Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

pawpor

Cytat: linkgrabber w 12.10.2012, 18:25kolego ale przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisalem, że NIE POPĘKAJĄ jeśli NIE BĘDĘ JEŹDZIŁ na torze
Fakt, zwracam honor :)

Cytat: Tomasz w 12.10.2012, 19:14nie wykorzysta ich stosunkowo niewielkich zalet, które sprowadzają się głównie do nieco skuteczniejszego hamowania gdy jest ono długotrwałe (otwory poprawiają odprowadzanie pyłu i gazów i pewnie lekko poprawiają chłodzenie).

Wykożysta - gdy jest wilgotna tarcza siła hamowania jest znacznie niższa właśnie z powodu dużej ilości gazów. Taka sytuacja ma najczęściej miejsce na autostradzie w czasie deszczum gdzie długo jedziemy nie hamując. Pierwsze hamowanie wtedy na gładkich tarczach jest znacznie gorsze a nawiercane tarcze powodują to, że mamy cały czas dobry hamulec. W Insigni aby zapobiec temu efektowi zastosowano system osuszania i oczyszczania tarcz - poprzez samoczynne dociskanie co jakiś czas klockówdo tarczy - częstotliwość dociskania zależy takze od intensywności opadów (system jest połączony z czujnikiem deszczu). Niestety powoduje to szybkie zużycie tarcz i klocków...

wilhelm

A jakie są zalety/wady tarcz nacinanych?

auchim

Dobra więc od początku podsumowując kilka ostatnich postów, jaka by to nie była tarcza to przy bardziej dynamicznej jeździe, i nawet nie na torze, to i tak się pognie. Mondeo MK3 tak ma i tyle. Co do fotek Tomasza,moje wyglądały podobnie też były takie pęknięcia, po przetoczeniu okazało się że były tylko powierzchniowe,tarcze śmigają aż miło. A że te zimmermany na foto wyglądaja tak tragicznie to też kwestia źle dobranych klocków.

Cytat: pawpor w 12.10.2012, 23:04Wykożysta - gdy jest wilgotna tarcza siła hamowania jest znacznie niższa właśnie z powodu dużej ilości gazów. Taka sytuacja ma najczęściej miejsce na autostradzie w czasie deszczum gdzie długo jedziemy nie hamując. Pierwsze hamowanie wtedy na gładkich tarczach jest znacznie gorsze a nawiercane tarcze powodują to, że mamy cały czas dobry hamulec.

U mnie wygląda to tak że pierwsze hamowanie to dramat na zimnych nie hamuje i tyle. Na autostradach trzeba co jakiś czas przyhamowywać żeby dogrzewać i mieć pewność że jak trzeba będzie to się zatrzyma.

linkgrabber

jak kupilem auto mialem już założone przez poprzedniego wlasciciela motocrafty, ja je jeszcze dobijalem aż w końcu starło sie na oko 1.5-2 mm z nich z każdej strony i nic mi nie biło i tarcze sie nie pokrzywily ;)

sseebbaa1

Znalazłem konkrety odnośnie modeli samochodów z których przednie zaciski hamulcowe mogą posłużyć do tuningu przednich hamulców Mondeo MK3.
Wiadomo, że podstawowym dawcą jest Focus II ST 2.5T (225KM), ale wątpliwości były jakie jeszcze inne samochody miały te same zaciski. Dzięki poniższej wiedzy łatwiej będzie znaleźć używane zaciski.

Numery zacisków to :
11.9576-9975.2 (lewy)
11.9576-9976.2 (prawy)
producent ATE

Dokładne informacje są na:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/65_newparts/download/2012_04_artikelnummer_en.pdf
patrz od strony 63 do 69
podano tam wszystkie modele Volvo łącznie z wyszczególnieniem konkretnych wersji silnikowych i okresów produkcji, co powinno ułatwić szukanie potencjalnych "dawców" używanych części.

Pozdrawiam.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

Byłem, 2500km trzaśnięte wróciłem.

4ry osoby ze sporym bagażem. No muszę przyznać ze jest dużo lepiej z HAWKami na pokładzie i ATE.

Zwracam Honor to ori Motorcrafty są do dupy jednum słowem.

A co do słabego hamowania. Nie w ST220 nie są słabe hamulce, to jest wrażenie - tu nie ma wspomagania hamowania co w sumie jest dobre, zawsze po depnieciu wiesz czego sie spodziewać a nic Ci nie pomaga. Ponoć tylko w St220 tak jest, w zwykłych MDO już jest wpsomaganie. Ponoć dla lepszego czucia hamulca tak zrobili.


