliczne na pompie z astry oraz maglu z forda KA

damiano

Z KA a taniej z byłoby z Mk4 tylko musisz brać z kolumną bo krzyżaki inne. A i do ka nie znalazłem krzyżaka w zamienniku więc tylko serwis. Co do pompy to najtaniej z escorta Mk 5,6,7 jest mocowana do głowicy i bez wielu komplikacji da się to podłączyć. Ja w moim ERST po założeniu wspomy samochodu nie poznałem szczególnie jak jest szpera i szeroki kapeć.
Tune by CARS Upgrade

luk-90

We fiescie nie ma mozliwosci na pompy z escorta. W wersji z pompa wspomagania jest zupelnie inna lapa przednia. A w fiescie silnik mocowany jest na dwoch lapach, z przodu i z tylu, wiec w ogole kosmos. Jeszcze blacktopa mam posadzonego na przedniej seryjnej lapie, tylną sam skonstruowalem. Wiec najlatwiej dla Mnie jest w tej chwili pojsc w elektrohydrauliczne, do tego bedzie potencjometr i recznie wyreguluje sile wspomagania, na kjs bedzie mocniej, na track day slabiej ;-)