Resetowanie się zegarów podczas jazdy

eng, 17.05.2010, 09:56 « poprzedni - następny »

eng

Witam.

Parę dni temu podczas jazdy nagle cały licznik się zaświecił zegary wykonały test kontrolny czyli min max i wszystko wróciło do normy. Auto nie zgasnęło ani radio się nie wyłączyło. Co może być przyczyną? Dodam, że aku mam stosunkowo nowy ma ok 1.5 roku.

wojoo

czesto u mnie wystepuje podobny problem, mianowicie wszystkie kontrolki sie na sekunde wlaczaja .. a komputer sie sam przelacza po wszystkich funkcjach po czym robi sie caly czarny i wraca do normy - podejrzewam ze dzieje sie to gdy silnik chwilowo jest mocno obciazony
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

hmmm nie spotkałem się z takim czymś u siebie jeszcze nigdy. Raz miałem tak, że gdy przekręcałem zapłon po każdym ponownym uruchamianiu auta, to kasowały mi się liczniki obrotomierz i prędkościomierz szły na max i wracały do położenia początkowego, czyli tak samo jak w przypadku odłączenia akumulatora. Przyczyną był spalony bezpiecznik.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

A ja słyszałem, że jest to wina luzowania się tylnej wtyczki od zegarów. Ew braku masy gdzieś na tej wtyczce. Muszę przebadać ten temat.

weksla

No że to luźna  wtyczka to bardzo prawdopodobne
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

tzn która wtyczka za luźna ? ta bezpośrednio podłączona do licznika ?
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

eng

Tak. Być może to nie musi być kwestia wtyczki tylko któregoś kabelka w niej.

Oktan

z ta wtyczką to wcale nie musi być tak jak mówicie;

miałem już kilka razy taki objaw jak wy - na wyświetlaczach LCD poziome kreski

zadałem temat znajomemu w ASO:
- zimne luty na płycie elektronicznej zegarów,
- uwalone/sypiące się zegary - koszt ok. 1700 zł w ASO

ja niedawno wyciągałem zegary z racji przepalenia się żarówek w podświetleniu (tych dużych) - trochę roboty jest, ale dobre narzędzia i załatwione
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wojoo

Cytat: Oktan w 21.05.2010, 20:08
z ta wtyczką to wcale nie musi być tak jak mówicie;

miałem już kilka razy taki objaw jak wy - na wyświetlaczach LCD poziome kreski

zadałem temat znajomemu w ASO:
- zimne luty na płycie elektronicznej zegarów,
- uwalone/sypiące się zegary - koszt ok. 1700 zł w ASO

ja niedawno wyciągałem zegary z racji przepalenia się żarówek w podświetleniu (tych dużych) - trochę roboty jest, ale dobre narzędzia i załatwione

o dobrze ze maja te zegary w ASO , nie chce nic zepsuc wiec jade jutro zamowic nowy licznik :P
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl