Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] Analiza wskazań sond Lambda w ST220

rafalpr1993, 10.04.2017, 18:06 « poprzedni - następny »

rafalpr1993

Witam Forumowiczów.
Proszę pomóżcie mi ocenić która sonda podaje złe, a która poprawne wartości ?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dwie sondy przed katalizatorem pracują tak samo. Dwie za katalizatorami niestety odbiegają od siebie. Która pokazuje złe wyniki ?

Rijndael

Wykres wygląda w miarę normalnie. Ogólnie mogę powiedzieć, że gdy tylne sondy zaczynają regularnie oscylować to oznacza to, że katalizator przestaje spełniać swoją rolę (ale też zależy to od obciążenia silnika).

Masz jakieś konkretne objawy, ze się tym przejmujesz, czy po prostu sprawdziłeś z ciekawości?

rafalpr1993

Niestety nie z ciekawości. Mam problem, którego nie mogę rozwiązać. Obroty nie są stabilne. Zdarza się, że podczas wciśnięcia sprzęgła np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania samochód zgaśnie. Jest to bardzo rzadko 1raz na 2 tygodnie. A falowania są często. Forscan nie pokazuje żadnych błędów. Chociaż jeśli w programie dam "test zaworu biegu jałowego" to wyskakuje:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Do tego ostatnio dzieje się tak, że jak puszczam całkowicie gaz to samochodem szarpie. Jakby był luz na poduszce lub napędzie(przegubach). Poduszkę wymieniałem na nową i dalej to samo. Półosie sprawdzałem i są w porządku.
Większość pisze, że przewody podciśnienia/ odpowietrzenia skrzyni korbowej mieli dziurawe i mieli podobne problemy z wolnymi obrotami. U mnie jak na złość nic nie budzi żadnych zastrzeżeń. Odpinałem przepływkę i próbowałem jeździć. Dalej to samo. Próbowałem odpinać TPS i jeździć. Nic sie nie zmieniło poza wolniejszym schodzeniem z obrotów.

bishop

Cytat: rafalpr1993 w 10.04.2017, 21:25Większość pisze, że przewody podciśnienia/ odpowietrzenia skrzyni korbowej mieli dziurawe i mieli podobne problemy z wolnymi obrotami.
I to jest w 90% przyczyną falowania w ST220. Plus krokowiec. Nie patrz na test FORSCANa bo ten test nie jest wiarygodny.

rafalpr1993

Cytat: bishop w 11.04.2017, 17:02
I to jest w 90% przyczyną falowania w ST220. Plus krokowiec. Nie patrz na test FORSCANa bo ten test nie jest wiarygodny.


Problem własnie w tym, że u mnie jest te 10%. I nie mogę sobie z tym poradzić. Najbardziej irytuje mnie szarpanie po puszczeniu gazu.


rafalpr1993

Tak zakładałem nowy jak zaczęły się problemy z obrotami. Kompletnie nic to nie wniosło.  Nawet po adaptacji.

A teraz te obroty trochę mniej wariuja. Gorsze to szarpanie.

bishop


rafalpr1993

Cytat: bishop w 11.04.2017, 19:20
To teraz sprawdź: cewka, kable, świece.

Świece oryginalne Ford zmienione może ze 2 tys. km.
Co do cewki i kabli to jak je sprawdzić? Płynem nie spryskam bo kolektor ssący.  I wydaje mi się,  że szarpalby podczas przyspieszania z niskich obrotów pod dużym obciążeniem.  A tak się nie dzieje.

TAM

Jeśli jakiś element nie działa jak powinien, to nie oczekuj że dokładnie przewidzisz efekty. Cewkę i kable najlepiej podmienić, nie bardzo jest jak sprawdzić te elementy w warunkach domowych (chyba że coś jest walnięte totalnie, ale w tym przypadku tak nie jest).