Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania

januszjg, 02.11.2015, 19:50 « poprzedni - następny »

weksla

Przecież masz wszystko pokazane
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Bogi666

Koledzy,



w moim maksiu rok 2.5T wymienialem turbo na nowe (stare juz swiszczalo i mialo spory luz). Sterowanie zostalo stare. Czasami przy przyspieczaniu moment potrafi zafalowac - auto ma 220tys km (sa jeszcze takie z 2009;P) - czytalem, ze w tych okolichac warto pomyslec o nowym solenoidzie sterowania turbo. Czy to zawor N75? Macie namiary na ten lepszy zawor, nieoryginalny? Do TAMa nie moge napisac - "Nie można wysłać PW do 'TAM', limit PW osiągnięty."

Przy okazji: z prawej strony bloku silnika, mniej wiecej pod rura z powietrzem po filtrze, biegnie dosc cienki wezyk, prosto do zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego. Jakis patalach w ASO (mialem z nimi do czynienia) go uszkodzil i teraz mam tam nieduzy wyciek (partacko zostalo to przez nich zalatane). Niestety nie mialem zdjec WSZYSTKIEGO sprzed oddaniem samochodu do ASO wiec do niczego sie nie przyznaja... Do czego sluzy ten wezyk - to jakies odpowietrzenie, przelew??

Auto ma zamontowany wydajniejszy intercooler. Ostatnio musialem wymienic rure powietrza, bo jakies wlochate goovno przedziurawilo zebami. Jak juz zaczalem grzebac to chce wymienic ten wezyk i solenoid turbo.

kali999

Witam, tez chętnie zobaczę lepszy solenoid bo chcę kupić. Mam jeszcze pytanie do kolegów czy to prawda, że w cięgnie actuatora wystarczy o jeden obrót skręcić środkową nakrętke aby poprawić ciśnienie (nm) w turbo?
Mondeo mk4 2.5T 250km

TAM

1. Aktualnie mam przygotowany do sprzedania jeden solenoid Mac heavy duty.
2. Co do kręcenia aktuatorem, to ogólnie odradzam. Poprzez zwiększenie ciśnienia wstępnego można zwiększyć moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów, ale to wszystko. Poza tym w niesprzyjających okolicznościach może występować overboost, łącznie z przejściem w tryb awaryjny.

kali999

No polecił mi to kolega która ma zrobione mondeo 320 koni. Mówi ze to się ustawia razem z mapa. Mapa zrobiona była ale tego nie ustawiałem.  Zaznaczyłem początkowe położenie aby w razie czego cofnąć tak jak było na początku. Dodatkowo łatwo to wyczuć właśnie szarpaniem i overboostem. Nie mam tych objawów a auto w górnej cześci zaczeło lepiej się odpychać. Powiedz mi proszę czy faktycznie jest jakaś duża różnica między ori solenoidem a tym które posiadasz na sprzedaż? Wykres mam bardzo ładny bez szarpnięć i właśnie się zastanawiam czy coś da wymiana na ten co masz. Tak w ogóle jaka cena za MAc heavy?
Mondeo mk4 2.5T 250km

TAM

Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).

kali999

Tam powiedz mi proszę jeszcze czy jeśli wymieniłem jakiś czas temu IC z wyjściem 65', doszedł ecuspacer, będzie nowy DV i może za jakiś czas boost solenoid który kupię od ciebie będzie trzeba robić remap? Drugie pytanie mam wydech na przelocie ale z ori katem. Chodzi mi po głowie kat z 200 cpi. Wydech w przedziale 2-3 tys obr. jest troszkę głośne (wina tłumików końcowych) . Czy na nowym kacie będzie dużo głośniej? Bo z tego co czytam to raczej jakiś większy środkowy chyba za bardzo nie pomoże? 
Mondeo mk4 2.5T 250km

TAM

Jeśli masz standardowy downpipe, który jest najbardziej restrykcyjnym elementem wydechu, to remap nie będzie potrzebny. Natomiast po wymianie DP na 3" (nie baw się w pośrednie rozwiązania typu 2.75") remap będzie co najmniej wskazany, a prawdopodobnie niezbędny.
Metalowy kat 200 cpi to bardzo dobry pomysł, samochód nie będzie po takim zabiegu zauważalnie głośniejszy. Ale jeśli chcesz mieć spokój, to wstaw jakiś przyzwoity przelotowy tłumik środkowy - ja nie wyobrażam sobie że mógłbym go nie mieć.
PS: gdybyś szukał przyzwoitego metalowego kata 200 cpi Euro 4 to pisz na pw

ive112

Cytat: TAM w 19.11.2019, 21:28Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
przepraszam za spam, ale czy posiadasz może jeszcze taki boost selenoid na sprzedaż?