Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Srebrne ST220 '04

moskow, 06.10.2019, 17:54 « poprzedni - następny »

moskow

Witam Was Serdecznie

Z forum korzystam już pewien czas, jako ogromna baza wiedzy i w końcu znalazłem czas, aby przedstawić swoje auto.

Ford Mondeo ST220 MKIII 2004r I lift


Kolor: Srebrny Stardust 6 0
Data produkcji: 03.2004
Pierwsza rejestracja: 04.2004

eSTeka posiadam od 3 lat. Zakupiłem go w kraju i jest to wersja z polskiego salonu. Sprawdzony przed zakupem w ASO Ford. Powłoka lakiernicza oryginalna, oprócz tego gdzie wiedziałem, że było coś robione.
Po zakupie nie wymagał za bardzo wkładu finansowego, bo poprzedni właściciel dbał o niego.

Z dodatkowych rzeczy, które aktualnie są zamontowane:
- składane elektrycznie, podgrzewane, podświetlane i ze sferą lusterka
- dystanse DYSTOM 20mm
- wydech nierdzewny Miltek
- przednie zaciski od FOCUSA ST i tarcze 320mm

2 miesiące temu wymieniłem z tyłu kompletne hamulce tj. zaciski na poliftowe, gdyż moje się zatarły i przestały działać. Od razu założyłem nowe tarcze i klocki hamulcowe Zimmermann.

Ale wiadomo, czas swoje robi, auto jest codziennie używane i części się zużywają. Szykuje się do sporego remontu, ale to na wiosnę dopiero, teraz kompletuje części. Plan jest taki:

- wymiana sprężarki klimatyzacji i osuszacza (zakupione), bo aktualna ma wyciek spod uszczelniacza czołowego

- dwumasa i kompletne sprzęgło LEMFÖRDER

- kompletne zawieszenie

Amortyzatory tył, poduszki amortyzatorów przód i tył już zakupione. Amorki przód już mam upatrzone w Anglii, bo wychodzą taniej niż u nas.
Tuleje myślę poliuretanowe, korzystnie wychodzą te z Olkusza, tylko nie mają przednich gum stabilizatora, bo do ST są inne.
Sanki przednie kupiłem, będą wypiaskowane, pomalowane proszkowo na nowo i zamontowane przy okazji wymiany sprzęgła.
Tu od razu prośba do Was, jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przód i tył, polecacie jakieś zamienniki? Oryginał FORD 1307875

- poprawki blacharsko lakiernicze, a zwłaszcza przedni zderzak, bo trochę źle wygląda

- spryskiwacz i zaślepki xenonu, bo uszkodzili podczas kradzieży zaślepek.

Na zimę czeka już nowy akumulator Tuborg GOLD 65Ah 630A

W planach też mam:
- sprężyny EIBACH PRO KIT
- dodatkowa chłodnica oleju
- przepustnica thin-blade (przepustnica już kupiona i czeka)
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
- hamulce STAGE 2 (Brembo 350mm i tył 302mm) – tu akurat chęć naszła po czytaniu tematu  sseebbaa1
- filtr powietrza PIPERCROSS

To tak słowem wstępu, plany są, a jak będzie to wszystko się okaże.
Poniżej kilka fotek

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



JacekST220

Witamy na forum.

Ładne auto, rocznikowo identyczne jak moje, dystanse i hamulce z Focusa ST też mam, zaciski poliftowe czekaja na wymiane na półce, razem z płynem Millersa, i zastanawia mnie czy zakładac oplot HEL-a, sprężarkę mam już za sobą dzięki koledze z forum, śmiga do dziś jak nowa ;)

Ogólnie wielki plus za plany i podejście do tematu. Napisz coś na temat amorków i poliuretanów na które się zdecydujesz, sama wymiana przepustnicy thin-blade coś daje ? Gdzie ją kupiłeś, warto?

Szerokości :)

moskow

Ja też właśnie się nad oplotem zastanawiam, ale z tyłu świeżo co założyłem nowe gumowe wężyki i nie wiem czy dopiero nie założę HEL-a przy upgrade hamulców na większe.
No mnie dopiero sprężarka czeka, kupiłem używaną, mam nadzieję że będzie sprawna, a tą co mam na aucie oddam do regeneracji i będzie sobie czekać, jakby tamta miała przestać działać ;)

Amortyzatory oryginalne już zakupiłem. Tylne leżą w mieszkaniu, a przednie czekam aż z Anglii do mnie przyjadą. A z Anglii tylko dlatego bo przednie wyszły 160 złotych taniej na sztuce niż u nas. Ja kupowałem na angielskim EBAY od użytkownika "rates-ford". Aktualnie jest promocja u niego, przednie wychodzą po 68 funtów, a tylne po 64. Tylko trzeba ogarnąć transport do Polski, bo tamten sprzedawca nie wysyła do nas.
Odnośnie poliuretanów to raczej OLKUSZ, bo wychodzi korzystniej niż POWERFLEX. Chodź przednich tuleji stabilizatora do ST z Olkusza nie ma, są tylko z PF. Także tu muszę się jeszcze zastanowić.