Mała relacja i porównanie klocków bo klocki są z AUDI, na nowe tarcze tzreba było zjechać 0,5mm klocek bo nie dało sie wcisnąć na tarcze, 3 minuty roboty:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 18.10.2012, 10:17Zwracam Honor to ori Motorcrafty są do dupy jednum słowem.
Bo klocki to podstawa. :) Też w to kiedyś nie wierzyłem, jak mówili mi to kumple jeżdżący w KJS-ach etc.

Cytat: NeroN w 18.10.2012, 10:17A co do słabego hamowania. Nie w ST220 nie są słabe hamulce, to jest wrażenie - tu nie ma wspomagania hamowania co w sumie jest dobre, zawsze po depnieciu wiesz czego sie spodziewać a nic Ci nie pomaga. Ponoć tylko w St220 tak jest, w zwykłych MDO już jest wpsomaganie. Ponoć dla lepszego czucia hamulca tak zrobili.
Z tego co pamiętam elektroniczne EBD pojawiło się po prostu w którymś roczniku (ale głowy za to nie dam), wcześniej było coś, co nazywali mechanicznym wspomaganiem awaryjnego hamowania, a w rzeczywistości była to po prostu progresja działania pedału hamulca. Stąd wrażenie "słabych hamulców", bo trzeba dość mocno wcisnąć pedał, żeby zadziałały.

Obiektywnie rzecz biorąc seryjne hamulce w mk3 nie tylko nie są słabe, ale w testach wypadały wręcz jako jedne z lepszych w klasie średniej. Zresztą nic dziwnego, bo podczas gdy większość producentów montowała do takich aut 280 mm to Ford dawał 300. A po swapie przodu z ST225 są wręcz rewelacyjne. Ludzie niestety oceniają hamulce po tym, czy łapią natychmiast po muśnięciu pedału, a te mają inną charakterystykę, stąd opinie o słabych hamulcach.

« Dodane: 21.10.2012, 14:59 »

Cytat: NeroN w 18.10.2012, 10:17Mała relacja i porównanie klocków bo klocki są z AUDI, na nowe tarcze tzreba było zjechać 0,5mm klocek bo nie dało sie wcisnąć na tarcze, 3 minuty roboty
Szczerze, to nie rozumiem po co taka rzeźba. Nie mogłeś kupić klocków do ST225? Przecież wybór jest ogromny...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

pawpor

Cytat: Tomasz w 21.10.2012, 13:28Szczerze, to nie rozumiem po co taka rzeźba.
Żeby założyć Hawki

Cytat: Tomasz w 21.10.2012, 13:28Nie mogłeś kupić klocków do ST225? Przecież wybór jest ogromny...
Hawków typowo do ST225 nie ma ;)a jak widać te z Audi pasują

T

Cytat: pawpor w 21.10.2012, 19:07Hawków typowo do ST225 nie ma ;)a jak widać te z Audi pasują
Ale jest dużo innych klocków, równie dobrych, jak nie lepszych.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

pawpor

Cytat: Tomasz w 21.10.2012, 19:13
Ale jest dużo innych klocków, równie dobrych, jak nie lepszych.
Widzę, że nie jeździłeś na Hawkach. Moim zdaniem (i także naszych klientów) jest to jedna z lepszych propozycji na rynku. Klocki są w cenie EBC Green a osiągami dorównują Yellow Stuff praktycznie przy tym nie pyląc (o co ciężko w Yellow Stuff). W porównaniu do Ferodo jest to klasa DS2500 - choć moim zdaniem ją przewyższa (DS2500 każde piszczy...). Jeżeli ktoś szuka ekstremalnego klocka którego nie trzeba rozgrzewać polecam HP+ - siła hamowania jeszcze większa niż na HPS, jednak trzeba się liczyć ze szybszym zużyciem tarcz

NeroN

Ze względu własnie na podzielone opinie o EBC i Ferodo zdecydowałem się na HAWKi.

Póki co jestem zadowolony. 2 hamowania 180-0 nie robią na nich większego wrażenia. 3cie hamowanie już robi - znika hamulec - dostajemy spowalniacz - no, może jakby jeszcze gnieść mocniej pedał to by hamowało ale juz nie chciałem klocków męczyć.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

weksla

a co zrobiłeś z tymi wtyczkami??:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

NeroN

uciąłem
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

auchim

Jak dla mnie nie ma nic lepszego niż redy. Hamować hamuje jak pewnie wiele innych ale przynajmniej dzięki naprawdę małemu pyleniu łatwo utrzymać felgi we względnej czystości  8)

wild_weasel

Panowie, 3 miesiące temu wymieniłem heble na ASBO z gładkimi Zimmermanami i DS Performance. Hamowanie, nawet delikatne, z prędkości autostradowych - i kierownica drży :/
Dbam o hamulce, nie myję fury po jeździe, omijam kałuże, itd.
Ktoś może polecić jakieś tarcze, na których jeździł min. 6M czy z 5000km i tarcze nadal proste?