tarcze ebc Turbo Groove i klocki ebc green stuff

GaBB, 06.08.2010, 14:16 « poprzedni - następny »

GaBB

Słuchajcie mam pytanie...Mam możliwość kupienia w bardzo dobrej cenie zestawu jak w temacie po niecałym 1k km...
Zna ktoś te tarcze i klocki? Nadaje się do użycia w mdo? Jeżdżąc normalnie ale czasem z cięższa nogą na gazie?
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Wiesz jaki jest powód sprzedaży? Bo przez 1000 km można spokojnie zniszczyć tarcze...

Ogólnie TG są bardzo dobre, choć lepiej byłoby pewnie, gdyby były z redami, a nie z greenami. Po za tym o greenach w mk3 pojawiło się sporo negatywnych opinii, no ale nikt chyba nie miał ich z TG.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

Powód sprzedaży to rozbicie auta z prawej strony - szkoda całkowita i gość rozbiera auto i sprzedaje co droższe wymieniane przez niego elementy... Tarcze "ponoć" w stanie idealnym... tam gdzie możliwe było uszkodzenie tarczy - gdzie auto najwiecej oberwało, prawy przód, tarcze ponoć montował do tokarki zeby sprawdzić i ponoć ideał...no na zdjęciach nie zobacze ewentualnego wykrzywienia a nawet minimalne będzie miało złe skutki...
Co do klocków to fatk - czytałem złe opinie choćby w v6 u Boro, auto do czasu mocnego rozgrzania klockow nie chciało hamować. Dlatego właśnie pytam czy jest sens ładować się w taki zestaw do standardowych zacisków w mk3.

ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y? I jak można sprawdzić stan tarcz - wizualnie sa super, pytanie jak z ich "prostością"
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Co do tarcz to na 100% będziesz wiedział czy są ok dopiero jak je założysz. Nawet jeśli są proste na zimno to mogą być krzywe po rozgrzaniu. Rzadko bo rzadko ale zdarza się. Ogólnie tarcze EBC TG są bardzo dobre, chyba nie ma nic lepszego do seryjnych zacisków w mk3. Co do klocków trudno powiedzieć, klocek musi być dobrany do tarczy, to że greeny źle sprawdziły się z Mikodą GT nie musi oznaczać, że będzie źle też z EBC TG. Musiałbyś spytać kogoś kto jeździł na takim zestawie. ;)

A czy brać? To zależy od ceny. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

No facet który tym jeździł mówi, ze w porównaniu do serii jest ogromna poprawa i w ogóle same superlatywy - ale co miał powiedzieć :)
cena jest 1/3 ceny rynkowej więc raczej warto...
-----
Pozdrawiam,
Marcin

auchim

Cytat: GaBB w 06.08.2010, 15:56
Powód sprzedaży to rozbicie auta z prawej strony - szkoda całkowita i gość rozbiera auto i sprzedaje co droższe wymieniane przez niego elementy... Tarcze "ponoć" w stanie idealnym... tam gdzie możliwe było uszkodzenie tarczy - gdzie auto najwiecej oberwało, prawy przód, tarcze ponoć montował do tokarki zeby sprawdzić i ponoć ideał...no na zdjęciach nie zobacze ewentualnego wykrzywienia a nawet minimalne będzie miało złe skutki...
Co do klocków to fatk - czytałem złe opinie choćby w v6 u Boro, auto do czasu mocnego rozgrzania klockow nie chciało hamować. Dlatego właśnie pytam czy jest sens ładować się w taki zestaw do standardowych zacisków w mk3.

ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y? I jak można sprawdzić stan tarcz - wizualnie sa super, pytanie jak z ich "prostością"

u mnie na klockach mintexa też potrzebuje 2, 3 hamowań żeby się rozegrzały i hamowały tak jak powinny,żaden problem po prostu trzeba o tym pamiętać
widziałem więcej zestawów z tarczami TG i greenami więc może być tak jak pisze Tomasz że redy mogą z tym kiepsko grać

Tomasz montuj wreszcie hamowniki od Focusa bo nie wiem co ja mam robić :( jak będą pasować do alu 16" to będę szukać jak nie to też skłaniał bym się do EBC TG

T

Cytat: GaBB w 06.08.2010, 17:23
No facet który tym jeździł mówi, ze w porównaniu do serii jest ogromna poprawa i w ogóle same superlatywy - ale co miał powiedzieć :)
No ja jeździłem chwilę na Mikodzie GT i hamowało to znacznie lepiej niż seria, gdyby się od razu nie pogięło i nie popękało to by było ok. EBC TG są pewnie dużo lepszej jakości. Po za tym mają nawiercenia, a nie przewiercenia, więc raczej nie będzie problemu z pękaniem przy otworach (bo ich nie ma, a tylko zagłębienia). ;)

