18 calowe felgi do FF mk3 2.0 Tdci

Dybek_87, 23.10.2017, 17:10 « poprzedni - następny »

Dybek_87

Panowie potrzebuje pomocy...
Czy ktos ma doswiadczenie odnosnie 18 calowych felg w
FFmk3 ? Potrzebne sa ograniczniki na drazkach kierowniczyczych czy tp? aby kola nie obcieraly przy maksymalnym skrecie w natkolach?
Na Niemieckich forach zdania sa podzielone...
w Papierach jest dopuszczona opona
235 40 18 z felga 18x8 et55

sseebbaa1

Cześć.
Pytanie jest nieprecyzyjnie postawione.
Wymiary koła to nie tylko średnica felgi, ale także szerokość felgi, ET felgi, no i rozmiar opony składający się też z szerokości i profilu (czyli wysokości opony).
Na każdą felgę możesz bowiem założyć za duże opony i łączna średnica koła będzie wówczas obcierać o nadkola. Zatem pytanie o samą średnicę jest niewystarczające :)

Masz na myśli jakąś konkretną felgę i rozmiar opony?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Dybek_87

23.10.2017, 19:15 #2 Ostatnia edycja: 23.10.2017, 19:23 by Dybek_87
235/40/18 to jedyny rozmiar dopuszczony przez Forda do Focusa mk3 Kombi ( 18 cali ) ( pomijajac St i Rs )
Takie Info Mam w papierach tzw OCO
W Pl nikt pewnie nie zawraca sobie tym glowy ale w De nie przejde TUV tzw przeglad chyba ze zrobie specjalny odbior

« Dodane: 23.10.2017, 19:17 »

Szerokosc felgi oraz Et podalem

« Dodane: 23.10.2017, 19:23 »

Na samym dole postu przeoczyles ;-)

sseebbaa1

Nic nie przeoczyłem :)

Zapytałeś o felgę 18" i jednocześnie podałeś dane jednego rozmiaru felgi i opony, jako dopuszczalnej. Uznałem zatem, że pytasz o inny rozmiar, niż ten wymieniony na końcu.
Bo przecież nie pytałbyś o ten rozmiar skoro sam wskazałeś, że jest dopuszczony :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Dybek_87

Ok nie ma problemu ;-)
Napisalem dopuszczony rozmiar przez Forda natomiast chlopaki na Niemieckim Forum pisza o koniecznosci zakladania ogranicznikow przy 235/40/18 Felga 18x8 ET 55
I teraz moje pytanie czy ktos z forumowiczow spotkal Sie z tym Problemem.
Ps Sorki Ale tyle lat w De sprawily ze niesprecyzowalem dobrze pytania ;-)

sseebbaa1

A gdzie znalazłeś informacje o problemie ze zbyt dużym skrętem? Daj jakiegoś linka.
Szukałem na anglojęzycznych stronach i nikt nie wskazuje na problem z tym rozmiarem kół. Co prawda większość odpowiedzi dotyczyła wersji ST, ale nie sądzę, aby zwykła wersja TDCi miała inaczej skonstruowane nadkola czy maglownicę.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Dybek_87

23.10.2017, 22:12 #6 Ostatnia edycja: 23.10.2017, 22:26 by Dybek_87
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.ford-forum.de/threads/18-zoll-felgen-und-lenkeinschlagsbegrenzer.126769/

Wlasnie St ma inna konstrukcje ukladu kierowniczego
Wersja Sport miala seryjnie montowane ograniczenia
Chlopaki sciagali je bo promien skretu byl ogromny

Zaraz poszukam Fotki

« Dodane: 23.10.2017, 22:16 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.google.de/search?q=Lenkeinschlagbegrenzer+focus&client=ms-android-samsung&prmd=sinv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi53bOvx4fXAhXJ0RQKHcmwCbYQ_AUICygC&biw=320&bih=454#imgrc=Tm9R30RAUBIK4M:

To Ten zolty pierscien

« Dodane: 23.10.2017, 22:24 »

a, die original Ford 18" Felgen dürfen nur mit LEB gefahren werden. Möglich wäre auch eine Spurverbreiterung (statt LEB) und dann TÜV-Abnahme, oder 18 Zoll Felgen mit anderer Einpresstiefe.
Hier im Forum gibt's dazu jede Menge Beiträge.

