[Mondeo] Układ chłodzenia 2,5, A ST220 - rożnice.

boyler123, 08.02.2019, 08:49 « poprzedni - następny »

boyler123

Witam.

Jestem właśnie w trakcie zamiany z 2,5v na 3,0.  Moje V6 nie miało chłodniczki oleju. Oczywiście 3,0 już ma. Sęk w tym, że musze ją gdzięs podpiąc. A za nic nie mogę się doszukać informacji na ten temat. CZy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd prowadzone są te dwa węże, które są podpięte do chłodniczki? Może jakieś zdjęcie. Ewentualnie może ktoś z okolic Trójmiasta znajdzię kilka minut. To bym podjechał i zobaczył co i jak.

I kolejna sprawa. U mnie jest tylko jeden wentylator na chłodnicy. Czy to jest norma w 2,5?

sseebbaa1

Nie montuj wymiennika ciepła olej-woda, a lepiej zamontuj dodatkową chłodnicę oleju (olej-powietrze).

Taki wymiennik, który standardowo występuje w ST220 jest bardzo mało wydajny. Tutaj widać ten wymiennik oraz układ rurek, o które pytasz:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zamiast wymiennika ciepła zamontuj taką podstawkę pod filtrem oleju i będziesz miał wyjście na chłodnicę oleju, która o niebo lepiej pilnuje temperatury oleju (dzięki termostatowi w podstawce).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

boyler123

Wiatm.
Wielkie dzięki za fotki. Docelowo ma byc własnie taki zestaw z solidna chłdonica. Pod filtr mam zamiar dac dwie "kanapki".
Ta z termostatem pod chłodnice. I druga z wyjsciem na czujnik temperatury i ciśnienia. Zetaw już skompletowany. Ale nie chce zababrac układu. A silnik po remoncie i tylko wspępnie dotarty. Zrobie pare stówek i zmienie olejk ze dwa razy. I o ile nic mnie nie zaskoczy. To przaed sezonem założę chłodnicę.

T

10.02.2019, 18:19 #3 Ostatnia edycja: 10.02.2019, 18:20 by Rijndael
Cytat: boyler123 w 08.02.2019, 08:49Jestem właśnie w trakcie zamiany z 2,5v na 3,0.  Moje V6 nie miało chłodniczki oleju. Oczywiście 3,0 już ma. Sęk w tym, że musze ją gdzięs podpiąc. A za nic nie mogę się doszukać informacji na ten temat. CZy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd prowadzone są te dwa węże, które są podpięte do chłodniczki?
Ja wykorzystałem oryginalne węże (są trochę inne, masz na zdjęciu powyżej). Nie muszą być od ST220, wiele 2,5 miało tą chłodniczkę.

Cytat: boyler123 w 08.02.2019, 08:49Może jakieś zdjęcie. Ewentualnie może ktoś z okolic Trójmiasta znajdzię kilka minut. To bym podjechał i zobaczył co i jak.
U mnie w 2,5 były dwa wentylatory, więc nie musiałem ich zmieniać. Nie ryzykowałbym jazdy z jednym. Trudno powiedzieć, czy było tak seryjnie, czy też ktoś zamontował u Ciebie wentylator od diesla (zapewne łatwiej dostępny).

« Dodane: 10.02.2019, 18:20 »

Jest jeszcze jedna ważna sprawa — czy masz tą lepszą miskę olejową? Wiele (większość? wszystkie?) 2,5 ma miskę bez dodatkowych użebrowań, które zapobiegają odpływaniu oleju na zakrętach. Gdybyś potrzebował tą lepszą, to powinienem jeszcze gdzieś ja mieć, daj znać na PW. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boyler123

Wychodzi na to, że fabrycznie wychodziły z jednym wentylatorem. Ale kostka jest identyczna. U mnie jest jeden wolny pin. NIe wiem czy w wersjach z dwomy byly w użyciu wszystkie cztery. Muszę trochę posiedzięć nad schematami.

Co do miski. Masz jakieś foto tej lepszej?

Nie chcę zaczynać kolejnego wątku. Bo kwestia swapu w MK3 to już rzadki temat. Wiec zapytam tu.

Rijndaeal. Z tego co pamiętam miałeś u siebie wydech z ST?
Jak rozwiązałeś kwestię sondy kontrolnej?

T

Zrobie Ci zdjęcia w wolnej chwili, bo mam chyba obie. Co do wydechu to miałem customowy, ale moje rozwiązanie z sondą kontrolną pasuje i do wydechu ST220. Została umieszczona gdy wydech łaczył się w jedną rurę przed tylną osią. Wystarczyło przedłużyć kabel. Dodatkowo sonda była w tulejce ze względu na decat.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po prawej nowa. Jak widać ma dwa dodatkowe przetłoczenia oraz inną konstrukcję płyty.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club