ST 150 Wałki rozrządu i strojenie

Tomekl84, 24.07.2018, 11:49 « poprzedni - następny »

Tomekl84

Cześć,
   Proszę o poradę ws dalszych modyfikacji Fiesty.

Aktualnie mam:
- dolot Mountune (K&N + obudowa),
- przepustnica 60mm,
- kompletny wydech Janspeed  - kolektor 4-2-1 + katalizator metalowy + cat back rezonowany,

Chciałbym jeszcze wrzucić inne wałki rozrządu + ewentualnie zleciłbym jeszcze optymalizację głowicy gdyby ktoś mógł polecić jakiegoś sprawdzonego specjalistę.
Auto będzie wykorzystywane to weekendowych przejażdżek, nie na tor.
Zależy mi na w miarę szerokim zakresie użytecznych obrotów. Czyli w grę wchodzą wałki typu "fast road".

Pytanie, które wałki wybrać?

1. Pumaspeed Cosworth Spec 200 Profiled Camshaft kit ( 190 ):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.pumaspeed.co.uk/product-Cosworth-Spec-200-Profiled-Camshaft-kit-190-Ford-Fiesta-ST150_307.jsp

2. Pumaspeed Profiled Camshaft kit (190 PLUS):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Profiled-Camshaft-kit-190-PLUS_906.jsp

3. Newman fast road:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.ebay.pl/itm/FORD-FIESTA-ST150-NEWMAN-Fast-Road-Camshafts-PAIR-Cam-Shafts/121877434852?hash=item1c607611e4:g:mhAAAOSw3xJVZIjE

4. Piper Fast Road:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.ebay.pl/itm/Piper-Fast-Road-Cams-Camshafts-for-Ford-Fiesta-ST150-2-0L-Duratec-PN-DURBP270/321900078231?hash=item4af2bd6497:g:YcgAAOSw5VFWKL93

5. Może jakieś inne?

Czy faktycznie nie trzeba wymieniać sprężynek zaworowych?
Czy warto założyć regulowane kółka? W sensie czy da się to wykorzystać przy strojeniu?

Aktualnie mam zamontowany DET3. Jest to tania opcja więc wziąłem na próbę. Podczas strojenia został w kilku miejscach zwiększony AFR. podobno zapłonem nic nie dało się uzyskać. W efekcie niewiele przybyło na wykresie, ale przynajmniej silnik nie jest zalewany:)

Czy na DET3 z nowymi wałkami da się coś więcej zrobić?
Czy regulowane kółka coś umożliwią?
Na ile to jest kwestia umiejętności "stroiciela" a na ile możliwości technicznych?
W tym zakresie korzystałem z usług WSTR Garage z Poznania.

Czy jakiś inny sposób strojenia może dać lepsze rezultaty niż świnka w tym przypadku?


sseebbaa1

24.07.2018, 12:35 #1 Ostatnia edycja: 24.07.2018, 13:34 by sseebbaa1
Cytat: Tomekl84 w 24.07.2018, 12:49ewentualnie zleciłbym jeszcze optymalizację głowicy gdyby ktoś mógł polecić jakiegoś sprawdzonego specjalistę.
Dziak Motorsport podobno mają jako jedni z nielicznych w Polsce (albo może nawet jako jedyni) maszynę CNC do optymalizacji głowic. Może już robili taki silnik i coś doradzą? Wiem, że potrafią też dopasowywać np. większe zawory itp., więc może też podpowiedzą coś odnośnie charakterystyki wałków?

Cytat: Tomekl84 w 24.07.2018, 12:49Podczas strojenia został w kilku miejscach zwiększony AFR. podobno zapłonem nic nie dało się uzyskać. W efekcie niewiele przybyło na wykresie, ale przynajmniej silnik nie jest zalewany:)
A masz czujnik EGT? Chodzi o to, że przesadzone zwiększenie AFR może podnosić temperaturę spalania.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tomekl84

Cytat: sseebbaa1 w 24.07.2018, 12:35Dziak Motorsport podobno mają jako jedni z nielicznych w Polsce
Dziękuję za namiar. Faktycznie wygląda to bardzo profi. Koszt podstawowej obróbki głowicy to 2500 zł.


Cytat: sseebbaa1 w 24.07.2018, 12:35A masz czujnik EGT? Chodzi o to, że przesadzone zwiększenie AFR może podnosić temperaturę spalania.
Raczej była to korekta do wartości prawidłowych niż zwiększanie AFR.
Okazało się, że ECU zaadoptował się do modyfikacji w taki sposób że paliwa było zdecydowanie za dużo w niektórych zakresach. Dlatego między innymi zdecydowałem się na montaż świnki - przynajmniej jako tymczasowe rozwiązanie.