A czy thin-blade przepustnicy coś daje. Coś na pewno, ale czy się to odczuje to inna sprawa :P A zdecydowałem się to zrobić bo kupiłem okazyjnie kolektor, przepustnice i zawór krokowy na allegro za 50 złotych, także nie zaszkodzi spróbować ;)

Pozdrawiam :)

sseebbaa1

Gratuluję zakupu właściwego samochodu! :D
Rzeczywiście widać sensowne podejście do auta.

Na razie wstrzymaj się z zakupem przednich tulei stabilizatora. Niedługo w swoim temacie opiszę jak korzystniej cenowo rozwiązać ten problem, a przy okazji dokonać upgrade'u zawieszenia (sztywniejszy stabilizator).

Thin-blade w standardowej przepustnicy (czyli wycięcie połowy ośki) jest odczuwalny. Ale co ciekawe u mnie bardziej to wpłynęło na dużą szybszą reakcję na gaz, a nie na same odczucia z przyśpieszenia. Lepsze przyśpieszenie uzyskasz dopiero poprzez przejście na większą średnicę przepustnicy.
Ale tak jak już pisałem w innych tematach, własnoręczna przeróbka przepustnicy na thin-blade jest doskonałą wprawką przed poważniejszymi własnoręcznymi modyfikacjami. Ja od tego zaczynałem :) Powodzenie z optymalizacją przepustnicy da Ci sporo satysfakcji i odważysz się na poważniejsze samodzielne przeróbki - a to tu jest najlepsza zabawa!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

moskow

To sensowne podejście do auta to dzięki forum, na którym jest ogrom wiedzy i przede wszystkim Wam, że tą wiedzą się dzielicie :)
Cytat: sseebbaa1 w 08.10.2019, 16:36
Na razie wstrzymaj się z zakupem przednich tulei stabilizatora

Oo widzę, że kolejna ciekawa rzecz będzie się dziać w temacie, to jeżeli tak mówisz to z chęcią poczekam na efekt  ;)

Wiadomo, przed samą przepustnicą znajduje się jeszcze rura (harmonijka), co zaburza łagodny przepływ powietrza, jak i sam filtr powietrza czy to zwykły, sportowy bądź stożek też ma wpływ na to. Ale od czegoś trzeba zacząć, a że trafiła się okazja kupna w dobrej cenie to zdecydowałem się właśnie zacząć od modyfikacji przepustnicy :)
Jeszcze tylko zakup mini szlifierki, którą to po przeczytaniu opinie będzie Proxxon FBS 240/E i można działać  8)

moskow

Mam takie pytanie, bo chciałbym się upewnić, czy różnicą w tych dwóch zestawach jest tylko cena i to że w zestawie z ford.sklep występuje wysprzęglik, który jest już nie dostarczany przez producenta. Bo różnica ponad 700 złotych jest ogromna
1: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-luk-624332433,0-6-624332433-210208.html
2: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://ford.sklep.pl/product-pol-18003-komplet-sprzegla-wysprzeglik-Mondeo-MK3-DURATEC-V6-Luk-624332433.html

I czy może ktoś wie jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przednich (przednie i tylne)

sseebbaa1

Cytat: moskow w 10.10.2019, 18:06jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przednich (przednie i tylne)

1307875  tuleja sanek

Wszystkie cztery tuleje przednich sanek są identyczne.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

moskow

Dzięki Seba za odpowiedź :)
Taki sam numer znalazłem na 7zap, ale wolałem się upewnić.
A co do cen oryginalnych śrub to niektóre są wesołe  ;) Można z nierdzewki dopasować i zastąpić oryginalne. Oczywiście o ile jest to w miarę normalna śruba, a nie o dziwnym kształcie i skoku gwintu.

