Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Mondeo] ST220 FL

Miha_u, 23.07.2017, 11:39 « poprzedni - następny »

Miha_u

Dzisiaj postanowiłem zabezpieczyć stka na zimę.
Najpierw dokładne mycie, później cleaner dodo juice lime prime, następnie wosk syntetyczny finish kare 1000P hi-temp, na koniec quick detailer chemical guys pro detailer. Niestety korekta lakieru jest niezbędna, ale to po nowym roku.

Poniżej parę fotek:
Jakość kijowa, bo coś w pełnym rozmiarze nie mogłem zuploadować
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Miha_u

Ford jeździ i ma się dobrze. Prócz standardowego serwisu (płyny, olej, filtry, świece), zrobiłem mu delikatny detailing. Pasta menzerny 3in1, miękki pad i efekty zadowalające. Swirle zeszły, większe rysy zostały. Polerki na lustro nie chcę robić, bo na samochodzie jest ory lakier ~120mikronów.
Oprócz tego zrobiony decat wraz z przelotowym układem wydechowym od kolegi Tomasz (dzięki). Dźwięk nie jest męczący nawet przy prędkościach grubo powyżej 200km/h. Najfajniejsze, że podczas zmiany biegu strzela :)
Dodatkowo musiałem nabyć nowe opony letnie, bo stare były strasznie popękane od wewnątrz na bokach. Wybór padł na dunlopy sport maxx rt2- bardzo przyjemna opona. Dobra trakcja na mokrym, są w zasadzie bezszelestne.
No i na koniec- felgi zostały wypolerowane, więc wszystkie wżery/utlenienia zeszły.
Atrap przednich nadal nie ruszyłem- brak czasu.
Poniżej parę fotek po polerce

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Ależ on się błyszczy! Początkowo nie wiedziałem co ja widzę na tych zdjęciach :D a to po prostu lusterko!
Nieźle.

A jak wyglądała polerka felg? Jak to potem zostało zabezpieczone?
Moje felgi też się tego już domagają...

Masz jakieś katalizatory teraz? U mnie strasznie śmierdziało spalinami, bez katów i czułem, że naprawdę truję środowisko...
Dołożyłem sportowe katalizatory pod podłogą auta.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Miha_u

Do lusterka to parę mikronów brakuje :P Plan jest taki, żeby jakąś powłokę permanentną nałożyć, bo czarny lakier niestety ciężko utrzymać w czystości. Tylko z czasem krucho.

Co do polerki felg- pasta, filc i jazda. Zdjęć nie mam bezpośrednio po, a teraz są usyfione, więc wstyd wstawiać zdjęcie :P
Jeśli chodzi o zabezpieczenie- wosk do alu poorboys wheel sealant i tyle. Ja po każdym myciu samochodu wycieram felgi do sucha, dzięki czemu nie ma utlenionego nalotu. Oprócz tego mniej więcej co piąte/szóste mycie przecieram je (ręcznie mikrofibrą) pastą mothers billet metal polish (po tym zabiegu nakładam wosk). Generalnie wolę trochę serca im poświęcić co jakiś czas, niż jeździć z zapyziałym felunkiem, tak jak było to na początku :P

Katów w ogóle nie mam, spaliny czuję jedynie jak parkuję tyłem w garażu (przy ścianie), ale mi to nie przeszkadza. Z katami jakiejś super różnicy nie było, więc zostaje przelocik :D

JacekST220

Jak katów nie masz to co masz wstawione w ich miejsce? Co z sondami i kontrolka Check ? :)

bishop

Cytat: JacekST220 w 13.07.2018, 08:28Co z sondami i kontrolka Check?
"Okłamanie" sond to nie problem...emulatory. Każdy to stosuje przy wycięciu katów. Bardziej problemem stają się przeglądy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JacekST220

Cytat: bishop w 13.07.2018, 08:32
"Okłamanie" sond to nie problem...emulatory. Każdy to stosuje przy wycięciu katów. Bardziej problemem stają się przeglądy.

