Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

T

Może źle Ci to założyli albo masz krzywą piastę?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wild_weasel

Hmm. Na początku co prawda nie testowałem ich przy wysokich prędkościach, ale żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem. Bicie pojawiało się stopniowo.
Jak sprawdzić piasty?
Da się źle założyć tarcze?? Niedawne pomiary wykazały odchylenia ok. 0,01-0,04mm, bicie nie powinno być tak silne...

T

Miałem tak kiedyś, że z powodu krzywej piasty bardzo szybko po założeniu nowych tarcz pojawiało się bicie. Wymiana tarcz pomagała, ale na krótko, a potem znów to samo.

Ale jesteś w ogóle pewien, że to z tarcz?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wild_weasel

No właśnie kojarzę Twój problem z piastami, które krzywiły Ci tarcze. Tylko jak sprawdzić te piasty?
To, że problem tkwi w tarczach, wnioskuję z dwóch faktów:
1. Ewidentnie tylko przy hamowaniu występuje bicie - tym silniejsze, im wyższa prędkość, z której rozpoczynam hamowanie. Kierownica nie drży w ogóle, jeśli nie dotykam pedału hamulca, nawet przy prędkościach rzędu 180km/h.
2. Kolega sprawdzał mi wychylenia tarczy: z początkowych 0,07mm po obróceniu tarczy o dwie szpilki odchylenie spadło do ok. 0,02mm.
W sumie - pkt. 2 właściwie świadczy też o krzywych piastach... mam rację? Gdyby krzywe były wyłącznie tarcze, to obrócenie ich w zasadzie nic by nie zmieniło, nie?

NeroN

No bicie w normie. Dokładnie papierem ściernym piastę przelecieć i tarcze przetoczyć/przeszlifować.

« Dodane: 28.10.2012, 12:20 »

A czy po hamowaniu np. ze 100-0 nie trzymasz znogi na hamulcu ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wild_weasel

Cytat: NeroN w 28.10.2012, 12:19tarcze przetoczyć/przeszlifować
Na aucie, czy bez różnicy?

Cytat: NeroN w 28.10.2012, 12:19A czy po hamowaniu np. ze 100-0 nie trzymasz znogi na hamulcu?
Proszę??? Nie rozumiem pytania :) Czy nie trzymam nogi na hamulcu po hamowaniu? Zazwyczaj nie, chyba że stoję chwilkę i dalej w drogę :)

auchim

Cytat: wild_weasel w 28.10.2012, 19:16Na aucie, czy bez różnicy?
Jak dla mnie bez różnicy byle tylko toczyć naraz z dwóch stron.

NeroN

Toczy się raczej nie na aucie.

Jedziesz, dojeżdżasz do korka/świateł/whatever i hamując jak trzymałeś hamulec tak trzymasz po zatrzymaniu się. Gorąca tarcza oddaje ciepło a gdzie masz klocki nie oddaje.

Ja zawsze po większym hamowaniu staję i po chwili przetaczam się  jeszcze ciut do przodu żeby tarcze spod kloców też ostygły troche.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wild_weasel

Cytat: NeroN w 29.10.2012, 09:35Jedziesz, dojeżdżasz do korka/świateł/whatever i hamując jak trzymałeś hamulec tak trzymasz po zatrzymaniu się. Gorąca tarcza oddaje ciepło a gdzie masz klocki nie oddaje.
Okay, kumam. Takich rzeczy nie robię zazwyczaj - podejrzewam, że trzeba naprawdę ostro jeździć, żeby miało to znaczenie - ale teraz będę w szczególności się pilnował.

Grigori

Poszukuję dobrych klocków do zestawu wraz z tarczami EBC Performance z nacięciami , najlepiej takie o zmniejszonej ilości pylenia coś oprócz EBC green występuje godne polecenia ??

NeroN

ATE, ATE ceramic, EBC red, Ferodo, Ferodo DS, Hawki...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

pawpor

Cytat: wild_weasel w 27.10.2012, 20:49Niedawne pomiary wykazały odchylenia ok. 0,01-0,04mm, bicie nie powinno być tak silne...
Przy takim biciu wszystko wskazuje na zapieczone zaciski - prowadnice zacisku pewnie nie były wyczyszczone i przesmarowane przy wymianie...

wild_weasel

Cytat: pawpor w 26.11.2012, 07:22Przy takim biciu wszystko wskazuje na zapieczone zaciski - prowadnice zacisku pewnie nie były wyczyszczone i przesmarowane przy wymianie...
Z tego, co wiem, to były. Osobiście tego nie robiłem, zostawiłem je u mechanika, który rozmontował zaciski, obejrzał gumy itd., stwierdził, że wszystko w dobrym stanie i nic nie trzeba regenerować, po czym wyczyścił całość i przesmarował gdzie trzeba.
Choć naturalnie jest także możliwe, że mechanik dał ciała i nie zrobił tego, co mówi.

pawpor

Cytat: wild_weasel w 26.11.2012, 20:16Choć naturalnie jest także możliwe, że mechanik dał ciała i nie zrobił tego, co mówi.
Po takich mechanikach też juz poprawiałem, nawet dostali smar do ręki - smar się zgubił i nigdzie nie był użyty...

W Mondeo zaciski trzeba umieć zrobić - wystarczy źle prowadnice założyć i będzie kaplica.

Bicie 0,04mm jest poniżej naszej wyżyłowanej normy którą należy uzyskać przy montażu. Przy mierzeniu tarcz już jeżdżących bicie może być w granicach 0,1mm i nie powinno telepać (jeżeli zaciski chodzą płynnie). Przyczyną bicia w mondeo są też często nieoryginalne gumy zawieszenia - po zmianie na oryginał problem znika :)

wild_weasel

Cytat: pawpor w 26.11.2012, 20:38Po takich mechanikach też juz poprawiałem, nawet dostali smar do ręki - smar się zgubił i nigdzie nie był użyty...
Akurat ten jest sprawdzony od 4 lat - głowice, rozrządy, itd. - wszystko zawsze na tip-top. Choć głowy pod topór nie położę, bo nie kładę za nikogo :)
Cytat: pawpor w 26.11.2012, 20:38Przy mierzeniu tarcz już jeżdżących bicie może być w granicach 0,1mm i nie powinno telepać (jeżeli zaciski chodzą płynnie).
Fuck! 0,1mm to już kosmos!
Cytat: pawpor w 26.11.2012, 20:38Przyczyną bicia w mondeo są też często nieoryginalne gumy zawieszenia - po zmianie na oryginał problem znika Smiley
Zwrócę na to uwagę przy najbliższej okazji, choć wydaje mi się to już lekką metafizyką...