[Focus] ST 225 Czarna Owca ;)

wodzmistrz, 21.08.2016, 21:27 « poprzedni - następny »

wodzmistrz

Wybór słuszny o czym przekonuje filmik z przygazówki i przejazdu :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=Wn2eOT30zHw

Wydech robi robotę :evil: 8)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

wodzmistrz

09.09.2018, 23:51 #61 Ostatnia edycja: 09.09.2018, 23:55 by wodzmistrz
Witajcie, trochę się ostatnio podziało pod maską :)

Żeby się za bardzo nie rozpisywać:
- wsadzone blaszki
- przy rozrządzie zdecydowaliśmy wymienić tylko pasek (reszta zmieniana jakieś 20k km temu)
- dolot Simota
- duży ICek FMIC (nie pamiętam dokładnych wymiarów, ale jeden z większych)
- wpadł czujnik EGT
- nowe świece (RSowe)
- oliwa Valvoline VR1 Racing 5W50

Z pierdół które wymagały poprawy:
- nowa poducha silnika
- uszczelnienie przy jednej półosi
- poprawki po Baq Garage (dodanie bezpiecznika dla układu sterowania przepustnicą + inne poprowadzenie wężyka od silnika do przepustnicy)

Przy rozbiórce okazało się, że silnik w ładnym stanie, co mnie bardzo cieszy, żadnych pęknięć przy tulejach.

Tak to teraz wygląda:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Auto chyba trochę lepiej oddycha teraz :)

Przydaje się wskaźnik temperatury gazów - okazuje się, że nie popisali się robiąc program, bo przy pełnym bucie po kilku sekundach mam już EGT na poziomie 1000 stopni...

Z dużo spokojniejszą głową jeździ się wiedząc, że blok jest zabezpieczony i mając EGT pod kontrolą.

Na półce leżą jeszcze wtryski 440 ale po drodze plany się zmieniły więc nie wiem czy będą w ogóle użyte.

A właśnie, plany plany... W planach mam większą suszarkę, która pierwotnie nie była uwzględniana :) i dlatego na razie czekam ze strojeniem i poprawą tego kiepskiego programu, kontrolując EGT i nie upalając :)

Jak uda się zebrać kasę na turbo rs i wtryski 550 to prawdopodobnie przy okazji będzie trzeba zająć się sprzęgłem, po głowie chodzi mi też szpera, ale zobaczymy jak się pewne sprawy poukładają :)

Fajnie jakby udało się jeszcze zimą ogarnąć pełną korektę lakieru a w następnej kolejności pomyślę pewnie o amorkach i hamulcach... ale to już raczej temat na zimę / wiosnę.

Jeszcze parę fotek po myciu :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



PS Autem zajmował się Damian - polecam!
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

wodzmistrz

Witam po długiej przerwie.
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda ale postanowiłem że wrzucę aktualizację.

W tzw. międzyczasie sporo się zadziało.

ZMIANY POD MASKĄ:
Rura crossover (nad silnikiem) - oryginalna z RSmk2 + przepływka RS mk2
Rura turbo to crossover (od turbiny) - Pro Hoses
Pompa paliwa Quantum 340 lp/h
Turbina Ford Focus RS mk2, aktuator Forge (turbina po regeneracji ok 15 tys km przebiegu), DV ori RS mk2 (mam też Forge, zmieniłem bo Forge zaczęła być nie do końca szczelna.
Wtryskiwacze Bosch 550 cc
Dolna poducha silnika poliamid (wkładka)
Oil breather kit (dodatkowy separator / odma)
Chłodnica oleju Focus RS mk2
Kolektor ssący Airtec aluminiowy
RS VAC PIPE mod
Obudowa komputera Airtec
Filtr powietrza K&N
Dolot ala Focus RSmk3
Większa przepustnica (średnica) (Porsche Boxter 986)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



NAPĘD
Żeby to wszystko przenieść efektywnie na asfalt zostało również zainstalowane sprzęgło z RSmk2 obite kevlarem wraz z dociskiem, dwumasą po regeneracji oraz szpera MFactory.

SOFTWARE:
Komputer przekonwertowany na RS przez co potrzebne były: przepływka z RSmk2 i MAP sensor z RSmk2.
Program przygotowany przez kolegę TAM z Warszawy.
Moment w miarę płaski, utrzymany na poziomie +- 500-510 Nm.
Z takimi gratami auto legitymuje się mocą (w zależności od hamowni) - ok 380-390 HP.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Dodatkowo mogę nadmienić że w poprzednim roku, chyba jako pierwszemu w PL został mi zmodyfikowany soft RSowy w taki sposób, aby nie trzeba było montować pompy ABS z RSmk2 i móc cieszyć się kontrolą trakcji RSową a nie STkową.
Zmiana jest dzień do nocy, STkowa tylko przymyka przepustnicę a RSowa bardzo fajnie wycina zapłon :)

Tak przygotowane mocowo auto robi ok 10.5-11 sekund pomiar 100-200. Natomiat najlepszy wynik jaki udało mi się zmierzyć to 10.36:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



HAMULCE
Jako że trzeba tego ciężkiego klocka jakoś wyhamować zająłem się też hamulcami.
Wjechały fabrycznie nowe zaciski z Megane RS 3/4, 4 tłoczkowe.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Do tego wszystkie inne niezbędne rzeczy typu przewody w oplocie, adaptery itp. oraz tarcza ATE 345mm.
Zacząłem od klocków również ATE a skończyłem na Ferodo DS UNO. Polecam, nie do zajechania, a pracują rewelacyjnie również na zimno.

Jeśli chodzi o tył to doszły inne jarzma i większa tarcza (Brembo). Klocki ATE, aktualnie drugi komplet jadę.

ZAWIESZENIE
Do zamontowanych już sprężyn Eibach Pro Kit doszły Amortyzatory Bilstein B8 oraz stabilizator Whiteline z tyłu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



OPONY
Wleciały Micheliny Pilot Sport 4S.

ZEWNĄTRZ
Doszedł dyfuzor z poliftowego ST mk2.

WNĘTRZE
Kierownica została zrobiona na nowo, ścięty dół, pół skóra pół alcantara, plus celownik, bicepsy, wąsy itp.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Dodatkowo z racji większego doładowania wjechały zegary ciśnień z RSmk2.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Z eksploatacji ostatnio ogarnięte:
- Nowa chłodnica oleju
- Rolka napinacza paska osprzętu
- Klocki tył świeże

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Auto zdążyło także pojawić się na kanale Przemoznawcy, z przymrużeniem oka ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


Pojawiło się również na kanale u niejakiego Mishy Charoudina :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


Na koniec jeszcze jedna ważna informacja.

Jako że wypad tym autem na Nurburgring (obowiązkowo dla każdego moto freaka / petrol heada!) oraz w Alpy (trasa Grossglockner Hochalpenstraße polecam mega!) były moimi marzeniami motoryzacyjnymi, wybawić się tym autem wybawiłem a bawić się w dalsze mody już nie zamierzam - noszę się z zamiarem sprzedaży tego auta.
Przez 8 lat przeszedłem od totalnej serii do myślę fajnego efektu końcowego. Teraz pora na coś nowego i myślę że dobry moment żeby zakończyć pewien rozdział :)

Więcej napiszę zapewne w dziale giełdy tu na forum, w osobnym poście.

Pozdrawiam
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)