Pisza ze mozna jeszcze zastosowac dystanse albo felgi z innym ET niz ori 55

« Dodane: 23.10.2017, 22:26 »

Kupilem juz Opony Continentala w  rozmiarze 235/40/18
i jestem na etapie szukania Felg i natrafilem na ten temat co mnie nie co zdziwilo

sseebbaa1

Wygląda na to (wnioskuję tak na podstawie informacji z sieci), że poczyniłeś prawidłowe ustalenia i w wersji ST zastosowano fabrycznie pierścienie ograniczające skręt. Konieczność ograniczenia wychylenia kół przy skręcie (wspomniane pierścienie) wynikała z dużych kół o bardzo wysokim ET. Wysokie ET (tu 55) powoduje, że koła mocno wchodzą w głąb nadwozia i dlatego zahaczały o wewnętrzną część nadkoli.


Cytat: Dybek_87 w 23.10.2017, 23:12Wlasnie St ma inna konstrukcje ukladu kierowniczego
Wersja Sport miala seryjnie montowane ograniczenia
Informacje, które znalazłem sugerują, że nie jest to inna konstrukcja w sensie inaczej zrobionej maglownicy czy układu drążków kierowniczych.
Tylko te pierścienie powodują ograniczenie wychylenia.

Prostym testem, który potwierdziłby takie stwierdzenie byłoby sprawdzenie ilości obrotów kierownicą pomiędzy skrajnymi położeniami w zwykłym Focusie i wersji ST.
Poszukam jeszcze informacji na ten temat.


Cytat: Dybek_87 w 23.10.2017, 23:12Pisza ze mozna jeszcze zastosowac dystanse albo felgi z innym ET niz ori 55
Problemem dla Ciebie będzie tylko to, że w Niemczech będziesz musiał zastosować homologowane dystanse lub felgi. W Polsce wygląda to trochę inaczej, jak wiesz :D
Jeżeli podobają Ci się oryginalne felgi tzw. śnieżynki (18x8 ET55), to pozostaje Ci montowanie dystansów.

A co do ustalenia grubości dystansów, to mogę podpowiedzieć tym linkiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusfanatics.com/forum/wheels-tires/313519-mk3-wheel-spacer-information.html

Autor tematu podaje, że właśnie do oryginalnych śnieżynek maksymalny dystans to 20 mm (co powoduje łącznie ET35).
Z tym, że takie odsunięcie koła w połączeniu z zestawem sprężyn obniżających Eibach Pro-Kit, w ekstremalnej sytuacji może powodować delikatne obcieranie o krawędź błotnika/nadkola. Chodzi o sytuację: maksymalny skręt koła i dobicie zawieszenia np. na dziurze w jezdni.
Rozwiązaniem jest lekkie zagięcie wewnętrznego rantu błotnika (zewnętrznego rantu nadkola).

Jak patrzę na zdjęcia Focusów mk3 z kołami: 18x8 ET55 235/40R18, to jestem na 100% przekonany, że zastosowałbym dystanse lub inne felgi.
Oryginalne koła są bowiem dosyć mocno schowane w nadwoziu i wygląda to po prostu słabo.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Dybek_87

24.10.2017, 15:09 #8 Ostatnia edycja: 24.10.2017, 15:13 by Dybek_87
Myslalem o ori ST felgach ale to zaden muss : -)
Wyczytalem ze przy zamowieniu w salonie Forda foki z 18  nastkami byly montowane ograniczniki przy 17 juz nie.
Foke mam dopiero 3 tygodnie jutro sprawdze czy przypadkiem nie ma zamontowanych ogranicznikow.

Podobno felga z ET 45 18x8 bedzie pasowac bez ogr czy dystansow.

Interessanten Artikel bei eBay ansehen<br>
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F292291605480

Interessanten Artikel bei eBay ansehen<br>
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F292203990748

Nad tymi felgami Sie zastanawiam: -)



« Dodane: 24.10.2017, 15:13 »

Te Felgi maja tez tzw ABE fo Foki  z oponami 235 40 18