[Mondeo] Mk3 TDDI 115KM -> cel 200KM+

326piotrek, 09.09.2018, 01:59 « poprzedni - następny »

326piotrek

09.09.2018, 01:59 Ostatnia edycja: 09.09.2018, 02:15 by 326piotrek
Cześć,
rozpoczynam przeróbki do mocnego (mam nadzieję) mapowania. Zastanawiam się co zmienić, żeby jak najlepiej przygotować fordzinę na tuning :D

Rocznik 2001, silnik 2.0 TDDI 115 koni, turbo ze zmienną geometrią.

Aktualnie robione zmiany to:
- usunięcie rezonatora przy turbo
- usunięcie EGR, to znaczy że zaślepiam rurę z wydechu, do której był przykręcony EGR, całą resztę wywalam, żeby było więcej miejsca
- czyli po usunięciu EGR, rura z intercoolera idzie prosto w górę do kolektora dolotu
- decat

Muszę tylko podjechać do warsztatu i zapytać czy dadzą radę mi zrobić tak zagiętą rurę zamiast katalizatora, czekam też na rury do wstawienia w miejsce rezonatora i EGR.

I teraz pytanie, co jeszcze zmienić przed mapowaniem? Myślałem o wtryskach, ale nie wiem jakie wstawić. Czy to seryjne turbo da radę zbliżyć się do 200KM? Bo jednak mapowanie to nie najmniejszy wydatek, więc chcę możliwie jak największą zmianę. W sensie przygotować wszystko i dopiero czip. I co ze sprzęgłem? Wydech cały zmieniać, czy tylko decat?

Zastanawiałem się też nad stożkiem, choć opinie są różne. Ale w każdym razie rozważam poprowadzenie jakiejś dodatkowej rurki z obudowy filtra powietrza, do przedniego grilla, żeby dostawało się do filtra maksymalnie dużo chłodnego powietrza. Przy braku EGR powinno być na to dużo miejsca. Jakie macie zdanie?

Dla zainteresowanych samymi zmianami, które aktualnie robię, dam znać czy czuć jakąś różnicę, bo ich koszt jest prawie zerowy, a może się coś poprawi. Ale to za jakiś czas bo na razie naprawiam rdzę :stupid:

heko

niestety, cała moc w tych autach, ukryta jest w układzie wtryskowym, wydajność pompy i wtrysków to podstawa
bez jakichkolwiek przeróbek, potrafią wypluć 155KM a inne po różnych "udogodnieniach" kończą na 130KM
kat nie jest restrykcyjny
IC daje sobie radę jako tako
dolot, filtr powietrza, nieistotne
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

326piotrek

09.09.2018, 20:55 #2 Ostatnia edycja: 10.09.2018, 01:58 by 326piotrek
Oho! No to kierunek obrany :D Porobię rozeznanie i wstawię tu update.

EDIT
Trochę pogooglałem i wyszło, że warto/wystarczy mieć wydajną pompę, tą "lift pump", czyli z tyłu, przy baku. Ta wtryskowa niby ok, a jeśli nie, to nie wiem jaka będzie dobra. Odnośnie tej obok baku, na allegro jest sporo jakichś podejrzanych no-nameów, które niby dadzą 130 l/h i to wszystko za 120 zł :S Mam przeczucie, że raczej lepiej wybrać taką:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://fmic.pl/fmicpl/30288-pompa-paliwowa-044-fmicpl.html#/162-pompy_fmic-m18
Pasowałaby? I czy warto?

A co do wtrysków to wyczytałem, że zmienić trzeba tylko same końcówki... a na jakie? :}
Coś takiego będzie ok?:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://allegro.pl/rozpylacz-bosch-nozzle-scania-dlla146p154-i6855255075.html#thumb/1

heko

nie doradzę, nie wiem co to warte
nie wiem które końcówki wtrysków będą Ok, ale trzeba ok. +20% wydajności
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

326piotrek

21.09.2018, 11:53 #4 Ostatnia edycja: 21.09.2018, 13:11 by 326piotrek
Pojeździłem chwilę z tymi modami, które wypisałem wyżej i w osiągach różnica jest bardzo minimalna, poprawiła się na pewno reakcja na pedał gazu i ogólnie fordzina jest trochę żywsza. Brzmienie silnika ani trochę głośniejsze, za to turbo słychać tak jak syrenę policji i świetnie gwiżdże :D Więc polecam jak ktoś ma ochotę się pobawić za nieduże pieniądze. Decat musiałem zamawiać z ebaya bo w całym mieście nikt mi nie chciał takiej rury zrobić, ale przyszedł w trzy dni i nawet ładnie pasuje.
Co do wtrysków to nigdzie nie znalazłem jakiej wielkości są otwory w końcówkach, wyczytałem że ciśnienie to od 221 do 233 bar, ale nie wiem teraz na co zwracać uwagę żeby znaleźć bardziej wydajne końcówki :/

auchim

heh że jeszcze się komuś chce dłubać w TDDi :) ale fajnie fajnie działaj.

