Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Escort Rs2000

Teos, 07.07.2016, 16:37 « poprzedni - następny »

Teos

MARKA:Ford Escort RS2000 zrobiony na replike Coswortha
MODEL: 1992, hatchback, 3D

SILNIK:byl 2.0 150km potem 2.3 163km a jest obecnie 2.3 turbo obecna moc 202km i 313nm bez storejnia

WYPOSAŻENIE: serynje
fotele kubelkowe recaro elektryczne szyby lusterka szyber dach

MODYFIKACJE:A wiec tak silnik od Forda Galaxy 2,3 16V uturbiony
silnik rozebrany byl calkowicie blok poszedl do splanowania glowica tez
wal od 2.3 zostal zastapiony walem od 2.0 co dalo taki skutek(krotszy skok tloka) ze silnik zostal odprezony pod turbo.Nowe panewki napawane glowne i prowadzace, korby po przerobce tam gdzie robili mi panewki. Blok i Glowica zostala z 2.3 a reszta osprzetu jest od 2.0.
Kolektor wydechowy odn Nissana 200sx wystarczylo tylko przespawac flansze.
Turbo od Forda Probe 2.2turbo pierwszej generacji
IC od BMW e39.
Zewnetrzny regulator cisnienie paliwa oraz MBC
5 dodatkowych zegarow: cisnienie doladowania,cisnienie oleju,cisnienie paliwa,cisnienie oleju na turbo, woltomierz.
Zalozony takze superchip dedykowany.
Skrzynia biegow od Escorta z lat 80/90 po przerobkach ze szpera 50% druga od Escort 1,6 Turbo czeka na remoncik a orginalana mtx lezy sobie.
Sprzeglo organiczne sciagane z Angli.
Obecnie jest u znajomego co robi nawa elektryke pod Emu i bedzie stroil.
Filmik z prac po kupnie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=Vh74IJc98nk

Tutaj jeszcze bez turbo
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=cdqOTmcLde0
Tutaj jak uturbiony
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=E6RFQ92qkR0
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=pp9chsmgCdA

kilka fotek

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kris1976

Wszystko fajnie. Uzupełniłbym tylko dekielki felg.
....po co Ci taki długi bat ??
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Teos

dekielki sa na drugim kaplecie. A bat taki bo mi sie podobal i jest zamontowany w miejscu spryskiwacza tylnej szyby.

T

07.07.2016, 18:33 #3 Ostatnia edycja: 07.07.2016, 18:34 by Rijndael
Fajne tylne lampy, oryginalne.

« Dodane: 07.07.2016, 18:34 »

PS Jedna rzecz nie do końca mi się podoba -- moim zdaniem dużo lepiej by wyglądał, gdyby obniżyć trochę przód lub podwyższyć tył. Dodałoby mu to agresji. W tej chwili masz trochę wizualny efekt pełnego bagażnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Teos

zawieszenie jest orginalne na fotkach moze tak wyglada jakby tyl siedzial. Elektyrka jest juz ogarniana niedlugo bedzie strojenie.

bmarcin

Naaajsss. Dobrze czułem ze RS bedzie ciekawszy niż ST. :)
Sierry RS tylko brakuje do kompletu ;-)

T

Cytat: Teos w 07.07.2016, 18:41zawieszenie jest orginalne na fotkach moze tak wyglada jakby tyl siedzial.
Pewnie ze względu na kształt tylnych błotników (dużo niższe niż przednie). Co nie zmienia faktu, że na fajnym gwintowanym zawieszeniu wyglądałby znacznie lepiej. Pytanie, jakby się prowadził po takiej modyfikacji, bo niekoniecznie musiałaby to być zmiana na plus.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Teos

Powiem tak mialem wstawione kita i jezdzilo sie twardo. A na seryjnym zawieszeniu jest dobrze ale trzeba zmienic niedlugo bo juz amorki sie koncza juz zaczynaja stukac. Lotka spelnia swoja role dociska przy duzych predkosciach. Dodam tez ze skrzynia zostala wstawiona od Escorta 1.6 Rs z lat 80 ze szpera 50% ktora daje rade.
bmarcin sierra rs jest w Gdyni kumpel posiada.

damiano

Fajny projekt wiem ile wymagał pracy. Gratulacje .  Jedynie co mogę doradzić odnośnie skrzyni ERST to lepiej zostań przy MTX 75 dużo więcej wytrzyma tylko założyć do niej szpere helikalną. Mam za sobą już 3 remonty skrzyni ERST i średnio co ok 20 tyś km pada łożysko na wałku atakującym, poza tym przy MTX masz sprzęgło 240mm a w IB5 ok 220 a i mtx ma zsynchronizowany wsteczny fajna sprawa.
Tune by CARS Upgrade

Teos

08.07.2016, 20:13 #9 Ostatnia edycja: 09.07.2016, 02:27 by Teos
NA RAZIE nie narzekam mtx lezy wrazie czego. A ta daje jak NA RAZIE rade 5 bieg rzadko kiedy uzywam :)

« Dodane: 09.07.2016, 02:27 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widac robota sie cos posuwa.

sseebbaa1

Widzę, że pod maską oprócz koni mechanicznych masz też zamontowanego jednego żubra :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: Teos w 08.07.2016, 20:13Jak widac robota sie cos posuwa.
Warto byłoby owinąć ten kolektor wydechowy taśmą termoizolacyjną i zaimpregnować ją lakierem wysokotemperaturowym.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Teos

Cytat: Tomasz w 09.07.2016, 17:40
Warto byłoby owinąć ten kolektor wydechowy taśmą termoizolacyjną i zaimpregnować ją lakierem wysokotemperaturowym.

Malo miejsca do owiniecia bo zaraz turbo jest i jest dosc ciasno. kolektor fajny kolor nabral od temp. a jest on od nissana 200sx

sseebbaa1

09.07.2016, 22:40 #13 Ostatnia edycja: 10.07.2016, 00:04 by sseebbaa1
Cytat: Teos w 09.07.2016, 20:53
Malo miejsca do owiniecia bo zaraz turbo jest i jest dosc ciasno.
No ale chyba rury nie stykają się ze sobą, co? Nie powinny! Nawet niewielki odstęp pomiędzy rurami wystarczy do owinięcia. A to jest korzystne rozwiązanie ZWŁASZCZA w doładowanych silnikach.
Wygląd przegrzanych rur "procentuje" tylko przez kilka minut przy otwartej masce, natomiast przez całą resztę użytkowania podkręconego auta lepsza będzie izolacja na kolektorach wydechowych.

Oczywiście są różne priorytety w tuningu :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Dokładnie, tu nie chodzi tylko o grzanie komory silnika, ale także o większą energię spalin po odpowiednim zaizolowaniu kolektora, co jest istotne w turbo. Mówiąc krótko, spaliny o wyższej temperaturze mają większą objętość, więc lepiej napędzą wirnik turbosprężarki. W N/A ten efekt tez ma pewne znaczenie, ale tam chodzi o to, że spaliny tracąc temperaturę, a zatem i objętość, zaczynają tracić też prędkość, co powoduje, że spaliny z dalszej części wydechu trochę blokują te z bliższej silnikowi (o ile nie zostanie to np. skorygowane zmienną średnica wydechu -- dlatego generalnie wydech w N/A ma tym mniejszą średnicę im dalej od silnika).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club