Wydech w TDCI

Oktan, 11.08.2010, 21:26 « poprzedni - następny »

Oktan

no i auto nie zrobione
jak to bywa w takich wypadkach wyszły rzeczy niespodziewanie-dodatkowe !!
czyli:
- wylatują te gumowe rury od IC do EGR'a :)
- wylatuje rurka metalowa (zaraz za IC) na ktorej jest zamocowany czujnik (temp. powietrza i ciśn.doładowania) - będzie przede wszystkim większa średnica, gdyż to co dał Ford woła o pomstę do nieba (no całe 38 mm średnicy)
powyższe będzie z kwasówki oczywiście

ponadto okazało się, że oczywiście dolot do IC jest minimalnie (ale jednak) nieszczelny,

IC'ek jaki kupiłem pasuje IDEALNIE - co mnie cieszy niezmiernie

będzie dorobiony łapacz powietrza

fotki dorzucę za chwilę
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

weksla

Dawaj dawaj Oktan te foteczki czekam:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Oktan

20.08.2010, 22:20 #32 Ostatnia edycja: 20.08.2010, 23:21 by Oktan
wylot z IC:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



dolot do IC:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



dolot do IC cz.2:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



stan IC'ka - raczej mierny:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



początek wydechu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



połowa wydechu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



widok ogólny:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.











MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wojoo

daj znac jak ten wydech bo i ja moze w koncu sobie zrobie :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Oktan

auto odebrane
wydech is on: jak na razie jest głośno, ale wytłumienie które jest zastosowane ma się "ułożyć" (czyt.: mam dawać w palnik i będzie ok) oczywiście w razie co wykonane zostaną nowe tłumiki
generlanie robota mi się podoba - do poprawki ustawienie prawego tłumika i końcówki wylotowe w dół (obecne są tymczasowe, nowe tyż będą w dół)

IC nie założony:
z uwagi na zakres przeróbek ukł. dolotowego (pomiędzy IC a EGR'em) - brakło przejściówek :)

jutro mam trasę - jeśli tylko rodzinka wytrzyma (i pozwoli) to przedmucham wydech


PS.: odpalenie na zimno - ciary idą po plerach
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wojoo

Cytat: Oktan w 21.08.2010, 21:17
auto odebrane
wydech is on: jak na razie jest głośno, ale wytłumienie które jest zastosowane ma się "ułożyć" (czyt.: mam dawać w palnik i będzie ok) oczywiście w razie co wykonane zostaną nowe tłumiki
generlanie robota mi się podoba - do poprawki ustawienie prawego tłumika i końcówki wylotowe w dół (obecne są tymczasowe, nowe tyż będą w dół)

IC nie założony:
z uwagi na zakres przeróbek ukł. dolotowego (pomiędzy IC a EGR'em) - brakło przejściówek :)

jutro mam trasę - jeśli tylko rodzinka wytrzyma (i pozwoli) to przedmucham wydech


PS.: odpalenie na zimno - ciary idą po plerach


eee, nie przesadzaj - u mnie nikt nie narzeka a czesto w trasy jezdze ;) da sie przezyc :D


ups zapomnialem ze mam auto wygluszone  :wojoo: hihi
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Oktan

no i wydech się wycisza :) nawet małżonka to zauważyła
na pewno zmieniła się charakterystyka, bo jakoś inaczej się jeździ (tak wiem, autosugestia, ale dupohamownia z reguły nie kłamie)

w tym tygodniu powinienem ogarnąć temat IC'ka - wtedy zrobię sesję (lepszym aparatem a nie komórką)
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wilhelm

Cytat: Oktan w 20.08.2010, 12:11
teraz opcje są dwie:
- coś z Ultera,
- końcówka zrobiona z kwasówki przez tego gościa - średnica sugerowana 76 mm (a już mnie namawiał na 100 mm !! :) zgrywusik z niego, choć 60 mm tez fajnie wygląda) - piszę zrobiona bo poprostu utnie ładnie rurę i ją wspawa

I co, będziesz szedł w tym kierunku? Ja na razie zakładam zderzak po-liftowy, taki jak Ty masz. Jak ogarnę kilka innych rzeczy to też chciałbym zrobić taki wydech (wiadomo, cięcie dokładki zderzaka) i tu raczej szedł bym w końcówki zrobione z uciętej rury 76-100mm (2 opcja). Jak u ciebie z głośnością, dużo głośniej niż w serii? I jak w porównaniu z przelotowym wydechem? :D pozdro

T

Nie przesadzajcie z tą średnicą bo to będzie trochę śmiesznie wyglądało. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

ja mam u siebie 3.5 cala jakieś 90cm i jest w sam raz, ale zderzak ST trochę jednak masywniejszy

Oktan ile oni Ci tam tych tłumików nawstawiali że się układają i wyciszają  ??? u mnie siedzi jeden niewielki na środku ponoć przelotowy, tak żeby diagności na przeglądach się nie czepiali. trochę km już na wydechu nastukane i żadnej różnicy w brzmieniu nie zauważyłem

wilhelm

Ja mam teraz 3" - 76mm i szału nie ma, 60mm będzie wyglądało jak rurka w Cinquecento :D Ale faktycznie, te 100 to przesada... 3.5" chyba było by idealne, zobaczymy. NA RAZIE mam inne priorytety :/

Oktan

tłumiki są dwa (końcowe) - koleś sam je robi a nie bierze gotowce
dzisiaj jest już normalnie, choć głośniej niż przy serii

co do końcówek - tak jak wilhelm pisze 76 mm to optimum

« Dodane: 23.08.2010, 21:17 »

ale zaraz zaraz ...

... można dać 2.5" hmm...

... o czym ja gadam jak na razie nie będzie wylotów na zewnątrz  ???
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

Oktan

ogłaszam wszem i wobec:
wydech skończony !!
nowy IC'ek siedzi na miejscu !!

powiem tylko krótko:
jestem w szoku jak auto zasuwa - miałem okazję to sprawdzić jadąc na zlot MKP,

temp. na dolocie - max. jaką udało mi się uzyskać to 32 stopnie, podczas spokojnej jazdy na dolocie mam różnice temperatur 0-7 st. C więc REWELACJA !!!

wcześniej pisałem o niezbyt przyjemnych odgłosach z wydechu - buczenie - teraz jest OK, odpowiedni końcówki zrobiły swoje
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

weksla

no to pogratulować, pooglądam na spocie:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Oktan robiłeś pomiary przed i po założeniu tego zestawu? Ciekawe ile kuni przybyło.