[Mondeo] Czujnik położenia wału i wymiana DV 2.5t

serol1, 17.03.2016, 13:44 « poprzedni - następny »

serol1

Hej ma kots moze zdjecie tego czujnika (lokalizacji) i ile c zasu mi to zajmie?
Mam tez nowy DV i jak zabralem sie za jego wymiane to jedna za srub ta dolna jest zblokowana przez wielkie mocowanie Osi!! Wymienial to ustronistwo ktos? Czy da rade troche podniesc silnik na poduszkach aby ja wyciagnac a jak nie to jak to zrobic? Mowa o Mondeo 2.5t
Escort 91' 1.6 105KM-Vectra B 96'1.8 125KM-Toledo 2000 2.3 v5 150KM-Mondeo mk3 2002  2.0 150KM-Mondeo mk3 2004 2.0 TDCI 130KM-Mondeo 2007 2.5T

iparts

Czujnik położenia wału korbowego wygląda tak Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujnik-polozenia-walu-korbowego,ford,mondeo-iv-ba7-od-2007-03,2-5-220km,36-6238-22509-100249.html a znajduje się on na samym dole silnika, niedaleko filtra oleju oraz obok koła zamachowego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/auto/ford,36.html

serol1

Cytat: iparts w 21.03.2016, 09:07
Czujnik położenia wału korbowego wygląda tak Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujnik-polozenia-walu-korbowego,ford,mondeo-iv-ba7-od-2007-03,2-5-220km,36-6238-22509-100249.html a znajduje się on na samym dole silnika, niedaleko filtra oleju oraz obok koła zamachowego.
[/qKolego Dziekuje! juz zlokalizowany tylko ten drugi temat mi został ale chyba malo jest Mondeuszy na forum z 2.5t!!uote]
Escort 91' 1.6 105KM-Vectra B 96'1.8 125KM-Toledo 2000 2.3 v5 150KM-Mondeo mk3 2002  2.0 150KM-Mondeo mk3 2004 2.0 TDCI 130KM-Mondeo 2007 2.5T

RSBN4N

Ja w mondeo wyciągałem DV po to, żeby zobaczyć czy membrana jest cała. I nie pamiętam, żebym miał jakiś problem w jego wymontowaniu i ponownym zamontowaniu.

serol1

Troche  mnie zaskoczyles! u mnie nie ma dojscia do jednej ze srub na dole, jest zakryta mocowaniem łozyska od osi napedowej wiec moze napiszesz wiecej co i jak?? Dzieki
Escort 91' 1.6 105KM-Vectra B 96'1.8 125KM-Toledo 2000 2.3 v5 150KM-Mondeo mk3 2002  2.0 150KM-Mondeo mk3 2004 2.0 TDCI 130KM-Mondeo 2007 2.5T

bolekrbv

Miałem to samo i o ile udało się odkręcić tą śrubkę to jest jeszcze taki motyw że ta śruba jest dokładnie o 1mm za długa i nie wyjdzie z gniazda bo blokuje się o mocowanie łożysko podpory półosi. Masz 3 wyjścia odkręcić podporę lub po odkręceniu tej śruby (nie pamiętam jak to zrobiłem) cienkim brzeszczotem uciąć ją a potem podmienić na nową. Ale jak ci powiem ile wkręcałem nową to osiwiejesz. Zawsze możesz jeszcze turbo wytargać z pod maski, pewnie bym to zrobił gdyby nie to że strasznie mi się nie chciało.

bzyq

Odkopujac temat.  Dziś wymieniłem DV na Properfekt.  Aby wykręcić ta nieszczęsna srubke trzeba dremelem lub czymś podobnym podfrezowac te 3mm z podpory polosi. Wtedy całą wymiana to max 10 min.
:)