Cytat: GaBB w 06.08.2010, 17:23
cena jest 1/3 ceny rynkowej więc raczej warto...
Zależy ile to dla niego 1/3. Jeden gość z Allegro chciał mi sprzedać przednie hamulce z Foki ST225 za 40% ceny nowych tyle, że to była chyba cena w najdroższym ASO, bo jak dla mnie to było 80%. ;)

« Dodane: 06.08.2010, 18:26 »

Cytat: auchim w 06.08.2010, 17:41
Tomasz montuj wreszcie hamowniki od Focusa bo nie wiem co ja mam robić :( jak będą pasować do alu 16" to będę szukać jak nie to też skłaniał bym się do EBC TG
Trochę się opóźniło bo pojawił się temat fajnego silnika na swap, więc pewnie wszystko zrobię razem. Na razie nie mówię jaki to silnik żeby nie zapeszyć. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim


GaBB

jako ceny rynkowe tarcz z klockami mowił 500 zł za przód/sztuka i 300 zł tył/sztuka...
i z ceny całości koło 1/3. Więc będę się trzymał tego, ze to chyba dobrze!
Miejmy nadzieję, że będą proste - ale jak pisałeś Tomasz, to sie dopiero na aucie okaże...
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

No ceny wyglądają sensownie, chyba warto zaryzykować. Tylko próbowałbym się z nim jednak umówić na zwrot gdyby tarcze jednak biły.

« Dodane: 06.08.2010, 19:57 »

Cytat: auchim w 06.08.2010, 18:58
2.2 TDCI  :D ???
Pudło. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boro

Cytat: GaBB w 06.08.2010, 15:56
ps. to może lepiej kupić same tarcze i dokupic red'y?
Co do Red'ów, to poczytaj na MKP co o nich pisałem. Nie przeszedłem przeglądu rejestracyjnego na tych klockach... Dopiero kilkukilometrowa przejażdka z bardzo mocnymi hamowaniami na granicy ABS pozwoliła zaliczyć przegląd. Tylko kto tak jeździ po mieście?
Bardzo szybko się zużywają - z nawiercanymi/frezowanymi Mikodami może dojadę na nich do 10 tkm... A potem won z mojego auta i nigdy więcej...
Co na to EBC? Że przegrzałem klocki i stąd spadek skuteczności... W Mondeo przegrzałem klocki zalecane przez EBC do dwukrotnie mocniejszych aut???  :o
Tak jak już pisałem - gdybym kupił te klocki na Allegro, a nie bezpośrednio w EBC Polska, to byłbym przekonany, że to jakaś chińska podróbka...

GaBB

Wiecie, może greeny z tymi tarczami sie dogadają - zaznaczyłem, ze jesli będzie coś nie tak to mogę oddać :)
dodatkowo gość ma spręzyny które nazwał:
KONI-Vogtland....cokolwiek to jest. ponoc progresywne sprezyny z twardoscia pomiedzy sportem a cywilna jazda :) i lekka glebe robia bo cos kolo 30 mm - nie umial powiedziec. Ktoś słyszal o takich sprezynach?
-----
Pozdrawiam,
Marcin

boro

Może...
Miałem okazję porównać jazdę na Mikodach z EBC Red i Ferodo DS i niebo a ziemia na korzyść Ferodo. Trzeba dużo mocniej naciskać na pedał hamulca by auto zaczęło hamować.
IMO Red'y nie nadają się do "cywilnej" jazdy... Przynajmniej ja mam z nimi takie doświadczenia. To, że nie trzeba ich rozgrzewać i zimne hamują tak jak każde inne klocki to bajki...
Ale jeśli to okazja to bierz... Przynajmniej na Rybitwach nie będziesz miał fioletowych tarcz  :)

GaBB

no ale Ty piszesz Boro o redach a ja o greenach...moze jest roznica? :)
no wezme - jesli jest wsio ok to dobry deal wtedy, a jak nie to moge oddac
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Cytat: boro w 06.08.2010, 23:39
Miałem okazję porównać jazdę na Mikodach z EBC Red i Ferodo DS i niebo a ziemia na korzyść Ferodo. Trzeba dużo mocniej naciskać na pedał hamulca by auto zaczęło hamować.
No tak, ale nie ma DS-ów do mk3. A jakby były, to by kosztowały więcej niż GaBB musiałby dać za te TG+Green (te moje pod zaciski od ST225 kosztowały ponad 400 zł za komplet na przód).

« Dodane: 06.08.2010, 23:44 »

Cytat: GaBB w 06.08.2010, 23:01
KONI-Vogtland....cokolwiek to jest.
KONI to KONI, Vogtland to Vogtland. Dwie różne firmy. Niech gość napisze co to dokładnie za sprężyny. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club