moskow

11.11.2019, 19:21 #8 Ostatnia edycja: 11.11.2019, 20:15 by Rijndael
Witam Was,

Chwila przerwy w temacie była, ale nie oznacza to że nic się nie działo ;)
Zważywszy na to, że dni coraz chłodniejsze, a więc można pomyśleć aby założyć zimówki. Ale aby to zrobić musiałem trochę poprawić fabrykę. Zimowe koła to oryginalne felgi RONAL od Mondeo mk4. Na aucie zamontowane mam dystanse i nie pasowało jedno z drugim. Problemem było to, że oryginalne śruby od piasty były za długie, opierały się na feldze i felga nie przylegała do dystansu. Dlatego gniazda w feldze zostały wyfrezowane, pogłębione i teraz jest tak jak być powinno :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie :P
A przy okazji malowania to zrobiłem maskownice na otwory, aby farba nie leciała do środka

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jednym z niedawnych zakupów był również komplet sprzęgła LUK 624332433

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I najświeższy skromny zakup paru części od kolegi @Tomasz , Pozdrawiam ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać na załączonym obrazku mamy
- osłonę akumulatora
- spryskiwacze reflektorów
I oczywiście kompletny rozrząd do ST220, taka wisienka na torcie  8)

A więc powoli do przodu  :)

T

Cytat: moskow w 11.11.2019, 19:21Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


A przy okazji malowania to zrobiłem maskownice na otwory, aby farba nie leciała do środka

Warto od razu zrobić porting do dolnego kolektora i przepustnicy. No i oczywiście wymyć kolektor wewnątrz.

Co do malowania, to polecam raczej połysk i spokojnie możesz zrobić to samodzielnie lakierem wysokotemperaturowym Motip (jedna puszka wystarczy, potrzebujesz ok. 3 warstw). Wcześniej wystarczy wymyć myjką ciśnieniową.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: moskow w 11.11.2019, 19:21Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ja polecam polerkę kolektora. Wygląda całkiem fajnie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

moskow

Cytat: Tomasz w 11.11.2019, 21:43Warto od razu zrobić porting do dolnego kolektora i przepustnicy. No i oczywiście wymyć kolektor wewnątrz.
Kolektor jest już wymyty w myjce ultradźwiękowej, ale trochę się pospieszyłem, bo jak widzę to jeszcze jest co robić ;)
Odnośnie portingu od strony przepustnicy to zmierzyłem wlot w kolektorze i wynosi on jakieś ~63mm, a wylot z przepustnicy ma 60mm, także tu to chyba tylko można przepolerować wlot. Za to od strony dolnego kolektora to najpierw muszę kupić uszczelki, aby widzieć ile mogę zebrać, żeby nie narobić szkody. Bo rozumiem, że dolny kolektor jest ok?

Cytat: bishop w 12.11.2019, 09:47Ja polecam polerkę kolektora. Wygląda całkiem fajnie.
Tak, widziałem już Twój kolektor i efekt jest jest super 8) chodź ja chyba pójdę łatwiejszą drogą i pomaluje w połysku na jakiś grafit, bądź czarny ;)

T

Cytat: moskow w 12.11.2019, 12:15Odnośnie portingu od strony przepustnicy to zmierzyłem wlot w kolektorze i wynosi on jakieś ~63mm, a wylot z przepustnicy ma 60mm, także tu to chyba tylko można przepolerować wlot. Za to od strony dolnego kolektora to najpierw muszę kupić uszczelki, aby widzieć ile mogę zebrać, żeby nie narobić szkody. Bo rozumiem, że dolny kolektor jest ok?

To zależy, czy w przyszłości zamierzasz zmienić przepustnicę na 65 mm. Wtedy warto zdjąć te 2 mm z kolektora, ale wypadałoby najpierw kupić uszczelkę, żeby wiedzieć, gdzie zdjąć.

A samą przepustnicę (obojętnie, czy seryjną, czy większą) też warto poprawić:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Z tym, że rozpoczęcie tej zabawy grozi przerobieniem całego dolotu. :-)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

moskow

Cytat: Tomasz w 12.11.2019, 19:13Z tym, że rozpoczęcie tej zabawy grozi przerobieniem całego dolotu
No to powiem tak, że zabawa się już zaczęła ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak na razie pozostawię oryginalną, bo ciężko dostać większą, ale jak się trafi to dlaczego nie.
A co do uszczelki to będę ją robić z teflonu 1-1.5mm, bo kształt prosty do wycięcia i koszt 4 razy niższy, także po co przepłacać ;)

T

Cytat: moskow w 13.11.2019, 00:40A co do uszczelki to będę ją robić z teflonu 1-1.5mm, bo kształt prosty do wycięcia i koszt 4 razy niższy, także po co przepłacać ;)

Polecam 2 mm PTFE. Bardzo dobrze nadaje się na uszczelkę, a dodatkowo stanowi niezłą izolację termiczną.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club