Czyli masz zamontowane coś takiego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://phjacus.pl/G45-Emulator-katowy-sondy-lambda-redukcja-M-18x15-M-D4-GZ-12-82-p2033.html

Zamiast katalizatorów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://ebay.co.uk/itm/STAINLESS-STEEL-DECAT-EXHAUST-DE-CAT-PIPES-FOR-FORD-MONDEO-3-0-V6-ST220-00-07-/150959791248?hash=item2325e79c90:g:a6MAAOSwhvFZA2WO

Powiem Ci szczerze, że dano na przeglądzie nikt nie badał mi spalin, ani w moim aucie, mojej żony, ojca i brata.

Robota z lakierem profeska :)

bishop

Cytat: JacekST220 w 13.07.2018, 08:43Czyli masz zamontowane coś takiego
Dokładnie tak.
Cytat: JacekST220 w 13.07.2018, 08:43Powiem Ci szczerze, że dano na przeglądzie nikt nie badał mi spalin, ani w moim aucie, mojej żony, ojca i brata.
No niby nie ale coraz więcej mówią o tym.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Miha_u

Tak jak kolega bishop napisał- są emulatory/tulejki, żeby check'a nie wywalało. A w miejsce katów pospawany z kwasówki decat.
Z przeglądami problemów nie mam :D
Powiem szczerze, że ja raz kontrolowałem spaliny (na przelocie) u kumpla na warsztacie (w poprzednim samochodzie). Co ciekawe- spaliny wyszły w normie.

Jakby ewentualnie coś się pozmieniało w przepisach, to zawsze mogę wpakować metalowe katy np. magnaflow'a w miejsce środkowych tłumików. Grunt, żeby nie było ,,piecyków" pod maską ;)

Znalazłem jakieś fotki jak felgi wyglądały przed polerką i już po niej.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


bishop

Cytat: Miha_u w 13.07.2018, 10:05Znalazłem jakieś fotki jak felgi wyglądały przed polerką i już po niej.
Taka polerka robi robotę... efekt extra. Przydałoby się to u mnie zrobić bo mam w gorszym stanie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JacekST220

Cytat: Miha_u w 13.07.2018, 10:05
...... Grunt, żeby nie było ,,piecyków" pod maską ;)

Co miałeś kolego na myśli, napisz parę słów na ten temat :)

bishop

13.07.2018, 13:30 #26 Ostatnia edycja: 13.07.2018, 13:37 by bishop
Cytat: JacekST220 w 13.07.2018, 12:08Co miałeś kolego na myśli, napisz parę słów na ten temat
Miłego czytania:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4874.0.html
Hm..byłem pewny że to o katach temat...ale też warto poczytać. Ogólnie w skrócie... katy działają jak piecyki. Są blisko silnika i przegrzewają olej który traci swe właściwości i to może powodować zużycie panewek.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Miha_u

Cytat: bishop w 13.07.2018, 13:30
Miłego czytania:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4874.0.html
Hm..byłem pewny że to o katach temat...ale też warto poczytać. Ogólnie w skrócie... katy działają jak piecyki. Są blisko silnika i przegrzewają olej który traci swe właściwości i to może powodować zużycie panewek.
Nic dodać, nic ująć :)
Cytat: bishop w 13.07.2018, 10:23
Taka polerka robi robotę... efekt extra. Przydałoby się to u mnie zrobić bo mam w gorszym stanie.
Co do felg- moim zdaniem wypolerowane alu znacznie lepiej wygląda, niż pomalowane proszkowo. Fakt faktem, że po polerce trzeba felgom trochę poświęcić więcej uwagi, ale jest rekompensata w wyglądzie.
Oczywiście nie polecam tego robić ręcznie :evil:
Dźwięk wydechu- delikatnie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=TyRchQGrodg

Palnik:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/SkYz9SwieLo

sseebbaa1

Cytat: Miha_u w 13.07.2018, 11:05Grunt, żeby nie było ,,piecyków" pod maską ;)
Cytat: JacekST220 w 13.07.2018, 13:08Co miałeś kolego na myśli, napisz parę słów na ten temat :)

Pozwoliłem sobie popełnić szerszy opis tego problemu :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,5980.0.html
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy