[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

thomas198

Ok oni mogą robić przy około 550 , ale jest jedno ale ile to wytrzyma ? Jak już rozbierasz silnik to od razu wzmacniasz blok, tak my to robimy , i nam chodzi o trwałość a nie o to ile da sie z tego wyciągnąć, im to sie rozpadnie a nasz silnik dalej bedzie jeździć. Mój blok wytrzyma bez problemu tyle ile tłoki czyli 300 z cylindra.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

KrisSz

28.12.2015, 22:01 #31 Ostatnia edycja: 29.12.2015, 19:50 by Rijndael
Chyba źle się skopiowało...to ja jestem Gamoń ;)

A teraz?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.link1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.link2

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.link3
Pozdrawiam

K

thomas198

Krisz jak bedziesz chciał przerobić silnik to służymy profesjonalna pomocą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

lolomanolo

28.12.2015, 22:10 #33 Ostatnia edycja: 28.12.2015, 22:44 by lolomanolo
Cytat: thomas198 w 28.12.2015, 21:57Ok oni mogą robić przy około 550, ale jest jedno ale ile to wytrzyma? Jak już rozbierasz silnik to od razu wzmacniasz blok, tak my to robimy, i nam chodzi o trwałość a nie o to ile da sie z tego wyciągnąć, im to sie rozpadnie a nasz silnik dalej bedzie jeździć.

Wcale nie neguje sensu takiego zabiegu, tym bardziej, ze jak sam wspomniales silnik i tak jest rozbierany... Ale faktem jest, ze kilka piecsetek (480-510KM) juz jakis jakis czas dobrze znosi upalanie na seryjnym bloku.


Nizej kilka fajnych informacji od Sitech Racing:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsoc.com/forums/topic/206626-mk2-in-fast-ford-503-bhp/

KrisSz

Dzięki za propozycję ale raczej to nie będzie potrzebne. IMHO gdybym miał jeszcze cokolwiek zmieniać w silniku to chyba już tylko PCMa na Syvecs-a. Customowa kontrola trakcji LC, podtrzymanie Turbiny (bezużyteczne imho w moim daily driverze), lepsze zabezpieczenie przed kaboom, 3 mapy przełączane z kabiny (np valeting 250KM, 310 miasto i 450 upalanie) no i więcej mocy na tych samych gratach niż na seryjnym PCMie. Ale ja potrzebuję auta na codzień do pracy a nie wyścigówki na weekendy. Problem polega na tym kto to w PL bezpiecznie wystroi bo na razie to chyba tylko Devils Developement w UK to robi.
Pozdrawiam

K

lolomanolo

Cytat: KrisSz w 29.12.2015, 09:18no i więcej mocy na tych samych gratach niż na seryjnym PCMie

A jak to sie dzieje?

heko

na fotkach mapy afr w skali obrotów i % "pedału gazu"

seryjny 2.5t

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



dolany na 11.:)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




tak zrobiony nie powinien przekraczać 900st przy pełnym bucie, przy mniejszym obciążeniu, może dochodzić do 1000st


Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

weksla

No to jest spoko☺
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

thomas198

Heko gratulacje, to jest poezja dla moich oczu. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

weksla

Do tego będziemy dążyć u mnie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

weksla

Cytat: thomas198 w 28.12.2015, 21:05
Z tego co wiem od Anglików i Szwedów to max 420 na tlokach i korkach z rs, blok troszkę więcej około 450, a potem ustawiali tuleje dartona a niektórzy zamykali blok i stąd miałem pomysł, znalazłem tylko kilka osób które ogarniaja skanowanie i obróbkę na cnc, różnica w moim to taka ze nawet blok poszedł do obróbki na cnc, zeby wkładka leżała idealnie, czego inni nie robią i nikt nie robi tak zeby wkładka przechodziła po miedzy cylindrami, a my to mamy, podsumowanie jest takie ze jak ktoś chce mieć od 450 w górę to trzeba zrobić wkładkę.

Na wkładkach też pęka. Nienw tym to w innym miejscu. I to już przerobione było na kilku a może kilkunastu przykładach (nie dowiemy się gdyż rzadko który posiadacz zechce się tym chwalić biorąc pod uwagę poniesione koszta niewspółmierne do wytrzynałości i osiągów:) problemem.zawkładkowańca jest temperatura na szczycie tuleji tudzież brak odprowadzenia ciepła. Najrozsądniejszym rozwiązaniem w silnikach st jest zablaszkowanie bloku. Idąc za doświadczeniem wyspiarzy lub zachodnich sąsiadów którzy szlak mają przetarty od lat. W polsce jest również kilka st zablaszkowanych o mocach w przedziale 350-400 koni i spowodzeniem jeżdzą. Także dla mnie wybór jest oczywisty.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Monti

Jak coś to mam blaszki po 150 za komplet
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

