trzęsie przy przyspieszaniu - Nie półosie.

paweleczek666, 19.12.2015, 20:41 « poprzedni - następny »

paweleczek666

Witam,
Autem zaczęło trząś przy przyspieszaniu, dlatego  wymieniłem półosie, opisane w wątku poniżej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4547.0.html

na początku wydawało się, że objawy ustąpiły.... jednak nadal jest to odczuwalne, możliwe, że w sumie w mniejszym troszkę stopniu, choć i przed wymianą półosi, na początku, nie było tragedii..
Generalnie, powiedzmy na 2gim biegu, rozpędzając się tak od 2 tys do 3,5 naprawdę lekko wciskając gaz, czuć jakby takie drżenie bardzo leciutkie...
Wiadomo, że na 3ce już nawet przy mocniejszym bucie, w lekki rezonans autko wpada, przy wyższych obrotach już jakby się uspokajało..
Przy niższych obrotach najczęściej, wyżej jest na pewno ok,
Niby poduszki pod autem sprawdzone,
mechanik sugeruje dwumas...., co wy na to?
auto ma więcej mocy (327PS), dużo elementów z rs'a, sprzęgło niby też...

weksla

Sprawdz piasty. Ponawiam. Pzdr
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

paweleczek666

Cytat: weksla w 19.12.2015, 23:40
Sprawdz piasty. Ponawiam. Pzdr
Czemu tak sądzisz?
Wtedy przy hamowaniu problem by się pojawił, sądzę.

carlosc

hej sadze ze moga byc to poduszki na silniku kumpel mial podobna sytuacje tez myslal ze polosie sprawdz jeszcze raz poduszki ja mialem podobny problem okazalo sie ze polosie! tzn przegub wewnetrzny u mnie byl walczylem z tym sporo czasu :-) zejdz pod auto I sprawdz luz na polosiach w focusach st to bolaczka niestety :-)
Kiedyś focus st 2.5t 287km,teraz focus rs 2.5t 410.7km  :-D
Fb : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/carlosrs410/

paweleczek666

Cytat: carlosc w 20.12.2015, 11:10
hej sadze ze moga byc to poduszki na silniku kumpel mial podobna sytuacje tez myslal ze polosie sprawdz jeszcze raz poduszki ja mialem podobny problem okazalo sie ze polosie! tzn przegub wewnetrzny u mnie byl walczylem z tym sporo czasu :) zejdz pod auto I sprawdz luz na polosiach w focusach st to bolaczka niestety :)
półosie wymieniłem, więc masz na myśli poduszki, a nie półosie?
Dodam coś więcej, auto wpada w mały rezonans (tak że klucze leżące w przegródce przy ręcznym po prostu sobie lekko słychać) nie jakieś wielkie telepanie. I dzieje się to przy wyższym biegu, wciskając gaz, tak powiedzmy od 2 tys do 3 tys, wyżej znika. I tak samo przy wyższych prędkościach już niczego nie ma.. Czy nie wskazuje to na dwumas, który jest po prostu lekko 'nadszarpnięty' (poza tym innych objawów, jakie niektórzy opisują w przypadku dwumasu nie ma)

st-power

A gdy jedziesz płynnie obojętnie przy jakiej prędkości i gwałtownie odejmiesz gaz lub gwałtownie dodasz - nie ma szarpnięcia? To wówczas mogłoby świadczyć o poduszkach. Dwumasa z reguły objawia się najpierw pulsującym pedałem sprzęgła (tzw masaż stopy, gdy pedał jest wciśnięty), w późniejszym stadium drgania przenoszą się na karoserię. A czy w trakcie tych drgań jak go dohamowujesz czujesz pulsowanie pedału hamulca? Mogłoby to też świadczyć o krzywej piaście (wówczas wymiana piast, łożysk, tarcz i klocków). Wbrew pozorom tarcze i piasty dają się we znaki nie tylko przy hamowaniu, potrafią nawet przy przyśpieszaniu przenosić wibracje. Ostatnia opcja i oczywiście badana w pierwszej kolejności to wyważenie kół (rzadko który warsztat robi to dobrze) oraz ewentualne prostowanie felg lub wymiana opon (opony nawet nowe potrafią bić).

Czy wibracje mają te same nasilenie bez względu czy auto jest zimne czy rozgrzane (po trasie) ?
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

paweleczek666

20.12.2015, 23:32 #6 Ostatnia edycja: 21.12.2015, 22:26 by paweleczek666
1. nie  czuję żadnych szarpań, tak mi się wydaje
2. pulsowanie hamulca też wydaje mi się jest nie do zidentyfikowania..
3. koła letnie, później nowe zimowe, zamiana przód na tył, i to samo...
jutro jestem umówiony na wymianę poduszek, zobaczymy co to zmieni

« Dodane: 21.12.2015, 22:26 »

poduszka wymieniona, efekt ten sam,
pozostaje dwumas najwidoczniej...

JonesB

W lanosie STI zaraz po zakupie miałem to samo. Okazało się że przegub przy skrzyni miał luz i biło . Piszesz , że wymieniłeś półosie...same czy z przegubami ? Luz na przegubie da się wyczuć " ręcznie " :-)

paweleczek666

całe półosie z przegubami zostały wymienione i dupa..
Więc stoję przed opcją zdejmowania sprzęgła i rozpoznania przyczyny, czyli dwumasu.... bo nie ma już innej opcji;/

JonesB

Cytat: paweleczek666 w 22.12.2015, 17:06całe półosie z przegubami

Razem z przegubami wewnętrznymi przy skrzyni biegów ?

fabio210

Ja ten sam objaw mam, jakby pulsowanie przy przyspieszaniu, zaraz po puszczeniu sprzęgła. Pół osie w porządku, tak samo heble, co do kół, u mnie są delikatnie krzywe, i to się objawia przy prędkościach rzędu 100-120km/h.
Jedyna możliwośc którą obstawiam to dwumas lub poducha pod skrzynią.
Po nowym roku wymieniam sprzęgło razem z dwumasą, oraz poduchę i wzmacniam ją powerflexem. Mam nadzieję że pozbędę się tego dośc irytującego pulsowania.

paweleczek666

22.12.2015, 22:10 #11 Ostatnia edycja: 23.12.2015, 18:38 by paweleczek666
Cytat: JonesB w 22.12.2015, 19:23
Razem z przegubami wewnętrznymi przy skrzyni biegów?

to jest link, gdzie zakupiłem lewą i prawą półoś..
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/polos-lewa-ford-focus-ii-st-2-5-2005-nowa-i5327846587.html#delivery

Cytat: fabio210 w 22.12.2015, 19:35
Ja ten sam objaw mam, jakby pulsowanie przy przyspieszaniu, zaraz po puszczeniu sprzęgła. Pół osie w porządku, tak samo heble, co do kół, u mnie są delikatnie krzywe, i to się objawia przy prędkościach rzędu 100-120km/h.
Jedyna możliwośc którą obstawiam to dwumas lub poducha pod skrzynią.
Po nowym roku wymieniam sprzęgło razem z dwumasą, oraz poduchę i wzmacniam ją powerflexem. Mam nadzieję że pozbędę się tego dośc irytującego pulsowania.

poduchę u siebie wymieniłem, nie zmieniło się nic... pozostaje dwumas (lub sprzęgło - oby nie)? Winą nie będą koła, miałem krzywe felgi i tego nie było...

« Dodane: 23.12.2015, 18:38 »

dziś rozmawiałem z drugim mechanikiem, zasugerował, że przyczyną może być podpora półosi, co wy na to?
Nie chce wierzyć, że to dwumas...
Jutro jadę do niego, obejrzy auto.

paweleczek666

znalazłem taki oto temat:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4062.0

problemem jest poduszka silnika, od strony rozrządu,
u mnie dziś drugi mechanik zdjagnozował wyrobioną tą właśnie poduszkę, co wy na to, czy może ona jest przyczyną drgań opisywanych wyżej? Czy ktoś już to wymieniał?
Mam zamiar ją wymienić po świętach..

weksla

Ja ją wymieniałem przy swapie silnika ale tylko z przyczyn totalnego rozpady. Ponadto silnik drgał na wolnych
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

fabio210

Ja na tą chwilę nie umiem opisać, czy to jest na pewno dwu mas. U mnie na blacie prawie 190k, więc dwu mas ma prawo siąść.
Będę wiedział na 100% co to jest jak rozbierzemy auto, po kolei będziemy sprawdzać co jest grane.