Mój nowy IC do Mondeo Mk3

Polarny, 06.09.2010, 23:23 « poprzedni - następny »

T

Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:04
No troche źle to ujełem ale nie zmienia to faktu że lepszym designem i wykonaniem udało by się to samo osiągnąć a może i cos lepszego
Wątpię, poprawa mogłaby być naprawdę minimalna, nie ma możliwości żeby IC ochłodził powietrze bardziej niż do temperatury otoczenia + kilka stopni, a tak to mniej więcej wygląda u Polarnego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

ale mi właściwie tylko o to się rozchodzi  żeby wchodził bez rzeźby  :P

na chłopski rozum żeby osiągnąć to co Polarny musi być lepiej zaprojektowany wykonany z lepszych materiałów byc może i większy

zresztą szkoda że nie ma porównywalnych pomiarów icka wojoo

T

Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:29
ale mi właściwie tylko o to się rozchodzi  żeby wchodził bez rzeźby  :P
Eee, nie przesadzaj z tą rzeźbą. Przecież to drobiazg. W ogóle dziwię się Wam wszystkich, że nie zmienicie tych paskudnych, gumowych rurek na coś normalnego. Wtedy można by bez problemu wrzucić szerszy IC.

Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:29
zresztą szkoda że nie ma porównywalnych pomiarów icka wojoo
Ale wojoo ma większą turbinę, więc trudno będzie te wyniki porównać. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

08.09.2010, 07:16 #18 Ostatnia edycja: 08.09.2010, 18:37 by Polarny
To nie jest rzeźbienie, tylko drob Nmkie poprawki. Ja IC montowałem w miejsce oryginalnych uchwytów. Praktycznie trzeba  było tylko plastiki spiłować, ale tego nie unikniesz nigdy, bo po prostu inaczej nie wejdzie Ci żaden inny IC.

Jeżeli chodzi o umiejscowienie, to IC jest w najlepszym miejscu jaki może być. Jak pisałem, jest tam największe ciśnienie powietrza. Jednocześnie IC nie wychodzi poniżej zderzaka, czyli nawet bardzo duży krawężnik, na którym przytrzemy spodem zderzaka nie ruszy ICka. Lepszego rozwiązania nie widzę.

Co do wielkości, to ciągle nie mogę pojąć skąd trend im większy tym lepszy. Jest niestety nieco odwrotnie. Czyli jak masz za duży IC, to masz utratę reakcji turbiny i spadek ciśnienia doładowania. Tak więc większy IC narobi większych szkód niż korzyści.

Wykonanie IC jest bardzo dobre. Nie wiem po czym wnosisz. Po tym, że widać spawy? Nie wiem czy wiesz, ale właśnie grubsze spawy w aluminium to większa wytrzymałość. Problemem chińczyków jest to, że oni nakładają w fabrykach możliwie mało spawu, by oszczędzać na materiale. Tutaj jest to zrobione dobrze, pewnie i przez firmę, która ma spore doświadczenie w tym temacie.


Qrcze jak nie zapomnę, to wezmę te wymiary z auta, bo ciągle o tym zapominam.

« Dodane: 08.09.2010, 18:37 »

Oto wymiary rdzenia mojego ICka: 520x170x80.

W porównaniu do IC Woja powierzchnia mojego jest o jakieś 30% mniejsza. Ale w przeciwieństwie do jego u mnie 100% powierzchni pracuje (jest schładzane przepływem powietrza - i to najwiekszym jego ciśnieniem).

Na moje oko po zamontowaniu jego ICka tylko jakieś 150-160 jego wysokości pracuje, a resztę zakrywa belka. A to oznacza, że objętość która u niego prauje jest mniejsza niż moja, bo praktycznie pół jego IC pracuje efektywnie, a drugie pół działa jak pasywny radiator (czyli tak średnio).
Najlepiej gdyby Wojo zmierzył wyniki temperatury IAT swojego ICka.


T

Cytat: Polarny w 08.09.2010, 07:16
Na moje oko po zamontowaniu jego ICka tylko jakieś 150-160 jego wysokości pracuje, a resztę zakrywa belka. A to oznacza, że objętość która u niego prauje jest mniejsza niż moja, bo praktycznie pół jego IC pracuje efektywnie, a drugie pół działa jak pasywny radiator (czyli tak średnio).
Z tym się nie do końca zgodzę. Na pewno przestrzeń zakryta belką pracuje mniej efektywnie, ale jednak pracuje, szczególnie jeśli IC został zamontowany pod kątem. Po za tym IC jest przecież jedną całością, więc chłodząc jego fragment chłodzimy w jakimś stopniu także jego pozostałą część. Niestety różnicy w efektywności obu części IC woja oszacować nie potrafię. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Wiadomo, że pracuje. To nie jest tak, że całkiem nie pracuje. Ale efekty pracy są duuużo niższe. Nadmuch na radiator jest bardzo istotny i znacząco wpływa na jego pracę. Tak więc niepracująca powierzchnia daje się we znaki. Oczywiście najlepiej byłoby to sprawdzić. Może kiedyś zasłonię pół mojego ICka i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niemniej jak napisałem - najlepiej jakby Wojo zrobił pomiary.

wojoo

jak mi ktos pożyczy albo zafunduje elma to zrobie pomiary :D
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Wojo, wydajesz tyle kaski na auto a ELMa z 100 zł nie kupisz? Przecież nim odczytałbyś np. kody błędów. Pojedziesz do kogoś kto Ci to zrobi i zapłacisz 50 albo 100 zł. Kupuj ELMa i działaj sam. Naprawdę warto.

wojoo

Cytat: Polarny w 09.09.2010, 10:16
Wojo, wydajesz tyle kaski na auto a ELMa z 100 zł nie kupisz? Przecież nim odczytałbyś np. kody błędów. Pojedziesz do kogoś kto Ci to zrobi i zapłacisz 50 albo 100 zł. Kupuj ELMa i działaj sam. Naprawdę warto.

sprzedałem dom zeby tuningowac mondka :D i juz nie mam nic :(
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

KLUSEK


T

Cytat: KLUSEK w 09.09.2010, 11:04
serio ?
Tak, teraz mieszka w kontenerze. :ghost:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Heh tez kiedyś byłem przekonania że im większy IC tym lepszy, jednak pomiary Polarnego potwierdziły iż nie liczy się mega wielkość tylko umiejscowienie i odpowiedni dobór wielkości. Wyniku zyskane są idealne, wątpię żeby się dało bardziej schłodzić powietrze, a jeśli nawet to będą to już znikome różnice.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Ja jestem ciekaw pomiarów Polarnego po końcowym strojeniu. Mam nadzieję, że będą równie dobre.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

ehh i przez was kupiłem tego głupiego elma :/ i to jak na złośc w wersji 1.4a a chciałem 1.3 :/ :/ :/
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Superancko. Przy okazji porobisz pomiary związane z turbem. Tak więc moim zdaniem warto.