Pierwsze to wymiana turbo na hybrydę a jak chcesz bardziej dłubać to jakieś większe i dorabianie kolektora. Bez zmiennej geo będzie raczej lepsza. Turbo szybko wkręcające się do 2 Bar bezcenne :D
Standardowy IC będzie puchnąć przy upałach.
Jak już wleciał decat to wypadałoby wydech podobnej średnicy
Te ... kurcze już jakieś 7 lat temu.. jak dłubałem przy swoim żaden warsztat w PL nie chciał dotykać układu paliwowego. Z tego co wiem to porządnie ogarniają go tylko amerykanie. Jest masa firm które tam tuningują VP44 - oczywiście trochę inne wersje niż w naszych Mdo, ale z tą też by dali rade.
Wtryski tak samo można kombinować z końcówkami czy całymi od transita ale nikt nie da gwarancji czy nie padnie silnik. Zmieniasz i trzymasz kciuki :) Ja się nie zdecydowałem. Twoje i tak pewnie leją ... :)
Co do pompki wspomagającej to wszystkie zamienniki są nic nie warte, padają jak muchy, ewentualna opcja to np AirDog ale to chyba w bagażniku trzeba by montować.
Ogólnie moim zdaniem nie warto grzebać w tym układzie paliwowym. Może i niedomaga ale jest pancerny i to jego największy plus. Jeśli już coś robić to bezpieczniej, z lepszymi rezultatami jeśli chodzi o przyrosty i taniej będzie dodać wtrysk alkoholu albo LPG
Teoretycznie istnieje możliwość powiększenia pojemności tłokami z 2.2 TDCi, ale znowu po co zmieniać coś co jest pancerne - te z 2.2 potrafią się przepalać.
Sprzęgło spokojnie podoła a jak coś to są do dostania pomodzone zestawy bez dwumasy.

Przede wszystkim to zmień swój cel z KM na NM i wal w ciemno do heka, co byś nie wstawił i pozmieniał to największe efekty i tak będą po mapie ;)

ShenTDDI

Podepnę się pod temat. Auchim, masz jakieś videofilmiki jak przyśpieszało twoje autko  ? Też mam tddi 115 i plany z nim związane, ale coraz częściej  myślę, że najlepiej jest go zmapować i to tyle jeśli chodzi o ruszanie motoru. Jeśli możesz to napisz jak to u Ciebie wyglądało

heko

nie kombinuj, to układ wtryskowy, małorozwojowy, szkoda kasy, mapa i jazda
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

ShenTDDI

Generalnie gdyby nie to, że mieszkam na samej północy to pewnie stałbym u Ciebie pod warsztatem na mape, a tak 800 km jechać to wyprawa jednak. Masz sprawdzoną firme może na północy? Jakie moce generowałeś ze zdrowego TDDI ?

heko

mam oddział w Pruszczu Gdańskim, jak coś
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

MAG

08.03.2019, 08:32 #10 Ostatnia edycja: 08.03.2019, 08:39 by MAG
V-Tech w Gdyni-Kosakowie - osobiście polecam. Robili kilka moich aut.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

326piotrek

Oho, ja podobnie, też z samej północy, więc jak ktoś obada gdzie jest dobry tuner to będę wdzięczny za informacje :D do Pruszcza Gdańskiego mam 160 km więc lux.

Z moim planem do tej pory wszystko przystopowało, z powodu takiego że kupiłem swoją wymarzoną dwudrzwiową zabawkę z gwiazdą na masce. 306 KM i 460Nm. Jeździ się fajnie ale teraz jeszcze fajniej by było gdyby fordzina nie była takim mułem po mieście.

W planach jest parę rzeczy, ale opiszę jak coś wejdzie w życie :P

olo

U nie w tddi było 155km/422Nm ,turbo hybryda(kupiona używana tu na forum) ,IC , decat, program u Heko

ShenTDDI

Cytat: olo w 14.06.2019, 17:50
U nie w tddi było 155km/422Nm,turbo hybryda(kupiona używana tu na forum),IC, decat, program u Heko
Masz jakies video jak to jechalo? Albo chociaz opisz odczucia to sobie wyobraze  :stupid:

olo

Nie no filmików nie mam, ale chodzi jak wściekły jak na tddi,moment robi robotę.Aktualnie jeździ w rodzinie i dalej hybryda ma się dobrze,jeździ już  7 lat