T

Cytat: weksla w 13.01.2018, 22:08
Na wkładkach też pęka. Nienw tym to w innym miejscu. (...) W polsce jest również kilka st zablaszkowanych o mocach w przedziale 350-400 koni i spowodzeniem jeżdzą. Także dla mnie wybór jest oczywisty.
Na czym dokładnie polega różnica pomiędzy wkładkami i blaszkami? Chyba nigdy nie zostało to na forum precyzyjnie wyjaśnione. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Znajdę chwilę to opisze sprawę precyzyjnie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

PyRsHaL

Cytat: Tomasz w 14.01.2018, 09:49
Na czym dokładnie polega różnica pomiędzy wkładkami i blaszkami? Chyba nigdy nie zostało to na forum precyzyjnie wyjaśnione. :)



Jest niedziela - mam trochę wolnego czasu więc zdecydowałem się to w końcu wyjaśnić, bo na forum krąży coraz więcej "teori", które nijak maja się do stanu faktycznego... W skrócie:
-blaszki wkłada się pomiędzy tuleje cylindrów (gdzie zwykle dochodzi do pęknięć), aby w razie pęknięcia (bo nadal pękają z racji sił działających również w drugą stronę) nie dochodziło do przedostawania się płynu chłodniczego do wnętrza cylindrów

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



-wkładka (dobrze zrobiona) wypełnia otwartą przestrzeń pomiędzy cylindrami (dookoła - 360 stopni) zapewniając podparcie cylindrów z każdej strony przez co zapobiega pękaniu tulei cylindrów oraz zapobiega ich "bujaniu się" przy większych mocach.






Na światowym rynku jest mnóstwo projektów wkładek - jak wiadomo wkładka wkładce nierówna więc zademonstruję to poniżej:

1. Przykład pierwszy - projekt kolegów z USA z firmy RE-Volv

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Powiększcie sobie zdjęcie i przyjrzyjcie się uważnie.
Ten typ wkładki jest wprasowywany w blok - niestety wyżłobienie, które jest tam widoczne oraz malutkie otwory recyrkulacyjne sprawiają, że dochodzi do zmniejszonego przepływu cieczy poprzez głowicę co bardzo negatywnie odbija się na chłodzeniu całego silnika - bo to właśnie w głowicy są największe temperatury z racji że tam dochodzi do całego procesu spalanie itp.



2. Kolejny przykład z wysp - projekt Dreamscience Automotive (prawdopodobnie porzucony)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Również wkładka wprasowywana w blok - tutaj też widać lekkie wyżłobienie + małe otwory recyrkulacyjne - ten sam problem, które opisałem w poprzednim przykładzie...



3. Następny przykład również w wysp - projekt Shemtek Automotive Solutions - nadal w użytku

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tutaj już trochę lepiej - z racji że blok poddany jest obróbce maszynowej dzieki czemu można osiagnać idealne spasowanie z blokiem - niestety jest jeden problem - widzicie te małe otwory recyrkulacyjne? To jest właśnie pięta achillesowa tego projektu bo mocno ogranicza przepływ cieczy przez głowicę.



4. Teraz dla odmiany coś od naszych sąsiadów - projekt firmy Puma Schmeide (PS-Motosrport)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Blok poddany obróbce maszynowej, ale nie w pełni - brak wypełnienia pustej przestrzeni pomiędzy tulejami cylindrów (miejsce w dalszym aczkolwiek małym ciagu narażone na pęknięcie). Tutaj Niemcy już zamiast okrągłych "dziurek", bo inaczej tego co było widać wcześniej bym nie nazwał zastosowali normalne duże otwory recyrkulacyjne.



5. Projekt prosto z Polski, który powstał właśnie dzięki Thomas198, który wyłożył na to już lata temu kasę z własnej kieszeni, gdyż miało to być tylko do jego projektu Focusa, ale finalnie trafiło do stałej oferty FSV-Performance, której jest właścicielem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Blok poddany w pełni obróbce maszynowej - względem poprzednich projektów wypełnia również przestrzeń pomiędzy tulejami cylindrów - zapewniajac 360 stopni podparcia dla cylindrów. Dodatkowo zastosowano duże otwory recyrkulacyjne - wymiarami dopasowane do tych w głowicy silnika dzieki czemu nie został zaburzony obieg cieczy przez głowice co nie odbija się na chłodzeniu silnika.



Dla przykładu wrzucę jeszcze zdjęcie 6-cio cylindrowego bloku produkcji BMW, który z fabryki wychodził już jako zamknięty - gdzie ta konstrukcja jest bardzo mocno wykorzystywana w motosporcie w projektach po 700-800 koni.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Mam nadzieję, że mój poświecony czas nie pójdzie na marne i każdy się czegoś dowie i nauczy, a w szczególności kolega weksla, który opowiada według mnie głupoty na prawo i lewo jakie to zabójstwo dla silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance